Inseminaation ja koeputkihedelmöityksen hinnoista

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tii-tikkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tii-tikkä

Jäsen
31.05.2007
55
0
6
Eilen sitten gyne paukautti, että jos nyt todella tahdomme toisen lapsen(yritetty siis jo kolme vuotta) niin kokeilla voisi vielä inseminaatiota tai koeputkihedelmöitystä. Ei sanonut kuitenkaan mitään hinnoista paitsi että iseminaation hinta on kohtuuttoman suuri onnistumisprosentteihin nähden verrattuna koeputkeen.
Eli osaisiko joku lyhyesti valaista paljonko n. kumpikin "toimenpide" maksaa lääkkeineen, pistoksineen ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tii-tikkä:
Ei sanonut kuitenkaan mitään hinnoista paitsi että iseminaation hinta on kohtuuttoman suuri onnistumisprosentteihin nähden verrattuna koeputkeen.
Tuo on kyllä ihan totta, inssit ovat onnistumisprosentteihin verrattuna hävyttömän kalliita. Varsinkin jos niistä ei saa Kela-korvausta. Tavalliset pariskunnat toki saa normaalit Kela-korvaukset, jotka kyllä pudottaa inssien hintoja aika reilustikin.

Venttaas hetki, niin kaivan sulle linkkejä eri klinikoiden hinnastoihin...

*muoks* Dodii, tässä nyt niitä klinikoiden hinnastolinkkejä:

Väestöliiton Hesan klinikan hinnat löytyy täältä:
http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuus/hinnat/

Ovumian hinnasto:
http://www.ovumia.fi/pdf/19Hinnasto_2008_for_web_sept.pdf (PDF-tiedosto, vaatii avautuakseen Adobe Acrobatin tai Acrobat Readerin, jälkimmäisen voi ladata netistä ilmaiseksi)

Fertinovan hinnasto:
http://www.fertinova.fi/hinnasto.htm

Felicitaksen hinnasto:
http://www.felicitas.fi/suomi/hinnasto/hinnasto.aspx

In-Tiimin hinnasto:
http://www.in-tiimi.fi/index.php?sivu=48&p=48

Ava-klinikan hinnasto:
http://www.avaclinic.com/index.php?4 (valitse pudotusvalikosta Turku tai Tampere)
 
Me teimme itse inseminaation kotona, ja kolmannella kerralla tärppäsi. nyt odotamme kaksosia ja ollaan viikolla 18. Ihan ilmasta. Emme ole pari, ja siksi emme yhdyntää halunneet tehdä...
 
Kimili haluaisin kysyä kuinka teitte koti-inseminaation..tikutitko oviksen? Käytitkö ruiskua vai k-kuppia ja miten toimit? Miten usein laitoit simennesteen sisään, siis useampana päivänäkö ovisaikaan?
 

Yhteistyössä