Irtisanoutuminen koeajalla!!joku joka eronnut noin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkeeporaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkeeporaa

Vieras
eli koe aika päällä,miten toimii irtisanoutuminen,luin että päivän irtisanomis aika olis hyvällä syyllä.Onko hyvä syy lastehoitajan lopettaminen?,kyse iltatöistä eli ei voi päiväkotiin viedä....apua joku??
muutenkin työpaikka on ahistava ja koskaan et tiedä miten pääset kotiin ja koska vapaata.

Koeajalla ei oo irtisanomis aikaa, ei ees sitä päivän.
Työantajakin voi pistää sut pihalle ilman syytä ja vaikka samantien, eli voit itekkin soitella että en tuu enään. Ja syytä ei tarvitse kertoa.

Voit todellakin vain ilmoittaa, että et enää tule töihin ilman mitään sen kummempaa syytä. Itse en ole irtisanoutunut näin, mutta edellisessä työpaikassa irtisanottiin työntekijä pari päivää ennen kuin koeaika olisi umpeutunut. Hänelle soitettiin edellisenä iltana kotiin, että huomenna on viimeinen työpäivä. Hänelle keksittiin syitä, vedottiin, siihen että ei olekaan tarvetta tms. Mutta tosi asiassa tämä työntekijä teki todella paljon virheitä työssään, eikä ikinä myöntänyt sitä, selitteli vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Työantajakin voi pistää sut pihalle ilman syytä ja vaikka samantien, eli voit itekkin soitella että en tuu enään. Ja syytä ei tarvitse kertoa.

Miten palkka ja muut saako ne kaikki päivät mitä on tehnyt kuitenkin palkan jos itse irtisanoutuu?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miten palkka ja muut saako ne kaikki päivät mitä on tehnyt kuitenkin palkan jos itse irtisanoutuu?

saa, kaikista tehdyistä tunneista tulee palkka automaattisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Ei varmaan saa työtodistusta, vai miten on?

Kyllä sinä saat kaikki tarvittavat todistukset ja noi mitä alussa luettelit ovat selviä laiminlyöntejä tessiä vastaan eli otappa liittoon yhteyttä että tulevat korjaamaan asiat oikealle tolalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:

Ei varmaan saa työtodistusta, vai miten on?

Tottakai saa työtodistuksen, mutta arviointia siihen ei ehkä kannata pyytää vaikka huonoa arviointia ei saakkaan kirjoittaa... :whistle: Työnantaja ei voi millään perusteella evätä työtodistusta.

jep,ulos vaan jos siltä tuntuu,karenssi kumminkin kannattaa ottaa huomioon(myös työnantaja joutuu käsittääkseni työkkärille jonkun lausunnon antamaan jos työnantaja on se joka irtisanoo)...

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
jep,ulos vaan jos siltä tuntuu,karenssi kumminkin kannattaa ottaa huomioon(myös työnantaja joutuu käsittääkseni työkkärille jonkun lausunnon antamaan jos työnantaja on se joka irtisanoo)...

eikö se ole myös toisinpäin sama asia?eli mä menen tänään töihin ja sanon etten tule enää maanataina ja syytä ei tarvitte sanoa?
mies sanoi että ennemmin karenssi ku ahistunu ihminen nurkissa,se on totta et mä olen tosi ahistunu ja stressaantunut tosta paikasta.
Tuntu kummalta kun mulla on vapaa päivä huomenna,eilen sanoi se joka menee tekeen huomisen että ota kaikki ne jutut sieltä ettei sille jää mitään isompaa huomiselle,olin että :O niin että menen sitten tekemään kaiken ja toinen saa tulla laiskotteleen huomenna,pomon tyttö vielä ni ei paljon nurista mutta mahtaa vituttaa joutua tekeen ensviikosta NE KAIKKI!

Mä marssin johtajan luokse yksi kaunis aamu ja ilmoitin että olen löytänyt uuden työpaikan ja aijon irtisanoutua. Täytettiin kaavakkeet ja mä kun jatkoin kaupungilla niin vanhan ja uuden työsuhteen väliin ei jäänyt päivääkään.

Mä olin vielä sen viikon loppuun töissä ja vasta seuraavalla menin uuteen vaikka olisin voinut lopettaa sinä päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mä marssin johtajan luokse yksi kaunis aamu ja ilmoitin että olen löytänyt uuden työpaikan ja aijon irtisanoutua. Täytettiin kaavakkeet ja mä kun jatkoin kaupungilla niin vanhan ja uuden työsuhteen väliin ei jäänyt päivääkään.

Mä olin vielä sen viikon loppuun töissä ja vasta seuraavalla menin uuteen vaikka olisin voinut lopettaa sinä päivänä.

Toi on ihan fiksua. Ei tullut työtöntä ajanjaksoa, jota seuraavat työnantajat saattaisivat kysellä ja ihmetellä...

Yhteistyössä