Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
entäs kun kyseessä on uhmakas 2v 10kk jonka kanssa saat tehdä tämän "EI" ja tilanteesta poistamisen useita kymmeniä kertoja ilman minkäänlaista vaikutusta? mistä se lapsi sit oikeesti ymmärtää et nyt äiti tarkoittaa sitä mitä sanoo? sehän on vaan kiva leikki ja tapa saada äidin/ isän huomio

mä vaan haluaisin tietää, meillä kun ei tuo tapa vaan enää toimi. Niin jos joku täydellisempi äiti osaisi meitä neuvoa :saint:
niin ja miten helvetissä olet kärsivällinen sellaiselle uhmaikäiselle joka ihan oikeasti tekee vain pahaa?
Sitten keksitään joku muu rangaistus. Vaikka lempilelut jäähylle, ei telkkaria tänään, ei karkkia karkkipäivänä. Tuon ikäinen lapsi osaa jo puhua, joten hänen kanssaan voi kommunikoida.
Myös lahjonta on hyvä keino: jos olet kiltisti, saat sitä ja tätä. En tarkoita, että pitäisi lahjoa lasta kalliilla tavaroilla. Meillä toimii esikoisen kohdalla tarrataulu: siihen saa tarran, kun on esim. siivonnut kiltisti lelut tai mennyt nukkumaan ilman pelleilyä. Ja kun tarroja on tarpeeksi, saa jotain pientä kivaa.
Mä olen kyllä niin raivoisan näköinen viedessäni lapsen jäähylle, että sitä ei voi erehtyä pitämään hauskana leikkinä. En naura, koska ei naurata.
Mulla on kaksi riiviötä. Kyllä niiden kanssa kärsivällisyys on ajoittain koetuksella, ja tuntuu että ne ei muuta teekkään kuin pahaa. Silloin mennään pihalle. Tai lykkään niille vaikkapa legopalikat eteen ja sanon että nyt leikitte niillä. En käy käsiksi. Lasken miljoonaan, menen parvekkeelle hetkeksi rauhoittumaan, tms. Ei se ole täydellisyyttä, vaan sen pitäisi olla ihan normaali käytäntö, että lasta ei tahallaan satuteta.
Tunnen kaksi lasta joita tukistetaan ja läimitään, eikä ne yllättäen ole yhtään sen kiltimpiä kuin meidän lapset, joita ei tukistella. Eilen toinen niistä löi meidän tyttöä, ja toinen sylkäisi päin, vaikka äiti aina selittää miten heidän lapset on niin kilttejä, kun ne tietää tasan tarkkaan mitä siitä seuraa jos ne tekee jotain tuhmaa. Niitä kun on nippailtu ja tukistettu ihan pienestä pitäen kun ne ovat tehneet jotain tuhmaa. Ja juuri siitä syystä en viitsinyt edes tälle tutulleni kertoa, mitä lapset teki, koska en halua että ne saa kotona tukkapöllyä.