iPhone tyhjää akkunsa pakkasessa

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Eli kyseessä 4S IPhööni ja tyhjentää akkunsa ulkona, jos esim. lenkkeillessä ottaa sen useasti pois taskusta musiikkikappaleen vaihtamisen takia... Kun samalla kuuntelen kuulokkeilla.

Onko jollain muulla ollut samanlaista?
Takuukorjaukseen vaan vai eikö nämä vaan kestä pakkasta?

Yritin postata linkkiä vuoden vanhaan testaukseen Iltalehden suorittamana mutta jäi spämmifiltteriin.

Googleen taisin pistää "puhelin akku pakkanen", sillä löytyi. :D

Tuostahan on jo vuosien ajan puhuttu Iphonen kohdalla, ei sovellu Suomen ilmastoon, siis talvella ulkokayttoon. En ole samaa huomannut Samsungista ja uudet Noiksutkin pelittavat ihan hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;27937464:
mikähän se pakkasessa virtansa pitävä luuri sitte mahtaa olla. :D

Samsung Galaxyissa ei ole kertaakaan tyhjentynyt akku pakkasessa. Mun puhelin on ollut käytössä jo pari vuotta, miehellä toinen Galaxy S menossa ja ei ole ollut missään moista ongelmaa.

Eli kyseessä 4S IPhööni ja tyhjentää akkunsa ulkona, jos esim. lenkkeillessä ottaa sen useasti pois taskusta musiikkikappaleen vaihtamisen takia... Kun samalla kuuntelen kuulokkeilla.

Onko jollain muulla ollut samanlaista?
Takuukorjaukseen vaan vai eikö nämä vaan kestä pakkasta?

sinne voi tehdä vaikka soittolistan. :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Björn
Näköjään, huomasin kanssa itse saman googlettamalla.
Lumia 920 googletuksen mukaan kestää -15 asteen pakkasen - siitäkö seuraava luuri?

No, edelleen näillä näkymin markkinoiden paras luuri. Toki itse otan työpuhelimeksi 820:n siksi, että meillä se on ns. speksipuhelin = ei tarvitse osallistua hintakaton ylimenevään kustannukseen.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
Oleelliset kysymyksethän tässä on että:

a) miksi et ole luonut itsellesi fiksumpia soittolistoja jos pitää kokoaika näpertää
b) mikset käytä shuffle toimintoa ja vain tuplaklikkaa kuulokkeista niin siirtyy seuraavaan biisiin, ei tarvi repiä puhelinta povarista mihinkään.

• Tykkää
Reactions: päätön
Ei se tyypillisesti tyhjennä akkua; akku ei jaksa antaa virtaa kylmässä mutta toipuu lämpimässä (ja kylmää puhelinta ei suoraan lämpimään huoneilmaan, koska kosteus tiivistyy vedeksi puhelimen sisään)

Minä käytän kuulokkeina niitä Applen omia, joilla kappaletta voi vaihtaa kuulokepihassa olevalla napilla. Lisäksi mulla on Siri päällä, joten voin puhumalla vaihtaa kappaletta, soittolistaa jne. Ja puhelin pysyy taskussa takin sisällä.

• Tykkää
Reactions: päätön
Samsung Galaxyissa ei ole kertaakaan tyhjentynyt akku pakkasessa. Mun puhelin on ollut käytössä jo pari vuotta, miehellä toinen Galaxy S menossa ja ei ole ollut missään moista ongelmaa.

kumma kun mulla oleva alotuksessa mainittu luuri ei ole tollasia oireita näyttäny. eikä edellinenkään malli ollu ujo pakkasella.

Piti oikein kysyä mieheltä ja sillä on työpuhelimena Lumia 800, joka kulkee aina mukana. Ei ole ollut senkään kanssa mitään ongelmaa, vaikka vetää Oulun korkeuksilla pitkääkin lenkkiä pakkasessa.

Mutta iPhone on paskin vaihtoehto kaikista puhelimista akun suhteen, pelkästään siitä syystä että joudut maksamaan maltaita sen vaihtamiseen kun muut isot valmistajat on ymmärtäneet jo vuonna kuokka ja kivi että käyttäjän vaihdettavissa oleva akku palvelee paremmin niin valmistajaa kuin asiakasta.

Oleelliset kysymyksethän tässä on että:

a) miksi et ole luonut itsellesi fiksumpia soittolistoja jos pitää kokoaika näpertää
b) mikset käytä shuffle toimintoa ja vain tuplaklikkaa kuulokkeista niin siirtyy seuraavaan biisiin, ei tarvi repiä puhelinta povarista mihinkään.

Juu, mutta kun tuo ei ole mikään yksittäinen tekijä pelkästään tuo ulkona musiikinkuuntelu.
Kyllä mulla on iPhonen kuulokkeet käytössä ja osaan sitä nappiakin käyttää ja soittolistatkin löytyy, mutta se on tehnyt tuota akun tyhjäämistä ihan esimerkiksi huoltoaseman pihassa kun olin kaverin kanssa tupakilla ja vastasin puhelimeen.
En viitsi jättää työpuheluun sen takia vastaamatta, että puhelin ei satu kestämään pakkasta .