Inhottavaa, tai yököttävää oikeastaan :/ Ja raivostuttavaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Mie kestän oksutaudit lapsilla, pakkohan se on kestääkin.
Mie oon kestänyt kihomadot, vaikka se kukkaroa kirpaiseekin aina se lääkeannosten hakeminen isolle porukalle.

Mutta nyt ihan oikeesti tuntuu siltä, että en enää kestä!
Siis löysin muutamalta lapselta täitä |O

Niin joo, enkä mie siis hajoa niihin täihin itsessään... mie kyllä tiedän, että niiden olemisella ei oo tekemistä minkään puutteellisen hygienian kanssa tai mitään sellaista, mutta:

Ensinnäkin ne häätölääkkeet on suht arvokkaita.
Ja kun on monta päätä, niin menee monta pulloakin.
Ja se mikä tässä eniten hajottaa on se, että nyt ois sit miljoona koneellista pestävää pyykkiä, saunotettavia pehmoja, siivottavaa ja sit tätä kampausta. Kammataan, kammataan ja kammataan!

Eikä siinäkään vielä mitään, mie kampaan pojat mennen tullen ja pari tyttöäkin, joilla on vielä hennot suortuvat, mutta kun yhdellä tytöllä on suora, paksu tukka hartioille ja toisella luonnonkikkaraa-käkkärää hartioiden alapuolelle... ja mulla itsellän myös ainakin kolmen pehkon verran tukkaa päässä... ja vallan pientä kikkaraa juuresta latvaan, ja tuuheasti.

Ja joulukin ois tulossa, ja ihan suoraan sanottu oishan tuota ostettavaa ollut muutakin kun noita täidenhäätöaineksia.
Mutta minkäs teet... Kunhan kiukuttelen.
Huomenna on taas päivä uus... ja kamala pyykkishow. Että silleen. Kyllä tästä taas.

Oliko niitä täitä paljon?
Meinaan vain et tarviiko kaikkien päät pestä täisamppoolla? Meillä löytyi teiniltä syksyllä muutama täi, ja vain hän pesi päänsä. Omia hiuksia kampasin hysteerisesti, eikä mitään löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja mut:
Oliko niitä täitä paljon?
Meinaan vain et tarviiko kaikkien päät pestä täisamppoolla? Meillä löytyi teiniltä syksyllä muutama täi, ja vain hän pesi päänsä. Omia hiuksia kampasin hysteerisesti, eikä mitään löytynyt.

Mulle sanottiin, että paras on kun kaikki käsitellään.
Ja kyllähän ne varmaan on kaikilla, kun meillä noi kaikki nujuaa samoilla telkkatyynyillä ja pehmoilla leikitään ja niitä pöllytetään sängystä toiseen... yökylään :D

Huomasin just, että sulla on aikas ihku ja ISO pilttiparvi:) Saattaisin itse saada jännetuppitulehduksen tuota kuontalokasaa sukiessa ja pesiessä! Voimia koitokseen:)

Kyllä mäkin pesin ihan kaiken ja huhhuh sitä pyykkishowta.. :o Saunaan petivaatteet muutamaksi tunniksi.
On todella tärkeetä pestä kaikkien päät, koska täit tarttuu todella nopeesti. Kaikista paras olis olla kalju. :D
Silloin, kun pojalta löysin täin niin ajoin hänen päänsä millin siiliksi. Ja mulle apteekista sanottiin, että pitää pestä kahteen kertaan kaikkien päät.

Mä säikähin tänään kun aamulla laitoin tytölle lettejä kouluun lähtiessä niin se rapsutteli kauheesti päätään ja katoin niin sielä oli valkosia pisteitä :o luulin jo täin muniksi kun koulusta tullu varotus mutta onneks olikin hilsettä ---> kuiva päänahka joka reagoi lämpötilanvaihteluihin.

Voimia sinne teille =)

Löytyykö teiltä kreppirautaa? Jos löytyy niin eikun kreppaamaan kaikkien hiukset niin kuumuudessa kuolee täinmunatkin :wave: kaveri käytti tätä taktiikkaa shamppoon kanssa ja pääsivät kätevästi eroon =) (toki kampausta ja petivaatteiden pesua ja saunaan kaikki mikä irti lähti)

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Petivaatteet ja pehmot pusseissa vintille. Käsittääkseni täit kuolee ilman isäntäeliötä viimeistään kolmessa viikossa. Eli ihan kaikkea ei tarvitse pestä.

Itseasiassa parssa päivässä, sanotaan tartuntatautinliitossa tai jostain tuollaisesta.
Mutta mie laitoin ne saunomaan, ja osan pakastumaan - nopeuttaa niin rakkaiden unipupujen viereensaantia.

Äskettäin oli täishampoista ym juttua ja siinä alan ihminen sanoi, että turhaan kun käytetään näitä aineita, ne menettää tehonsa. Eli ei tarvisi käyttää kuin niillä, joilla niitä täitä oikeasti on. Ei varmuuden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mut jos ajattelis positiivisesti, voit samalla tehdä jo joulusiivoja?! :D

Mulle tuli sama mieleen.... :D

Niin, voishan sitä koittaa ajatella tuolta kannalta. *ottaa lapset ratsastamaan imurin päälle ja menee jatkamaan imurointia*

Mulle kävi niin, että imuri sanoi just silloin sopimuksen irti, kun hulluna joka nurkan imuroin....(ajoin siis täitä takaa...) Oli se kyl järkky show meilläkin, vaikka oli vain kolme lasta silloin. huh... :o :D
Ja aika hikinen yö oli, kun jokainen lapsi kömpi mun viereen, kun näkivät täistä painajaisia + sauna oli ollut koko illan päällä! Oih näitä muistoja...

Yhteistyössä