inventaario tehty poitsun vaatekomerossa - vaatteiden määristä pohdintaa

Nalkuttava Talonmies

Aktiivinen jäsen
29.08.2007
28 309
0
36
Vapaapäivä käytetty tehokkaasti ja inventaario tehty poitsun vaatteista. Silleen suurinpiirtein, kun osa vaatteista on pesukopassa ja päiväkodissa...

Ukko siis haluaa, että mä en tuhlaa liikaa hänen rahojaan muksun vaatteisiin (epäilee, että ostelisin niitä muuten liikaa :whistle: ), joten haluaa että sovimme rajat vaatteiden määrälle. Huomaa että talossa on insinöörejä. Kaikki ylimenevät vaatteet menevät ihan pelkästään mun omaan piikkiin... Ehkä se on hyväkin, kun alemyynnit alkaa kohta ja mä kuitenkin hamstraan seuraavaa vaatekokoa siltä monet kassit.

Mutta kuinka paljon t-paitoja, paitoja, lököhousuja, suoria housuja, huppareita, yms on sopiva määrä pojalle per koko? Oliskos paidoissa 20+20, suorissa housuissa ehkä 5-10, lököhousuissa ehkä 15, huppareissa ja neuleissa 5-8, pari neuleliiviä ja kauluspaitaa?

Sit mä kuitenkin ostan kauden aikana jotain pientä kivaa ja yleensä kyllä on paria vaatekokoa yhtäaikaa käytössä. :D Minkähän rajan mä neuvottelisin tuon ukon kanssa...

Mun pitäis kans miettiä..
Jos ajattelis että näin
lyhyt hihaiset 15 (käytetään myös yöpaitana)
lököhousuja 5
suoria housia/farkkuja 5
huppareita 2
pitkähihaisia paitoja 10
neuleita 2
kauluspaitoja/hienostelupaitoja 3
mekkoja 3

Liivejä ei meillä käytetäkään.. Meidän lapset on nyt vähän vajaa 5v tyttö ja 3,5v poika

Nyt noita vaatteita on kyllä reilusti enemmän :ashamed:

Musta noi määrät tuntuu kyllä tosi suurilta, kasvava lapsi kun kyseessä. Ehtiikö se niitä kaikkia oikeesti pittä? Muistan kun meidän pennut oli pieniä, niin niillä oli aina yksi tai kaks lempipaitaa, jotka ne halus aina päälleensä, heti kun ne pesusta tuli.

Paljolta tuntuu. Mulla reilu kaksi vuotias ja itse kertoo mitä haluaa päälle eli autopaidan, muut ei tahdo millään kelvata. Eli on kolme lemppari autopaitaa, niitä sitten pidetään ja pestään tiuhaan. Ja housuja on kaikkiaan alle kymmenet ja niissäkin selvät suosikit eli vähemmälläkin pärjäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Vapaapäivä käytetty tehokkaasti ja inventaario tehty poitsun vaatteista. Silleen suurinpiirtein, kun osa vaatteista on pesukopassa ja päiväkodissa...

Ukko siis haluaa, että mä en tuhlaa liikaa hänen rahojaan muksun vaatteisiin (epäilee, että ostelisin niitä muuten liikaa :whistle: ), joten haluaa että sovimme rajat vaatteiden määrälle. Huomaa että talossa on insinöörejä. Kaikki ylimenevät vaatteet menevät ihan pelkästään mun omaan piikkiin... Ehkä se on hyväkin, kun alemyynnit alkaa kohta ja mä kuitenkin hamstraan seuraavaa vaatekokoa siltä monet kassit.

Mutta kuinka paljon t-paitoja, paitoja, lököhousuja, suoria housuja, huppareita, yms on sopiva määrä pojalle per koko? Oliskos paidoissa 20+20, suorissa housuissa ehkä 5-10, lököhousuissa ehkä 15, huppareissa ja neuleissa 5-8, pari neuleliiviä ja kauluspaitaa?

Sit mä kuitenkin ostan kauden aikana jotain pientä kivaa ja yleensä kyllä on paria vaatekokoa yhtäaikaa käytössä. :D Minkähän rajan mä neuvottelisin tuon ukon kanssa...
Ihan järjetön määrä kasvavalle lapselle. Puolita määrät, niin on paljon kohtuullisempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Määrät kuulostaa samalta, kuin meidän 2vee neidin vaatteissa. :wave:

Meillä lisänä vaan tunikat ja mekot n. 20.. +leggarit kaikkiin tunikoihin. :saint:

Meilläkin kaappi taas pursuaa vaatteista, mutta kun äidin mielestä niin söpöjä niin tulee ostettua :snotty:

t-paitoja/toppeja 7
lökäreitä (siistit trikoot ja collarit) 5
farkut 3
huppareita (käytetään paljon takkina) 4
pitkähihaisia 7 (varmaan 3 siistiä)
neuleita 1 (pitäis ostaa vielä toinen)
mekkoja/hameita 10
kenkiä 3 (lenkkarit, croksit ja sandaalit, yhdet lenkkarit ostan vielä)

Mä en pese pyykkiä kuin viikonloppuisin, enkä silloinkaan kaikkia värejä. Kesällä menee parit vaatekerrat päivässä, kun hiekkaiset menee aamun jälkeen pesuun. Ja käytetäänhän noita vaatteita kuitenkin vuoden päivät ainakin. Kyllä siinä 360 päivää vähintään. Jos olisi pari paitaa vain, niin nehän olisi hetkessä hirveässä kunnossa....

Nyt on enemmän, mutta kyllä niitä kaikkia käytetään. T-paitoja on vähän reilumman puolesti, mutta kesällä käytetään yksinomaan niitä.

Mä mietin, että pitäisikö määriä suurentaa :laugh: En voisi kuvitellakaan pienemmillä määrillä...

Arkipaita+housusettiä meillä on noin 15-20 kpl. Varsinkaan pienemmälle ei 10 riitä, koska paita saattaa vaihtua useampaan kertaan päivässä. Siistimpiä housuja on muutamat, huppareita, kauluspaitoja ja neuleita samoin. Meillä noita arkivaatteita on aika paljon, mutta silti välillä liian vähän. Niihin kuitenkin tuleee käytön jälkiä ja päätyvät roskikseen yms. Harva näyttää käyttämättömältä :D

Meillä kone pyörii päivittäin ja yhtä vaatekertaa pidetään max 2 päivää.
Alkkarit tietty vaihdetaan päivittäin.

Mutta yleensä paita+housut menee vaihtoon päivittäin, illalla kun mennään suihkuun niin molemmat riisuu vaatteensa pyykkikoriin.

Yhteistyössä