inhoan metsästysaikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää

Vieras
Taas ei miestä näkynyt koko viikonloppuna. Lähti perjantaina kun tulin töistä ja tuli eilen yhdeksän jälkeen illalla. Meillä on tämmöistä joka syksy elokuun puolesta välistä marraskuuhun. Nyt jo olen kurkkuani myöten täynnä. kuten joka vuosi.

Joka paikka täynnä märkiä vihreitä vaatteita, höyheniä, koira on aina märkä ja haiseva, eikä miestä näy kotona ikinä.

Keväisin ja kesäisin mies oikein mukava ja osallistuva ja yhteiselo sujuu. En vain jaksa näitä syksyjä, kun olen kuin yksinhuoltaja. Ja eniten rassaa se, kun olen ollut viikonlopun yksin lasten kanssa, mies tulee väsyneenä ja kiukkusena kotiin ja luulee että olisin ratki riemuissani sen paluusta. Pah!

Onko kenelläkään muulla vastaavaa?

Meillä mies juoksuttaa koiria melkein joka ilta ennen pimeää. Viikonloppuisin lähtee hirvijahtiin klo 8 ja tulee kun tulee. Ja sit saattaa vielä lähtee jänisjahtiin. Ja kun ei hirvijahtia niin sitten jäniksiä ja kettuja... Kyllä sitä aina iltaisin näkee kotosalla. Varsinkin talvella, kun voin helpommin sanoa et nyt pysyt kotona et mulla on meno tai haluan tehdä jotain. Hirvijahdin aikana ei oikein onnistu kun hän on seurueensa johtaja. Välillä stressaa kyllä kun en itse pääse lenkille kun mies juoksee metsässä. Ja nyt kun illatkin pimenee niin se kynnys lenkille lähtöön nousee. Ja lapset alle 5 v. vanhoja.

No sille kun ei oikein voi mitään että metsästys on vähän kausiluonteinen harrastus. Mua ei kyllä haittaa yhtään vaikka onki noita märkiä vihreitä vaatteita joka paikassa. Itte juoksutan ja koulutan koiria silloin (ja siis tietty muulloinkin), ja metällekin olis tarkotus mennä kunha saan ostoluvan haulikolle. Se vaan on sen miehes mielestä niin äärettömän kivaa, ettei se ehkä ole älynny ettei se metsästys sun mielestä olekaan kivaa. Ja parempi tuoharrastus kuin että olis viikonloput vaikka ryyppyreissuillaan. Niin ja meillä lapset -98, -99 ja -04.

niin pirun kivaahan se on miehen mielestä. Ja juuri sen takia en asiasta sille yleensä naputakaan.

Kun olen sitä mieltä, että jos jotaki ihminen tekee todella mielellään ja saa siitä hirveästi itselleen voimia ja elämyksiä ja muuta, silloin ei puolisolla ole oikeutta aivan heti vaatia toista lopettamaan, sehän on kuin käskis sen muuttua toiseksi ihmiseksi.

itsekin toivon joskus löytäväni yhtä kivan tekemisen.

kunhan sisälläni kiehun ja marmatan, ja tänne lipsahti tuommoinen kiukkuviesti viikonlopun jälkeen.Mutta ajattelen niin, että marraskuuhun ei ole enää niin pitkä aika.... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2005 klo 12:59 ärsyttää kirjoitti:
niin pirun kivaahan se on miehen mielestä. Ja juuri sen takia en asiasta sille yleensä naputakaan.

Voithan silti kertoa miehellesi, että sinusta olisi kiva saada omaa tai yhteistä aikaa, vaikka onkin metsästyskausi. Eihän se tarkoita, ettei miehesi voisi silti käydä metsällä, mutta rajansa kaikella, vaikka kuinka intohimoinen metsämies olisikin. Hän ei ole varmaankaan oikein käsittänyt, miten ressaavaa on hoitaa lapsia yksin monta monituista viikonloppua putkeen, vai onko hänellä siitä omakohtaista kokemusta? Menetkö sinä joku toinen aika vuodesta harrastuksesi perässä parin kuukauden ajan? =)

Yhteistyössä