Inhoan nykymaailmaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oksettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
raiskaajia on joka paikassa ja suurin todennäköisyys tulla raiskatuksi ei suinkaan ole kadulla puskaraiskaajan päällekäymänä vaan ihan kotioloissa kaverin, työkaverin tai muun tuttavan taikka oman puolison toimesta.
hirveästi ei ole kyllä sekakäyttäjiä tai spurgujakaan näkyny tallinanaukiota lukuunottamatta ja sekin on siistiytynyt viime aikoina jonkun verran. en tiedä missä todellisuudessa ap elää vai kulkeeko vaan tuntosarvet ylhäällä kokoajan etsimässä mahdollisia vaaran merkkejä ja näkee niitä sielläkin missä niitä ei ole.

Niin no, sekakäyttäjiä ja spurguja on katukuvassa siksi ettei ihmiset välitä toisistaan. Ap:nkin asenne on 'hyi, kadotkaa, oksetatte mua, mulla on enempi oikeus olla olemassa kuin teillä'.

Niin no, sekakäyttäjiä ja spurguja on katukuvassa siksi ettei ihmiset välitä toisistaan. Ap:nkin asenne on 'hyi, kadotkaa, oksetatte mua, mulla on enempi oikeus olla olemassa kuin teillä'.

Ei, vaan minä PELKÄÄN. Pelkään lapseni puolesta, joka käy päiväkodissa spurgujen suosiman paikan vieressä. Pelkään itseni puolesta, jouduin äsken melkein raiskatuksi. Minä inhoan laitapuolenkulkijoita vain siksi, että he tekevät oloni turvattomaksi!!

Ja ei, en ole hullu tai edes provo. Miksi te muut itä-helsinkiläiset jatkuvasti puolustatte tätä kamalaa paikkaa?? Mitä kuviteltavaa tai keksittyä on siinä, että uhkaava tumma mies tuli liian lähelle kädet kohossa??

Ehkä kannattaisi miettiä tarkemmin missä asuu. Se on kuitenkin aikuisella ihmisillä hyvin pitkälti oma valinta.
Lapset eivät niinkään voi valita, valitettavasti.

On tässä maailmassa paljon pahaakin, paljon asioita mitä pitäisi korjata ja muuttaa ja vielä enemmän asioita joista pitäisi päästä kokonaan eroon.

Mutta on myös niin paljon hyvää ja kaunista, asioita joita kukaan ei saisi mennä muuttamaan. Asioita jotka ovat täydellisesti. Asioita jotka tekevät tästä maailmasta onnellisen paikan asua ja elää.

kun sä ap olet noin hysteerinen, niin muuta pois. minä olen asunut helsingissä, eri puolilla helsinkiä koko ikäni eikä täällä ole juurikaan paikkoja jotka olisivat säännönmukaisesti vaarallisia. asematunnelissa ei ehkä kannata heilutella pulleaa lompakkoa ja itäkeskuksen tallinnanaukiolla ei ehkä kannat seistä tupakalla ja kieltäytyä samalla tarjoamasta tupakkaa sitä pyytämään tulevalle päihtyneelle nuorisolaumalle mutta muuten....

Ei, vaan minä PELKÄÄN. Pelkään lapseni puolesta, joka käy päiväkodissa spurgujen suosiman paikan vieressä. Pelkään itseni puolesta, jouduin äsken melkein raiskatuksi. Minä inhoan laitapuolenkulkijoita vain siksi, että he tekevät oloni turvattomaksi!!

Ja ei, en ole hullu tai edes provo. Miksi te muut itä-helsinkiläiset jatkuvasti puolustatte tätä kamalaa paikkaa?? Mitä kuviteltavaa tai keksittyä on siinä, että uhkaava tumma mies tuli liian lähelle kädet kohossa??

Terveisiä Espoon lähiöstä: täällä ei todellakaan ole tollasta. Ainakaan päivisin. Yöstä en tiedä kun en liiku silloin, mutta eiköhän kaikkialla missä on asutusta ole joitain sekopäitä liikenteessä.

