Isä joka toinen viikko poissa töissä ja sit kotona 24/7. Pieni lapsi päiväkodissa silti joka päivä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miltäs tällainen järjestely teistä kuulostaa ja mitä mieltä olette ja tehtäiskö teidänkin perheessä näin.

Isä töissä toisella paikkakunnalla yhden viikon putkeen, ei mahdollisuutta tulla käymään kotona. Toisen viikon kokonaan kotona 24/7. Työ sen kaltaista, että ei voi tehdä etänä. Eli kun on kotona, on tosiaan kotona ilman työntekoa. Vaimo käy normaalissa palkkatyössä virastoaikana joka päivä. Heidän lapsi laitettiin heti 9 kk ikäisenä päiväkotiin joka päiväksi klo 8-16 (vaimo hakee töistä tullessaan). Lapsi on nyt 3,5 vuotias ja edelleen on JOKA PÄIVÄ päiväkodissa pitkän päivän. Myös niinä viikkoina, kun isä on kotona 24/7. Syy: mies ei jaksa hoitaa pientä lasta, kun se on niin rasittavaa.

En hyväksyis!! On se lapsi isänkin! Rasittava täs taitaa olla isä, ei lapsi!! MIKÄ IHME TOLLASIA MIEHIÄ VAIVAA? Onneks mun mies on OIKEA ISÄ LAPSILLEEN JA PYSTYY HOITAAN!!

Alkuperäinen kirjoittaja pöyristynyt;21930094:
En hyväksyis!! On se lapsi isänkin! Rasittava täs taitaa olla isä, ei lapsi!! MIKÄ IHME TOLLASIA MIEHIÄ VAIVAA? Onneks mun mies on OIKEA ISÄ LAPSILLEEN JA PYSTYY HOITAAN!!

Niinpä, mun mies olisi tosi onnellinen tuollaisesta mahdollisuudesta olla koko viikon kahden poikansa kanssa.

ihan normaalia, isät nyt vaan ei osaa eikä halua oikeesti hoitaa lapsiaan. mielummin ne makaa, pelaa tai hengaa kavereiden kanssa.

Herranen aika, minkä neanderthalilaisten kanssa te oikein elätte??? Tai teinien????

Mun mieskin on yh-isän kasvattama, ja se on hoitanut poikaansa eikä "pelannut tai hengannut kavereiden kanssa"!

En olis tuollaisen miehen kanssa koskaan alkanut edes seurustella. Meillä lasta hoidetaan yhdessä, ja jos jompikumpi vanhemmista on vapaalla niin lapsi on kyseisen vanhemman kanssa, eikä sitä ole koskaan mitenkään kyseenalaistettu. Pimeetä jos lapsen vanhempi ei halua viettää aikaa oman jälkikasvunsa kanssa : /

Viimeksi muokattu:
kaikki äidit ei osaa kasvattaa pojistaan lapsen hoitoon osallistuvia miehiä. tekevät kaiken niiden puolesta niin väkisinkin niistä tulee itsekkäitä ja laiskoja.

Jaa, äidinkö se ainut vastuu on. Sanoisin, ettei kaikki ISÄT OSAA KASVATTAA POJISTAAN LAPSEN HOITOON OSALLISTUVIA MIEHIÄ! Yksinhuoltajatkin osaa kasvattaa pojistaan muita huomioon ottavia ja rakastavia miehiä...voi mikä väite sulla!

Jos olis äidistä kyse niin palstalaiset tuomitsisivat kiivaasti....Kun äidille muka pitäs olla luontevaa ja synnynnäistä olla lasten kanssa.
Oikeesti: en ymmärrä. Isä on täysi vanhempi, aivan yhtä tärkeä kuin äiti ja luulis että haluaa olla lasten kanssa!! Järkyttävää että jonkun mielestä tuollainen on luonnollista...miten älyttömän mallin antavat omille lapsilleen. Tosiaan, ei pidä hankkia lapsia keskenkasvuisen teinin kanssa!

[QUOTE="Huh";21930189]Jos olis äidistä kyse niin palstalaiset tuomitsisivat kiivaasti....Kun äidille muka pitäs olla luontevaa ja synnynnäistä olla lasten kanssa.
Oikeesti: en ymmärrä. Isä on täysi vanhempi, aivan yhtä tärkeä kuin äiti ja luulis että haluaa olla lasten kanssa!! Järkyttävää että jonkun mielestä tuollainen on luonnollista...miten älyttömän mallin antavat omille lapsilleen. Tosiaan, ei pidä hankkia lapsia keskenkasvuisen teinin kanssa![/QUOTE]

Kyseinen mies on 40 v.

Mutta siis tehtäiskö teidän perheessä näin, jos olis vastaava elämäntilanne?

ei tehtäis. Meillä mies olisi NIIN rikki jokaisesta erossa olevasta päivästä, että vaihtaisi työpaikkaa tai sitten olisi ainakin sen vapaaviikkonsa lasten kanssa hyvin tiiviisti eli 24/7. Meillä tosin mies ei ikinä pystyisi olemaan noin kauaa erossa lapsista jatkuvalla syötöllä.

Meillä kävisi myös ihan samalla lailla, mutta ei kyllä minun toiveestani. Aina kun miehelläni on vapaapäivä, on poikamme silloin hoidossa. Onhan HÄNEN vapaapäivänsä, eikä siihen tietenkään kuulu oman lapsen hoito. Ärsyttävää, mutta minkäs teet??? Itselläni ei tulisi mieleenikään viedä lasta hoitoon, jos minulla on vapaapäivä. Mutta minä olenkin ÄITI.

Mutta siis tehtäiskö teidän perheessä näin, jos olis vastaava elämäntilanne?

Ei tehtäis. Vuoroviikoin lapsi saisi olla kotona isän kans ja puuhailla kaikennäköistä "miesten juttuja". Ja juu, on meil vastavuoroisesti mies hoitanutkin lapsia, ettei tilanne sikäli uusi edes olis. Mutta ei noin jtvko, vaan sekasin, joskus kuukauden, joskus 4-6 päivää joskus pari päivää...

Yhteistyössä