Inhottava vaiva joka vie järjen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti ja poju2v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti ja poju2v

Vieras
Vajaa 2v aikana seksiä ollu 5kertaa. Viimeisten 3 kerran jälkeen on aina seurannut jonkinlainen tulehdus tuolla alakerrassa (vti tai emätintulehdus). Onko mun alapää tottunut siihen ettei tarvitse kestää mitään hankausta tai bakteereja kun seksiä noin harvoin nykyään ja sen takia nuo vaivat? Vai mitä ihmettä mulle on tapahtunu? Eihän 24vuotiaalla voi olla vaihdevuodet? Ikinä ei ole ollu ennen mitään vaivoja tai tulehduksia tuolla alakerrassa. Tosi kiusallista. Ja rupeaa epäilemään vaikka ja mitä miehestä jne. Tiedän että imetys kuivattaa limakalvoja mutta ei kai sillä pitäis enää olla vaikutusta. Imetys loppu 5kk sitten.

[QUOTE="eee";22761030]Multa veis jo toi seksittömyys järjen![/QUOTE]

se ei ollut tämän keskustelun pointti.. Ja ennenku joku rupee valittaa niin minä en se pihtaaja ollut...

Muistaakseni olet aiemminkin kirjoittanut tästä tänne..? Mulle paukahti yks kerta mieleen tää juttu kun olin ihan muissa hommissa. Kun sanoit että et saa estolääkitystäkään vaivaan, eikös?

Katos kun syy siihen miksi et saa estolääkitystä on siinä että sulla on kuitenkin tosi vähän ollut tulehduksia ja lisäksi seksin ja vti:n välistä yhteyttä ei voi oikein vielä todistaa (vaikka sinä tiedätkin). Eli "todisteita" tarvitaan lisää jotta yhteys voidaan todeta. Eli vaikka sinä saatkin joka kerta tulehduksen niin teidän pitäisi nyt silti koittaa sekstata enemmän. Sitten kun olet tarpeeksi monta abkuuria syönyt vaivaan niin sitten sinulle annetaan estolääkitys ja lähdetään tutkimaan paremmin mistä tulehdukset johtuu.

itse imetin kuopusta vuoden ja nyt kun se on 2v niin alan olla normaali .Mun kropalta meni siis vuosi toipua imetyksestä.Liukuvoide on ehdoton jos ongelmaa limakalvoissa... Kyllä se siitä toipuu...Meilläkin seksi tosi surkeeta ollu sen 3v =raskaus,imetys ja 1 toipumisvuosi.Nyt alkaa taas sujua.Paitsi et välillä väsyttää liikaa.Esikoinen oli 3v kun kuopus synty...ehdittiin siinä välissä,vähän sujuvaakin seksiä harrastaa...
'
Annakkun arvaan olet aika hoikka,kuten minäkin....tarttet palautumis aikaa.

[QUOTE="äiti 32v";22761099]itse imetin kuopusta vuoden ja nyt kun se on 2v niin alan olla normaali .Mun kropalta meni siis vuosi toipua imetyksestä.Liukuvoide on ehdoton jos ongelmaa limakalvoissa... Kyllä se siitä toipuu...Meilläkin seksi tosi surkeeta ollu sen 3v =raskaus,imetys ja 1 toipumisvuosi.Nyt alkaa taas sujua.Paitsi et välillä väsyttää liikaa.Esikoinen oli 3v kun kuopus synty...ehdittiin siinä välissä,vähän sujuvaakin seksiä harrastaa...
'
Annakkun arvaan olet aika hoikka,kuten minäkin....tarttet palautumis aikaa.[/QUOTE]

kyllä hoikka olen nykyään.. ennen raskautta ja imetystä painoin 58kg(159cm). Nyt imetyksen jälkeen painan vaivaiset 51kg.

kyllä hoikka olen nykyään.. ennen raskautta ja imetystä painoin 58kg(159cm). Nyt imetyksen jälkeen painan vaivaiset 51kg.
Nyt lihotat ittes alkuperäseen painoon,niin hormoonitkin alkaa hyrräämään... ja muista juoda vettä ,että pysyt freesinä myöskin esim.tyrniöljykapselit pitää limaklvot kunnossa. Mut luulen ,et kun saat painon kuntoon niin alapääkin alkaa toimimaan.

Muistaakseni olet aiemminkin kirjoittanut tästä tänne..? Mulle paukahti yks kerta mieleen tää juttu kun olin ihan muissa hommissa. Kun sanoit että et saa estolääkitystäkään vaivaan, eikös?