Vuosia sitten olin kaverin luona käymässä Vuosaaressa ja metroasema oli kuin eläintarha 9 aamulla. Mua ei kirveelläkään sais tiettyihin itä-helsingin lähiöihin asumaan. Muuttakaa jonnekin missä on vähän rauhallisempaa. On vaan kivempi liikkua ulkona lasten kanssa! Olkoon sitten helposti rikkoutuvaa idylliä, mutta ei niiderit hypi koko ajan silmille.

Mä oon viettänyt lapsuuteni ja nuoruuteni pk-seudulla ja osan opiskeluaikani Jyväskylässä ja parissa muussa kaupungissa. Voin sanoa ettei niitä hörhöjä näy Helsingissä tai Espoossa sen enempää kuin esim Jyväskylässä. Keski-Suomessa tuli oltua opiskeluaikoina töissä ja siellä on useampikin huonosti voiva pikku kylä joissa on ihan ok että aikuiset ukot ahdistelee pikkutyttöjä, vetävät viinaa kellon ympäri ja kaikki muukin touhu on sellaista että tuskin kestää päivänvaloa. Mieheni on taas syntyjään Jyväskylästä ja nyt asumme Helsingissä. Mieheni on vielä poliisi eli näkee aika paljon karua meininkiä. Tokihan Helsinki on hälytystehtäviltään ykkönen kun asukkaita kuitenkin yli puoli miljoonaa mutta miehenikin on huomannut saman että Jyväskylässä ongelmat olivat paljon syvemmällä ja laajempia kuin pk-seudulla. Pienemmillä paikkakunnilla köyhyys, mielenterveys ja päihdeongelmat kiertävät helposti jopa kolme sukupolvea kun taas isommissa paikkakunnissa on helpompi katkaista tuo meno helpommin kun lapsille ja nuorille on enemmän palveluja ja koulutusmahdollisuudetkin ovat eri luokkaa kuin pienemmillä paikkakunnilla. Työtilanteesta puhumattakaan.
Itse en kyllä todellakaan näkisi Helsinkiä noin synkkänä paikkana ja tietysti jos kovin alkaa ahdistamaan niin pieni maisemanvaihdos tekisi ihan hyvää, katselkaa joku mieluisampi asuinalue, Itä-Helsingissäkin on rauhallisia asuinalueita! :)

Ap:n listaamat jutut ovat syitä, joiden vuoksi en koskaan haluaisi muuttaa pk-seudulle. Helsingissä on kiva käydä, mutta sieltä on aina kiva tulla takaisinkin. Mutta eihän se pk-seutu sentään ole kuin yksi osa maatamme. :)

Juoppoja ja narkkeja on kaikkialla maassa, mutta kyllä ne pk-seudulla ovat kaikkein pelottavimpia ja pahimman näköisiä. Pienemmällä paikkakunnalla pulsut on enemmänkin leppoisia ja velttoja deekuja, joissa ei ole häivääkään aggressiivisuudesta. Samoin mt-ongelmaisia on kaikkialla, mutta en semmoista "silmät seisoo päässä ja kroppa on jäykkä lääkkeistä" -kansanosaa ole nähnyt muualla kuin jossain Vantaalla. Missään ei myöskään ole niin tylyjä ja tuuppivaisia kansalaisia kuin pk-seudulla. Samoin esim. mamujutuista ei asuinpaikkakunnallani edes tiedetä mitään. Luen sitten tältä palstalta ja muualta netissä silmät pyöreinä esim. mamukouluista ja niiden ongelmista.

Ja vielä pitää lisätä, että pk-seudun kahviloissa jne. myyjät aina ensin vilkaisevat asiakasta arvioivasti ennen kuin aloittavat ystävällisen "Moi, mitäs sulle?" -keskustelun. Täällä missä asun, sama voidaan aloittaa asiakasta näkemättä, jos myyjä on vaikka melkein selin asiakkaaseen ottaessaan jotain tavaraa kaapista tms. Helsingissä eivät yksinkertaisesti uskaltaisi...

