Irakilainen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tapasimme eräällä kurssilla ja pian mies pyysikin minua treffeille. Olemme nyt tapailleet pari kuukautta ja mies haluaisi naimisiin ja lapsia.

Mies on asunut Suomessa vuoden, puhuu hyvin Englantia ja haluaa hyvän työpaikan Suomesta... Uskonnoltaan hän on muslimi, mutta minulta hän ei sanojensa mukaan odota minkäänlaista islaminuskon harjoitusta. Minua vaivaa kuitenkin hivenen se, että miehen suku on Irakissa. Entä jos hän haluaakin yhtäkkiä muuttaa sinne takaisin (ei kuulemma halua)?

Vanhempani ovat suhteesta aivan kauhuissaan. Myös muutamat ystävät varoittelevat, etten saisi antaa lupaavan alun hämätä.

Mitä mieltä olette?

Ehkä luulee saavansa kansalaisuuden jos menee suomalaisen naisen kanssa naimisiin. Liekö jo kieltävä turvapaikkahakemus käsissä.
Tai sitten on suuri Rakkaus sinut kohdannut :love:

Tapasimme eräällä kurssilla ja pian mies pyysikin minua treffeille. Olemme nyt tapailleet pari kuukautta ja mies haluaisi naimisiin ja lapsia.

Mies on asunut Suomessa vuoden, puhuu hyvin Englantia ja haluaa hyvän työpaikan Suomesta... Uskonnoltaan hän on muslimi, mutta minulta hän ei sanojensa mukaan odota minkäänlaista islaminuskon harjoitusta. Minua vaivaa kuitenkin hivenen se, että miehen suku on Irakissa. Entä jos hän haluaakin yhtäkkiä muuttaa sinne takaisin (ei kuulemma halua)?

Vanhempani ovat suhteesta aivan kauhuissaan. Myös muutamat ystävät varoittelevat, etten saisi antaa lupaavan alun hämätä.

Mitä mieltä olette?

Älä mene naimisiin heti vaikka vaatisi. Ovat ihania tyttöystäville, ei vaimoille. Saat unohtaa oman identiteettisi. Jos on 6v päästä samanlainen ja antaa olla omaitsesi niin sit voi miettiä muuta..Tutustu useampi vuosi..

Itse toivon tyttärelläni olevan sen verran järkeä, ettei lähde näiden valehtelevien ja naista alistavien muslimien matkaan.

Sinulla (ja perheelläsi) saattaa olla edessäsi vuosikausien piina. Viimeistään naimisiin menon jälkeen muutut miehen omaisuudeksi ja sen jälkeen kaikki muuttuu ja joudut elämään miehen nyrkkeilysäkkinä. Jos lapsia tulee, niin ne tullaan satavarmasti kasvattamaan miehen kulttuurin mukaisesti. Oletko varautunut lastesi silpomiseen tai kaappaamiseen ulkomaille, mikäli itse selviät suhteesta hengissä. Porilaistytön kohtalo voi olla sinullakin edessä, jos jossain vaiheessa haluatkin erota miehestä.

Oletteko puhuneet asioista? Saatko jatkaa töissä naimisiinmenon jälkeen? Entä kun on lapsia? Onko sinun tultava heti raskaaksi? Entä jos et tule raskaaksi?

Käsitys avioliitosta on varmasti aika erilainen teillä. Siksi olisi tärkeää puhua ja selvittää, että odotukset kohtaavat edes jossain määrin.

On totta, että suomalainen ja irakilainen yhteisö eroaa kulttuurisesti toisistaan. Suomessa perheyhteisöllä ei ole sellaista valtaa parisuhteeseen kuin Lähi-Idän alueella. Naidulla naisella on valtaa kotona, muttei välttämättä sen ulkopuolella.

Suomalaiseen kulttuuriperimään ei kuulu poikalapsen silpominen viimeistään seitsemänvuotiaana, jotta tämä sopisi yhteisöön myös Irakissa. Toki lapsi saattaa haluta olla kuin isänsä. Tämän vuoksi ajattelisin, että rakastunut pari sopisi kirjallisesti asioista ja toimittaisi ne tiedoksi paikkaan x. Tämä vain siksi, ettei jatkossa pääse tulemaan yllätyksiä.

Sitten kun tulee ensimmäinen kiistatilanne miehen kanssa, niin kannattaa muistaa, että Koraani sallii miehen kurittavan vaimoaan korkeintaan aikuisen sormen paksuisella kepillä. Jos keppi on paksumpi, niin voit valittaa asiasta sharia-tuomioistuimeen, joka mahdollisesti tuomitsee miehesi ruoskittavaksi. Tosin tarvitset asiaa varten vähintään kaksi naispuolista ulkoista todistajaa tai yhden miespuolisen, koska tuomioistuimessa miehen sana painaa kaksinkertaisesti naisen sanaan verrattuna, ja jos kepin liian suuresta paksuudesta on ainostaan sinun sanasi miehen sanaa vastaan, niin häviät äänin 0,5 vs. 1.

Tunnen sellaisiakin irakilaisia miehiä jotka ovat ikänsä asuneet Suomessa ja käyneet täällä koulunsa. Eivät saa kunnon töitä hekään niin luuletko että vuoden Suomessa asunut tuler saamaan? Lisäksi jokaikinen heistä pettää vaimoaan. Näillä miehillä on valehtelu ja kieroilu verissä, sitä ei karkota edes Suomessa varttuminen.

Ukko on sen verran tomppeli, ettei tajua saavansa täältä mitään huipputyötä. Hyvä jos ylipäätään ikinä saa töitä. Varaudu siis perheen elättäjäksi tai kituuttamaan sosiaalituilla. Jos sinulla on masokistisia taipumuksia ja tykkäät olla alistettuna nyrkkeilysäkkinä, niin vain siinä tapauksessa voin suositella tutustuman lähemmin. Muussa tapauksessa pelasta itsesi vielä kun voin ja JUOKSE LUJAA.

Itse toivon tyttärelläni olevan sen verran järkeä, ettei lähde näiden valehtelevien ja naista alistavien muslimien matkaan.

Sinulla (ja perheelläsi) saattaa olla edessäsi vuosikausien piina. Viimeistään naimisiin menon jälkeen muutut miehen omaisuudeksi ja sen jälkeen kaikki muuttuu ja joudut elämään miehen nyrkkeilysäkkinä. Jos lapsia tulee, niin ne tullaan satavarmasti kasvattamaan miehen kulttuurin mukaisesti. Oletko varautunut lastesi silpomiseen tai kaappaamiseen ulkomaille, mikäli itse selviät suhteesta hengissä. Porilaistytön kohtalo voi olla sinullakin edessä, jos jossain vaiheessa haluatkin erota miehestä.

Porvoon tapaus, jossa kongolainen turvapaikanhakija tappoi julmasti pienen tyttärensä koska lapsen äiti halusi erota tästä. Saksassa turvapaikanhakija tappoi julmasti paloitellen"hyväntekijä" tytön, joka työskenteli turvapaikanhakijoiden ihmisoikeuksien puolesta. Sinisilmäisyys ei aina ole hyvästä Pahoinpitelyt ja tapot eivät tule julkisuuteen koska lehdet eivät kirjoita niistä.

Yhteistyössä