isän ja lapsen tapaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt lapsi sanoi, että isä on lyönyt. Kysyin häneltä miksi ja että kai hän puhuu totta. Meni todella vaikeaksi ja sanoi vaan, että se on salaisuus ja lopetti puhumisen. Vähän ajan päästä sanoi, että hänellä on paljon salaisuuksia ja kertoo minulle ne myöhemmin. Pitäisiköhän viedä lapsi puhumaan jonkun ammatti ihmisen kanssa kun ei minulle oikein selvästi kerro asioita. Ja pitääkö lapsen puheet paikkaansa, olo on itsellä kauhea kun ei voi tietää mikä on totta ja mikä mielikuvituksen tuotetta...

Koitappa nyt kuitenkin saada lapsi kertomaan. Sanot että on puhuttava kaikki että äiti voi auttaa ja että äiti ei suutu varmasti mitä tahansa lapsi kertookin. Kirjoita ylös ja yhteyttä lastensuojeluun.

Mites toi perheneuvola? Eiks siellä yritetä ottaa selville tällaisia asioita. Älä nyt ollenkaan anna lasta isälleen, ennen kuin asia on perin juurin selvitetty. Lastenvalvoja sanoi mulle, että se on pitkä tie ennen kuin tapaamisen eväämisestä sakko pamahtaa.

Lastensuojelutyöntekijään yhteys. Heillä on velvollisuus viikon sisällä alkaa hoitamaan asiaa ja ottavat isään yhteyttä. Myös lapsi haastatellaan ja siitä sitten eteen päin asia syyttäjälle jos tapahtunut lain vastaista. Sitten helppo saada valvotut tapaamiset.

En aiokkaan lasta isälle antaa ennenkuin asia on selvitetty. Vaikka lapsi ei puhuisikaan totta, ei koskaan voi olla liian varovainen. Varsinkin kun niin paljon on nyt ollut noita lasten surmia ja hyväksikäyttöjä esillä. Nyt lapsi sanoi, että puhuu minulle ja isoäidilleen kunhan äitini tulee. Pyysin hänet tänään meille ja yritetään, että lapsi oikeasti kertoisi kaiken. On tämä vaan niin sydäntäsärkevää.

Miten uskaltaa antaa sellaiselle äijälle lasta, jonka kanssa ei voi vaihtaa ajatuksia kuin viestitse? En syytä siis, mutta ihmettelen vaan minkälainen äijä se on?

ihan niinkun mun elämästä,paitsi että toisinäin.isä tekee mule(äidille noi9keksii siis kylläkin perättöimiä juttuja ja jättää palauttamatta lapsen ja ties mitä muuta vielä. huhhuh

Asia on niin, että normaalijärkinen isä olisi itse vastaanottamassa lasta, jos lapsi noin hysteerisesti pelkää naisystävää.
Mutta ap, hälytyskellot soivat, ei taida olla ex ja sen uusi normaaleja.
Lapsen mustelmista lääkärintodistus ja jos on vanhoja, niin puhuitko jollekin niistä, voiko joku todistaa?
Asia eteenpäin ja tapaamiset valvotusti.

Mä olen myös lähes koko viikonlopun yksin mieheni neljävuotiaan lapsen kanssa mutta tuskin minusta on kysymys. Isän piti olla kotona mutta joutui ylitöihin koska heillä paljon henkilöitä sairauslomalla. Mä olen yrittänyt keksiä meille tekemistä... huomenna käydään mun äidin syntymäpäivillä ja jos jää aikaa niin ehkä uimahallissa. Sunnuntaina mennään piknikille mun siskon ja hänen lapsen kanssa jos ei ole liian kylmä.

Minä en ole äiti mutta kyllä mä en kyllä veisi lasta tuollaiseen paikkaan jos tuo kertomasi on totta.

Kaikki on totta ja nyt vaan odottelen, että pääsen sinne lastenvalvojalle juttelemaan. Sen ajan lapsi pysyy luonani, en aio häntä isälleen viedä. Tulkoon vaikka sakkoja, mutta lapsen turvallisuutta en vaaranna. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että miehen uusi ottaa lapsen vastaan jos lapsi menisi hyvillä mielin sinne, mutta kun näin ei ole, niin jotain häikkää siellä täytyy olla.