[QUOTE="vieras";23395547]Muutosta tuohon saa, muuttamalla pois hesasta. Täällä Porissa ei ainakaan tarvitse joka nurkalla tuollasia katsella.[/QUOTE]

Helsinki on maailman toiseksi turvallisin kaupunki, kertoo sveitsiläisen Mercer-konsulttiryhmän vuosittainen kaupunkitutkimus.

Asiasta kertoi ensimmäisenä Taloussanomat.fi .

Helsinki sijoittui toiseksi yhdessä sveitsiläiskaupunkien Bernin, Geneven ja Zürichin kanssa.

Tutkimuksessa selvitettiin 215 kaupungin elinoloja 39 tekijän perusteella. Elämänlaatua mittaavassa indeksissä Helsinki oli sijalla 29.

Tutkimuksen tekijät korostivat turvallisuuden merkitystä kaupungin vetovoiman kannalta. Turvattomuus voi tehdä osaavan ulkomaisen työvoiman saamisen hankalaksi.

Tutkimuksessa maailman turvallisimmaksi kaupungiksi osoittautui Luxemburg ja vaarallisimmaksi Irakin Bagdad. Euroopan kaupungeista turvattomin oli Moskova.

Eurooppalaiset maat pärjäsivät tutkimuksessa hyvin, erityisesti infrastruktuurin, terveyden ja poliittisen vakauden osalta.

No mä olen kyllä sitä mieltä että jotkut somalit on pelottavia yksin kulkevalle suomalaisnaiselle. Usean kerran olen kokenut epämiellyttäviä tilanteita heitä kohdatessani, spurguista tms. ei oo ollut haittaa.

Slummien miljöönitär, olipa tutun kuuloista. Vietin aika paljon aikaa nuorempana yhdellä pienellä keskisuomalaisella paikkakunnalla. Alkoholisoituneita oli paljon, ihan joivat arkipäivisinkin kun ei kuulemma ollut muuta tekemistä. Eivät kuitenkaan halunneet hakea töitä tai muuttaa pois paikkakunnalta, vaikka elämä oli taistelua työttömyyden kanssa. Poikamiehiä äitinsä helmoissa oli paljon.

Minä en tiedä, miksi juuri minulle tapahtuu kaikkea ikävää. En ole erityisen kaunis enkä edes meikkaa. Kuljen tavallisissa vaatteissa, pidän katseeni muualla kuin toisissa ihmisissä jne. En ota katsekontaktia vieraisiin miehiin.

Harkitsen että ehdottaisin miehelle muuttoa jollekin paremmalle alueelle lähistöllä. Idässä on muutama mukava alue, joissa ei ole yhtä hirveää meininkiä kuin täällä missä nyt asumme. Asunnon hinta pitäisi olla kohtuullinen...ja Helsingistä on vaikea löytää sellaista. Nykyinenkin asuntomme oli melkein kallis, ja silti yksi niistä harvoista, joihin meillä oli edes varaa.

[QUOTE="vieras";23395602]Ap:n listaamat jutut ovat syitä, joiden vuoksi en koskaan haluaisi muuttaa pk-seudulle. Helsingissä on kiva käydä, mutta sieltä on aina kiva tulla takaisinkin. Mutta eihän se pk-seutu sentään ole kuin yksi osa maatamme. :)

Juoppoja ja narkkeja on kaikkialla maassa, mutta kyllä ne pk-seudulla ovat kaikkein pelottavimpia ja pahimman näköisiä. Pienemmällä paikkakunnalla pulsut on enemmänkin leppoisia ja velttoja deekuja, joissa ei ole häivääkään aggressiivisuudesta. Samoin mt-ongelmaisia on kaikkialla, mutta en semmoista "silmät seisoo päässä ja kroppa on jäykkä lääkkeistä" -kansanosaa ole nähnyt muualla kuin jossain Vantaalla. Missään ei myöskään ole niin tylyjä ja tuuppivaisia kansalaisia kuin pk-seudulla. Samoin esim. mamujutuista ei asuinpaikkakunnallani edes tiedetä mitään. Luen sitten tältä palstalta ja muualta netissä silmät pyöreinä esim. mamukouluista ja niiden ongelmista.

