Hei! Meinasinkin juuri alkaa kysellä, miten
Läitin tilanne etenee, mutta tännehän olikin tullut jo raportti. Harmillisesti vain hieman toisen suuntainen kuin olisin toivonut.

Pahoittelut! Kierretään ja tuskaillaan näköjään aika samaa rytmiä.
Itse olen nyt alkanut kehitellä uusia diagnooseja, kun niin turhauttaa tämä selittämättömyys. Usein lääkärissä ollessa kuvittelen, että minulta pimitetään jotain tietoa (jotain mitä ammattilaiset pitävät todennäköisenä, mutta josta eivät kuitenkaan voi olla varmoja ja siksi jättävät sanomatta). Toinen tyypillinen tuntemus on, että mennään ihan
liukuhihnameiningillä; ei kysellä mitään, aivan kuin vain katsottaisiin kaaviosta mikä on hoitoputken seuraava vaihe, ei siis aidosti yritetä miettiä, mistä kiikastaa vaan senkun kokeillaan. Houkuttelisi mennä yksityiselle, mutta ajokilometrejä tulisi turhan paljon...
Miten
Spiritin tilanne on edennyt? Onko tiputtelu jatkunut ja sen myötä mieli maassa? Voimia! :hug:
Viiva84: Tsemppiä odotteluun, huomenna se h-hetki vihdoin koittaa ja siittiöt lähtevät kilpauinnille! Raportoihan sitten, miten meni!
Metsätähti84: Minulla ainakin menee ihan aivot solmuun noiden sperma-analyysien kanssa, vaikka kaksi tulosta olenkin vain nähnyt (1. varsinaisen siemennestetutkimuksen yhteydessä, 2. inssin yhteydessä). Niissä ainakin oli selvä ero sekä määrän että laadun suhteen (ensimmäisessä huonommat arvot kuin teillä ja silti todettiin normaaliksi, jälkimmäisessä ei eritelty A- ja B-liikkuvuutta). Täytynee luottaa, että lääkäri sanoo, jos aihetta huoleen on. Eihän ne varmastikaan suosittelisi inseminaatiota, ellei siittiöitä olisi riittävästi. Kuinka monta ml nesteen määrä oli? Sitä kauttahan voisi laskea siittiöiden kokonaismäärän. Vaikka lieneekö sillä väliä: kuten sanoit, yksi siittiöhän pelin loppupeleissä voittaa.

Ymmärrän kuitenkin spekulaatiosi... Onhan se ihan luonnollista, että piina-aikana pää täyttyy kaiken maailman ajatuksista, vaikkeivät aina ihan perusteltuja olisikaan, saati sitten, että asioihin voisi itse mitenkään vaikuttaa.
Kirjahyllystäni löytyy kirjastosta lainattu Ihmisen fysiologia -opus... :ashamed: Siinä kerrotaan siittiöiden matkasta munanjohtimiin ja perustellaan, miksi
yhdynnässä siittiöiden tarve olisi väh. 20 milj. Mutta tuohan on täysin laskennallista eikä sillä ole välttämättä mitään tekemistä yksittäisen todellisen tapahtuman kanssa. Ja kaiken lisäksi, inseminaatio muuttaa tilannetta aika lailla, kun siittiöitä autetaan pahimpien esteiden ohi. Tietääkö joku, onko määritelty
suositusta siittiöiden vähimmäismäärälle inseminaatiossa?