Katos kun syy siihen miksi et saa estolääkitystä on siinä että sulla on kuitenkin tosi vähän ollut tulehduksia ja lisäksi seksin ja vti:n välistä yhteyttä ei voi oikein vielä todistaa (vaikka sinä tiedätkin). Eli "todisteita" tarvitaan lisää jotta yhteys voidaan todeta. Eli vaikka sinä saatkin joka kerta tulehduksen niin teidän pitäisi nyt silti koittaa sekstata enemmän. Sitten kun olet tarpeeksi monta abkuuria syönyt vaivaan niin sitten sinulle annetaan estolääkitys ja lähdetään tutkimaan paremmin mistä tulehdukset johtuu.

näinhän se varmaan on. Minä en vaan suostu syömään enempää antibioottia. Olen puolen vuoden aikana syönyt 5 ab-kuuria(2poskiontelo tulehdukseen ja 3 pissatulehdukseen) niin ja yhden emätinvoidekuurin ja olen aivan täysin pilalla niistä, maitohappobakteeritkaan ei enää auta mitään. Lisäksi olen allerginen niin monelle antibiootille että on kauhean suuri haaste löytää lääke jolle en ole allerginen ja joka puree kyseiseen bakteeriin.

onko mitään millä vois rasvata niitä limakalvoja ettei olis kokoajan sellainen inhottava kuiva tunne alapäässä?? Ceridalia ja bepanthenia olen kokeillut. Ceridal tuntuu vaan ärsyttävän entistä enemmän ja bepanthen ei tunnu kovin paljon kosteuttavan..

Minulla oli sama juttu. Miehelle täytyy saada myös lääkitys, sillä voi kantaa sitä bakteeria. Kun mies sai lääkkeet ( p:n päähän antibioottivoidetta 4 päivää), lähtivät minultakin vaivat. Yhdyntään Ceridal intimeä ( saa apteekista). Ylimääräinen stressi pois. Vaihda alusvaatteet joka päivä. Sillä olen saanut vaivan asettumaan.

[QUOTE="vieras";22761751]Minulla oli sama juttu. Miehelle täytyy saada myös lääkitys, sillä voi kantaa sitä bakteeria. Kun mies sai lääkkeet ( p:n päähän antibioottivoidetta 4 päivää), lähtivät minultakin vaivat. Yhdyntään Ceridal intimeä ( saa apteekista). Ylimääräinen stressi pois. Vaihda alusvaatteet joka päivä. Sillä olen saanut vaivan asettumaan.[/QUOTE]

Mutta auttaako miehen lääkitseminen mitään? Käsittääkseni esim vti ei tartu ihmiseltä toiselle? Ja esim mulla tää bakteeri on streptokokki B joka kuuluu joillakin ihmisillä normaaliin bakteeri flooraan ja lääkärin mukaan siitä ei voi päästä koskaan kokonaan eroon....

Mutta auttaako miehen lääkitseminen mitään? Käsittääkseni esim vti ei tartu ihmiseltä toiselle? Ja esim mulla tää bakteeri on streptokokki B joka kuuluu joillakin ihmisillä normaaliin bakteeri flooraan ja lääkärin mukaan siitä ei voi päästä koskaan kokonaan eroon....
Ok, tiedät siis, mikä bakteeri se on. Joo, totta se on, että sitä ei voi kokonaan poistaa.
Voi sitten olla, että ongelma on juuri hormoneissa. Homma kyllä korjaantuu aikaa myöten.

Olen joutunut luopumaan kierukan hankkimisestakin toistaiseksi näitten vaivojen takia ja tyytyä kondomeihin. Pillereitten hankkiminen ei varmaan olis hyväks tässä tilanteessa. Mutta täytyy tosiaankin kokeilla niitä lateksittomia kumeja.

Rakastelu pitää limakalvot kunnossa... se on oikeasti totta, ja sen olen itsekin huomannut. Jos harrastaa harvoin seksiä, tulee just tollasia vaivoja ja sitten sitä taas harrastaa vieläkin harvemmin seksiä... kierre valmis. Myös estrogeenigeeli/voide limakalvoille, saa apteekista voisi auttaa ja kunnon kosteutus, just tota Ceridalia vaikka joka päivä.

Itse olen hyväksi havainnut apteekista saatavan ACOn Caring Glide tai joku sellainen. Siinä on maitohappobakteeria mukana. Ihan yhdyntään hyvä ja joskus olen laittanut, kun on tuntunut alapää kiristelevälle muuten. Muut liukuvoiteet ovat ärsyttäneet vain limakalvoja, mutta tuo on musta todella hyvää ja riittoisaa.

Tiedän että tämä vaihtoehto herättääheti vastustuksen "toi ei ainakaan oo kyseessä", mut lue nyt ainakin tää vastaus. Mulla aina ollut herkästi hiiva yms tulehduksia, mutta vuosi sitten olin aivan pulassa kun ihan kaikki aktivoi alapään vaivat. Söin niitä suun kautta otettavia hiivalääkkeitäkin vaikka kuinka monta kertaa, aina auttoi hetken ja sen jälkeen vaivat taas alkoivat. Enätinkapseleita meni ja ihan kaikkea kokeiltiin, kävin gynelläkin, joka totesi tulehduksen jne.,joka sit hoidettiin. Ja taas alkoi uudelleen hetken päästä. Syykin sitten selvisi, kihomadot. Muita vaivoja ei ollut, eikä edes gyne tajunnut asiaa, mutta Pyrvin-kuuri lopetti vaivat. Ja nyt ei oo vuoteen ollut mitään. Eli ne sitten ilmeisesti ylläpiti vaivaa.

Yhteistyössä