Ja vielä pitää lisätä, että pk-seudun kahviloissa jne. myyjät aina ensin vilkaisevat asiakasta arvioivasti ennen kuin aloittavat ystävällisen "Moi, mitäs sulle?" -keskustelun. Täällä missä asun, sama voidaan aloittaa asiakasta näkemättä, jos myyjä on vaikka melkein selin asiakkaaseen ottaessaan jotain tavaraa kaapista tms. Helsingissä eivät yksinkertaisesti uskaltaisi...[/QUOTE]

No olipa siinä pitkä lista asioita joita minä helsinkiläisenä en ole koskaan kokenut.

[QUOTE="Vieras";23395642]Slummien miljöönitär, olipa tutun kuuloista. Vietin aika paljon aikaa nuorempana yhdellä pienellä keskisuomalaisella paikkakunnalla. Alkoholisoituneita oli paljon, ihan joivat arkipäivisinkin kun ei kuulemma ollut muuta tekemistä. Eivät kuitenkaan halunneet hakea töitä tai muuttaa pois paikkakunnalta, vaikka elämä oli taistelua työttömyyden kanssa. Poikamiehiä äitinsä helmoissa oli paljon.[/QUOTE]

Joo se oli kyllä Espoon tytölle kummallista aikaa kun en ollut ihan oikeasti törmännyt tuollaiseen "kulttuuriin" aiemmin. Jostain luinkin että Keski-Suomessa on hyvin paljon köyhyyttä, alkoholiongelmaa, työttömyyttä ja alhaista koulutustasoa. Ja sitten vielä semmoinen pointti; opiskellessani Jyväskylässä minulle tarjottiin Keski-Suomen alueella (myös näillä pienillä kylillä) todella monta kertaa huumeita. Siis pilveä kaupiteltiin hyvinkin avoimesti kadulla ja kerran ekstaasia. PK-seudulla asuessani nuoruudessani tai nyt vanhempana mulle ei oo ikinä kaupiteltu huumeita!

Minä en tiedä, miksi juuri minulle tapahtuu kaikkea ikävää. En ole erityisen kaunis enkä edes meikkaa. Kuljen tavallisissa vaatteissa, pidän katseeni muualla kuin toisissa ihmisissä jne. En ota katsekontaktia vieraisiin miehiin.

Harkitsen että ehdottaisin miehelle muuttoa jollekin paremmalle alueelle lähistöllä. Idässä on muutama mukava alue, joissa ei ole yhtä hirveää meininkiä kuin täällä missä nyt asumme. Asunnon hinta pitäisi olla kohtuullinen...ja Helsingistä on vaikea löytää sellaista. Nykyinenkin asuntomme oli melkein kallis, ja silti yksi niistä harvoista, joihin meillä oli edes varaa.

Saanko kysyä missäpäin kaupunkia sä asut? Itse asun Pitäjänmäen ja Konalan lähdellä pientaloalueella, mutta on tuossa lähellä noita kerros-ja rivitalojakin, ei kovin kovia hintoja koska on sivumpana keskustasta. Juna-asema Pitskussa iso plussa joten ei mene kauaa kun on keskustassa. Tästä alueesta ollaan tykätty tosi paljon! Leppävaara on ihan lähellä ja muutenkin bussiyhteydet toimii, esim jokeri-bussi menee ihan läheltä. Katsoppa huviksesi onko vapaita asuntoja täälläpäin!
Sit idässä on kans kiva asuinalue missä kaverini asuu; Mellunkylä. Alueella on kyseenalainen maine mutta kaverini asuu ihan metsän vieressä todella rauhallisella alueella. Palveluihin kuitenkin kävelymatka ja Mellunmäen metroasema on kivenheiton päässä.

