innokas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odotus

Vieras
Minulla on sellainen ""ongelma"" että ajattelen koko ajan vain mahassa kasvavaa vauvaani ja kaikkea siihen liittyvää. Onko muilla samanlaisia tunteita?

Ei millään jaksaisi odottaa, että saa vaavin syliin ja toisaalta pelkää koko ajan, että mitä jos jokin onkin pielessä tai menee pieleen. Välillä tuntuu siltä että olisi hyvä joskus unohtaa olevansa raskaana, mutta kun on niin innoissaan, että se on vaikeaa. Alkuraskaudessa pystyin sen välillä ""unohtamaankin"", mutta nyt kun on siirtynyt toiselle raskauskolmannekselle, niin vaavi on koko ajan mielessä.

Tietoa pitää hankkia hullunlailla joka paikasta ja tekisi mieli jo ostaa vauvalle vaatteita yms. En vielä kuitenkaan viitsi, sillä jos jokin meneekin pieleen, niin niitä hypistelemällä olo tuskin paranee. No, ehkä keskenmenon vaara on jo melko pieni...

Kyllä menee loppuaika hitaasti jos koko ajan on vain sellainen tunne ettei jaksa odottaa, että vauva syntyisi.

Ymmärrän tunteesi hyvin. Koita kuitenkin välillä unohtaa raskautesi, jotta et stressaa/hössötä liikaa. Se ei ole hyväksi kummallekkaan. Mutta, jos nyt tohkeilet, niin ajattele positiivisia asiota ja työnnä negatiiviset ajatukset kokonaan pois mielestä. Onnea odotukseen! =)

Minä voin myöntää kanssa että ajattelen aika paljon päivittäin vauvaa.Miten sitä voisi olla kokonaan ajattelematta kun koko ajan muistuttaa olemassa olostaan. Jaksan kyllä hyvin odottaa vauvan syntymää.
Kaikenlaisia ajatuksia myös minulla pyörii päässä.Varsinkin kun viime kerralla kohtu oli liian suuri ja sitä kautta painoa siis tullut liikaa viikkoa kohden. Ellei ole ihan anatominen juttu niin sitten todennäköisin syy on raskasuajan diabetes. Pystyn kyllä sitten olemaan ilman makeaa mutta ei se helponta ole kun tykkää hyvästä ruuasta ja makesta kerkuista.
Vauvalla kuitenkin vaikutti kaikki olevan hyvin ainakin sydänäänten perusteella ja se on hyvä asia.Seuraava neuvola puolentoista viikon päästä niin eiköhän asiat taas vähän selkene.

Myös minä olen hankkinut tietoa eri lähteistä.Se tuskin on pahasta.Ja täällä on mukava lukea toisten kokemuksista. Itse en ole myöskään ostanut vauvanvaatteita jos vaikka joku menee pieleen vaikka tiedän että keskenmenon riski on jo pienempi.Tulevat mummot ovat kyllä jo jotakin ostelleet ku innoissaan ovat.

Hei!
Et ole suinkaan mikään luonnonoikku varsinkaan jos ensimmäistä odottelet, sillä muistan itsekkin sen ajan erittäin hyvin. Luin silloin eräästä kirjasta, että vauva on äidin ajatuksissa 24h vuorokaudessa ja se on sitä äidinvaistoa. Itse odotan nyt toista ja voin kyllä sanoa, että vaikka vauva onkin erittäin halulla tehty, mutta kun se on jo toinen niin välillä unohtuu muissa arkisissa askareissa ja esikoisen kanssa touhutessa. Välillä yököttäävä olo kyllä ajaa syömään ja näin muistuttelee olemassaolostaan.
Mukavaa odotusta meille kaikille!!!

Yhteistyössä