[QUOTE="huolestunut";26293485]Kaikki on totta ja nyt vaan odottelen, että pääsen sinne lastenvalvojalle juttelemaan. Sen ajan lapsi pysyy luonani, en aio häntä isälleen viedä. Tulkoon vaikka sakkoja, mutta lapsen turvallisuutta en vaaranna. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että miehen uusi ottaa lapsen vastaan jos lapsi menisi hyvillä mielin sinne, mutta kun näin ei ole, niin jotain häikkää siellä täytyy olla.[/QUOTE]

Hyvä, missään tapauksessa ei lasta sinne enää!

Kertoiko lapsi eilen tarkemmin niitä salaisuuksia? Sano lapselle, että vaikka salaisuudet olisi millaisia niin sinä et niistä suutu ja äidille voi aina kertoa kaiken eikä sellaisia salaisuuksia pidä olla noin pienellä lapsella ollenkaan vaan ne kuuluu äidin tietää. Sano myös lapselle, että hänen ei tarvitse mennä enää isän luo, jotta ei jännitä sitä. Sano, että autat lasta kaikessa etkä jätä häntä yksin.

Kyllä hän joitain asioita kertoi. Isä on kuulemma läpsinyt sun muuta. Vaikka lapsi noista asioista valehtelisi, niin jotain vikaa isällä täytyy kuitenkin olla kun tuollaisia asioita täytyy keksiä. Kiitos teille kaikille jotka ovat mielipiteensä sanoneet. En enää ajattele, että ylireagoisin. Toivotaan, että asiat selviävät.

[QUOTE="mimmi2";26291911]Selvisikö mitään? Vai etkö keksinyt provolle jatkoa?[/QUOTE]

Onpa hienoa että vielä on tällaisia "vaaalenpunaiset lasit silmillä" olevia olemassa. Onko helpompaa ajatella, että lasten kaltoinkohtelua ei ole olemassa; vaan kaikki on provoa?

[QUOTE="huolestunut";26293651]Kyllä hän joitain asioita kertoi. Isä on kuulemma läpsinyt sun muuta. Vaikka lapsi noista asioista valehtelisi, niin jotain vikaa isällä täytyy kuitenkin olla kun tuollaisia asioita täytyy keksiä. Kiitos teille kaikille jotka ovat mielipiteensä sanoneet. En enää ajattele, että ylireagoisin. Toivotaan, että asiat selviävät.[/QUOTE]

Voimia, ja nyt on tärkeää että olet lapsen tukena, ja turvana; ja taistelet sen eteen! En luottaisi jatkossa tuollaiseen isään, vaan jos tapaamisia jatkuu, niin vaan valvotusti!

[QUOTE="huolestunut";26293485]Kaikki on totta ja nyt vaan odottelen, että pääsen sinne lastenvalvojalle juttelemaan. Sen ajan lapsi pysyy luonani, en aio häntä isälleen viedä. Tulkoon vaikka sakkoja, mutta lapsen turvallisuutta en vaaranna. Minulla ei olisi mitään sitä vastaan, että miehen uusi ottaa lapsen vastaan jos lapsi menisi hyvillä mielin sinne, mutta kun näin ei ole, niin jotain häikkää siellä täytyy olla.[/QUOTE]

No ei pelkästään sitä aikaa; vaan jatkossakin. Tuollainen vaan kostaisi lapselle "juoruamisen"

Kunpa saisinkin tapaamisoikeuden kokonaan isältä pois. Se vaan ei taida olla mahdollista. Minä niin toivoisin, että lapsi olisi vain keksinyt juttuja, mutta eikai neljä vuotias voi vielä olla niin ovela, että keksisi tuollaisia saadakseen vain olla kotona...

[QUOTE="huolestunut";26294225]Kunpa saisinkin tapaamisoikeuden kokonaan isältä pois. Se vaan ei taida olla mahdollista. Minä niin toivoisin, että lapsi olisi vain keksinyt juttuja, mutta eikai neljä vuotias voi vielä olla niin ovela, että keksisi tuollaisia saadakseen vain olla kotona...[/QUOTE]

Ei se isä sitten suostuis missään nimessä siihen, ettei lapsi kävis enää hällä? jos suoraan kysyis? Kun ei tuo vissiin kovin innokas isä ole, jos töitäkin ottaa tapaamispäiville ja käyttäytyy lastaan kohtaan noin.

Ei suostu, kysytty on. Tuntuu, että hän vain kiusaa minua lapsen kautta. Minä kun olin se joka päätti suhteen. Hän on muutama kuukausi sitten vielä sanonut rakastavansa vain minua ja ettei välitä nykyisestä yhtään...

Yhteistyössä