Suomessa kaupunkikuvassa liikkuu käsittämättömän paljon ns. spurguja / muuten sekaisin olevia. Siis verrattuna esim. eräisiin miljoonakaupunkeihin muualla.

Miljoonakaupungeissakin on omat laitapuolen kulkijansa. Mutta he ovat vaan omissa slummeissaan. Suomessa taas halutaan nimenomaan kaikenlaisten ihmisten asuvan mahdollisimman sekaisin, ettei tulisi näitä ongelmallisia slummeja. Slummeissa kun ongelmat tuppaavat kasantumaan. Seura tekee kaltaisekseen.

Jostakin New Yorkistakin on monella aivan liian ruusuinen kuva. Ei se koko kaupunki ole sitä Manhattania, itseasiassa ei tarvitse kovin kauas mennä kun tulee jotakin ihan muuta vastaan...

Asun Suomessa, itäisessä Helsingissä. Nämä kertomani asiat ovat minulle arkipäivää, eivät suinkaan mitään väriteltyä totuutta kuten moni on aiemmin(kin) väittänyt. Kuluneella viikolla jouduin myös melkein raiskatuksi klo. 13 kauppareissulla!! Olen vieläkin vähän peloissani tuosta- luojan kiitos väliin tuli roteva mies koiransa kanssa ja pääsin karkuun! :(

Mä oon asunut itäisessä Helsingissä yli 20 vuotta, eikä noi mainitsemas asiat todellakaan ole jokapäiväisiä...

Miljoonakaupungeissakin on omat laitapuolen kulkijansa. Mutta he ovat vaan omissa slummeissaan. Suomessa taas halutaan nimenomaan kaikenlaisten ihmisten asuvan mahdollisimman sekaisin, ettei tulisi näitä ongelmallisia slummeja. Slummeissa kun ongelmat tuppaavat kasantumaan. Seura tekee kaltaisekseen.

Jostakin New Yorkistakin on monella aivan liian ruusuinen kuva. Ei se koko kaupunki ole sitä Manhattania, itseasiassa ei tarvitse kovin kauas mennä kun tulee jotakin ihan muuta vastaan...

Itse oon käynyt Los Angelesissa ja hyi hitto minkälainen kaupunki se on! Rikkaat elelevät siellä omissa linnoissaan onnellisena ja laitakaupungilla ihan kamalia slummeja. Tuloerot ihan hirvittävät. Ihmisillä on vaan "Poissa silmistä, poissa mielestä" ajatusmaailma. Buenos Airesissa käytyäni en ole enää kaivannut muutakuin Euroopan isoihin kaupunkeihin, siellä ei ihmishenki maksa paljoa jos vaikka sormessa on kallis sormus. Taksissa äkkiä ovet lukkoon kun astutaan kyytiin, muuten tulevat liikennevaloissa ryöstämään koko auton. Törkeää touhua ja oma kotimaa alkaa tuntua tuollaisen kokemuksen jälkeen lintukodolta!

Me muutettiin saman tien pois Espoosta kun tulin raskaaksi. Nyt asutaan 54km päässä päässä Helsingissä ja mies käy Helsingissä töissä. Onhan täälläkin raiskauksia, tappeluita, pahoinpitelyjä ja huumeita. Toistaiseksi kuitenkin suhteellisen turvallista.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23395673:
No olipa siinä pitkä lista asioita joita minä helsinkiläisenä en ole koskaan kokenut.

Jotenkin tommonen ylimielisen mitätöiväksi kokemani asenne toisen kokemuksiin sopiikin mielestäni helsinkiläiselle kuin nenä päähän. :) Vahvistaa omalla rippeellään niitä asioita, jotka koen pk-seudussa vastenmielisinä.

Yhteistyössä