Uudessa tilanteessa ekaa lasta odotellessa ilmeni siis lisäylläri mieheni suunnalta. Tiesin kyllä, että mieskultani välttää sairaaloita ja kaikkea sellaista kuin ruttoa, ja lääkäriin meno on lievästi sanottuna vaikeaa. Ja tiesin, että hänelle tulee helposti paha olo pelkästään siitä kun tulee vaikka iltaa istuessa puhe jonkun sairaudesta. Tänään hän oli ekaa kertaa mukana neuvolassa eikä näkyvissä ollut edes mitään toimenpidettä ja hups, hänen piti päästä pitkälleen. Meni ihan kalpeaksi koko kaveri. Terveydenhoitaja oli tosi ystävällinen, mutta tilanne oli minulle tosi omituinen: en ollut ennen nähnyt, että hän tosiaan on näin hirveän herkkä, ja oli vaikea keskittyä niihin neuvolajuttuihin.
No, ei siinä mitään - mutta miesparka arvelee, että kyllä hän voi tulla sitten aikanaan synnytykseen mukaan. Apua! Totta kai haluaisin hänet siihen tilanteeseen, mutta ei oikein kuulosta siltä, että hän voisi mitenkään olla toimintakykyinen ellei hän kestä edes neuvolassa käyntiä ilman mitään "sairaalavimpaimia". Odotan jo kauhulla ultraa, jossa varmaan lattia kopsahtaa...
Onko kenelläkään kokemuksia? Tai vinkkejä, miten tällaista "sairaus-fobiaa" voisi yrittää hoitaa? Mies on itse sitä mieltä, ettei siihen mitään hoitoa ole. En itse oikein usko moiseen, mutta netistä hakemalla ei oikein löytynyt mitään tietoa AIKUISTEN lääkärikammosta.
No, ei siinä mitään - mutta miesparka arvelee, että kyllä hän voi tulla sitten aikanaan synnytykseen mukaan. Apua! Totta kai haluaisin hänet siihen tilanteeseen, mutta ei oikein kuulosta siltä, että hän voisi mitenkään olla toimintakykyinen ellei hän kestä edes neuvolassa käyntiä ilman mitään "sairaalavimpaimia". Odotan jo kauhulla ultraa, jossa varmaan lattia kopsahtaa...
Onko kenelläkään kokemuksia? Tai vinkkejä, miten tällaista "sairaus-fobiaa" voisi yrittää hoitaa? Mies on itse sitä mieltä, ettei siihen mitään hoitoa ole. En itse oikein usko moiseen, mutta netistä hakemalla ei oikein löytynyt mitään tietoa AIKUISTEN lääkärikammosta.