Isä ulkomaalainen emmekä asu yhdessä. Miten käytännössä isyydentunnustus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Adanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Adanna"

Vieras
En tarvitse mitään lokaa nyt niskaan tällä aloituksella.Sen verran ikää on jo että elämästä ymmärrän eikä mua olla huijattu paremman elämän toivossa.

Haluaisin siis tietää miten isyys tunnustetaan kun isä on ulkolainen emmekä asu yhdessä eikä ole tarkoituskaan. Moralisoijat voi pistää sen päänsä nyt takaisin mistä ilmestykin ;) Isä tulee olemaan mahdollisuuksien mukaan kuvioissa mutta ei perheenä syistä joita en nyt tähän ala erittelemään.

Sain tietää juuri olevani rv22+. Tämän pitäisi olla mahdotonta koska olen "kärsinyt" sekundäärisestä lapsettomuudesta yli 5v johtuen endometriosista eikä toinen munasarja toimi normaalisti. Ehkäisy ollut kunnossa.Lisäksi kerkesin juuri päättämään suhteen tulevan lapsen isään viikko ennen tätä tietoa.Mitään raskausoireita ei ole ollut eikä raskaus näy ulospäin.
Ikäni puolesta olin aiemmin jo päättänyt että lapsia ei enää tule mutta joku halusi näköjään kovasti tulla maailmaan :D

Isä ilman oleskelulupaa maassa eikä kyselyistäni huolimatta ole tehnyt elettäkään koko yhdessäolon aikana järjestääkseen jatkoviisumia. Naimisiin en aio mennä viisumin takia. Ennestään avioliitto takana ja siitä lapset.

Nyt ilmeisesti kuvittelee että lapsi järjestää oleskeluluvan automaattisesti. Olen yrittänyt selventää asiaa mutta väittää valehtelijaksi. Ymmärtääkseni pitää asua yhdessä ja että se 2v täyttyy vai saako isyyden tunnustettuaan automaattisesti suomen oleskeluluvan? Eikö isyydentunnustamista varten kuitenkin pitäisi olla se väliaikainen viisumi?Tulee siis EU:n ulkopuolelta. Lisäksi voiko lapselle antaa hänen sukunimensä vaikka ei ole suomessa kirjoilla. Siitä nyt väännetään koska aion antaa lapselle oman sukunimeni.Pieni pelko jos lapsi saa hänen nimensä niin voi viedä pois maasta ilman että kukaan ihmettelee tullissa.

Miten siis käytännön asiat tämmöisissä tilanteissa? Pitääkö toimittaa miehen passi maistraattiin vai miten? Lapsella on oikeus isäänsä ja siksi olen valmis isyydentunnustukseen

Kieli meillä ei ole ongelma,vaan tuntuu olevan vain niin naivi kun on elänyt ikänsä pienessä kylässä toisella puolen maailmaa jossa kaikki on toisin kuin täällä länsimaissa.

Ilkeilijät ei tarvitse vaivautua vastaamaan.

Yhteistyössä