IS: Merkittävä enemmistö suomalaisista, 84 prosenttia, katsoo, että työttömyysturvan suojaosa tulisi palauttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanhoillislestadiolaisissa perheissä varmaan niitä lapsia tulee paljon ja sitä myöten myös lapsilisiä.

Poistaisitko suurperheiltä lakisääteiset lapsilisät? Varmaan tiedät, että lapsista syntyy paljon kuluja.

En ole aivansama mutta ei tässä ketjussa lapsilisistä kyse ollut vaan siitä että voiko tienata ilman että vastikkeeton tukiraha pienenee.

Mun mielestä lapsilisä kuuluu maksaa jokaikisestä lapsesta tai koko lisä lopettaa kaikilta.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Vanhoillislestadiolaisissa perheissä varmaan niitä lapsia tulee paljon ja sitä myöten myös lapsilisiä.

Poistaisitko suurperheiltä lakisääteiset lapsilisät? Varmaan tiedät, että lapsista syntyy paljon kuluja.
Poistaisin lapislisän määrän nousun lapsimäärän kasvaessa. Minusta jokaisen lapsen tulisi saada sama summa.
Toiseksi, lestadiolaiset on aika hyvin hoitaneet omat työkuvionsa, eivätkä yleisesti rahoita elintyyliään vastikeettomilla tukimuodoilla. Siellä on useimmiten toinen osapuoli sentään töissä.

Se, mitä pidän vastuuttomana ja törkeänä, on se, että joku voi lisääntyä kuin kani ja kerryttää vastikkeetomia tukia sellaisiin summiin, mitä juuri kukaan ei pysty edes tienaamaan työtä tekemällä. Minusta, vastikeettomia tukia ei voida jakaa ilman kattoa lapsimäärän lisääntyessä.
Lapsilisät on ihan fine, jos vanhemmatkin viitsivät vaivautua lastensa elatuksen eteen.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Poistaisin lapislisän määrän nousun lapsimäärän kasvaessa. Minusta jokaisen lapsen tulisi saada sama summa.
Toiseksi, lestadiolaiset on aika hyvin hoitaneet omat työkuvionsa, eivätkä yleisesti rahoita elintyyliään vastikeettomilla tukimuodoilla. Siellä on useimmiten toinen osapuoli sentään töissä.

Se, mitä pidän vastuuttomana ja törkeänä, on se, että joku voi lisääntyä kuin kani ja kerryttää vastikkeetomia tukia sellaisiin summiin, mitä juuri kukaan ei pysty edes tienaamaan työtä tekemällä. Minusta, vastikeettomia tukia ei voida jakaa ilman kattoa lapsimäärän lisääntyessä.
Lapsilisät on ihan fine, jos vanhemmatkin viitsivät vaivautua lastensa elatuksen eteen.

Minä en itse kyllä olisi (ollut) halukas moista katrasta hankkimaan, mutta samaan aikaan valitetetaan, että syntyvyys on laskussa, niin sitten ei olekaan hyvä, että lapsia syntyy. Varmaan jos niitä lapsia tulee peräkanaa, niin aika vaikea siinä on vanhemman töitä tehdä.

Tekoäly kertoo moista. Tiä sit, kuuluuko uskoa.

60 000 euroa vuodessa tienaava terve suomalainen kuluttaa verorahoja arviolta noin 7 500 – 8 000 euroa vuodessa. Tämä tarkoittaa, että hän on vahvasti niin sanottu nettomaksaja: hän maksaa veroina ja maksuina huomattavasti enemmän kuin mitä hän itse kuluttaa suorina julkisina palveluina. [1]
Eihän tuo ole mikään laskelma sun saamista eri tuloista, maksaako sun palkan julkinen vai yksityinen sektori ja mitä yhteiskunnan tarjoamia palveuita käytät.

Eihän tuo ole mikään laskelma sun saamista eri tuloista, maksaako sun palkan julkinen vai yksityinen sektori ja mitä yhteiskunnan tarjoamia palveuita käytät.

No ei olekaan. Melko varmasti kulutan vähemmän. Palveluita kun en käytä.

Ja yksityinen osakeyhtiö maksaa palkkani. Ja kustantaa ne terveyspalvelut mitä vuoden aikana olen tarvinnut.

Yhteistyössä