isäni on kuollut jo 24v sitten. ja ihmettelen kuinka vaikeaa isäni puolen sukulaisten on pitää minuun yhteyttä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
se olen aina minä kun soitan, ehdotan tapaamisia jne. he ei ole KOSKAAN soittaneet minulle. meillä oli monien vuosien tauko kun emme olleet missään tekemisissä kun olin lapsi vielä (isä kuoli kun olin 5v).

no, sitten tuossa muutamia vuosia sitten otin yhteyttä. halusin kiinni "juuriini". kerroin sen heille. he olivat haltioissaan. tapasimme kerran. sen jälkeen kaikki yhteydenpito on ollut minun vastuulla. soitan mummolleni ja tädilleni. ovat kovin innoissaan kun soitan, mutta en vaan voi tajuta miksi eivät soita minulle päin.... :( tuntuu todella pahalle.

tätini lupasi minulle hyllyn jonka on isäni aikoinaan tehnyt. sanoi että on säästänyt sitä minulle, koska koki että se kuuluu minulle. odotin yhteydenottoa että milloin voin mennä sen hakemaan, sitä ei tullut. puheluihini ei vastattu, ei tekstiviesteihin. sitten vasta vastattiin kun ihmettelen isäni äidille asiaa. eli tämä mummini oli sanonut tyttärelleen asiasta ja sitten vasta vastasi.... :( :(

Vähän vaikuttaa siltä, että heitä ei kiinnosta tai että eivät haluaisi pitää yhteyttä, mutta kohteliasuudesta esittävät innostunutta. Jos et saa vastakaikua, miksi haluat itsepintaisesti pitää yhteyksiä sinne päin?? Minä en jaksaisi vaivautua.

[QUOTE="vieras";22474809]Vähän vaikuttaa siltä, että heitä ei kiinnosta tai että eivät haluaisi pitää yhteyttä, mutta kohteliasuudesta esittävät innostunutta. Jos et saa vastakaikua, miksi haluat itsepintaisesti pitää yhteyksiä sinne päin?? Minä en jaksaisi vaivautua.[/QUOTE]

juuri siksi koska ovat niin innoisaan kun otan yhteyttä. jos eivät haluaisi olla tekemissä kai sen huomaisi puhelimessa että eivät tahtoisi puhua, olisi kiire lopettaa, eivät puhuisi omia kuulumisiaan jne.... kyllähän sen huomaa jos toista ei nappaa. he kuitenkin aina ovat innoissaan. saan vastakaikua. mutta se mitä ihmettelen on se miksi HE ei soita mulle koskaan? ajattelevat että olen kiireinen? liikaa töitä? eivät kehtaa kaiken jälkeen?

Älä nyt yhden perintöhyllyn perään itke jos ei halua yhteyttä pitää niin ei halua pesäjako on jo aikanaan suoritettu ja et voi noille kamoille mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja perintöriita;22474889:
Älä nyt yhden perintöhyllyn perään itke jos ei halua yhteyttä pitää niin ei halua pesäjako on jo aikanaan suoritettu ja et voi noille kamoille mitään.

mikä pirun pesäjako? mitään sellaista ei koskaa ole ollut. ja tosiaan tämä tätini on kuulemma tätä yhtä hyllyä säästänyt MINULLE. odotti kuulemma kaikki nämä vuodet että minä otan yhteyttä. se hylly on MUN isän tekemä. ja siellä on polttomerkillä merkitty isäni nimi, se on sen itse tehnyt aikanaan.

mulla ei ole yhtä valokuvaa enempää muistoja isästäni ja todellakin olen innoissani tuosta hyllystä jonka isäni on tehnyt ja itse nimensä sinne polttanut.

juuri siksi koska ovat niin innoisaan kun otan yhteyttä. jos eivät haluaisi olla tekemissä kai sen huomaisi puhelimessa että eivät tahtoisi puhua, olisi kiire lopettaa, eivät puhuisi omia kuulumisiaan jne.... kyllähän sen huomaa jos toista ei nappaa. he kuitenkin aina ovat innoissaan. saan vastakaikua. mutta se mitä ihmettelen on se miksi HE ei soita mulle koskaan? ajattelevat että olen kiireinen? liikaa töitä? eivät kehtaa kaiken jälkeen?

Tuota, tuota... Et taida arvata, kuinka taitavia jotkut ovat teeskentelemään tällaisissa tilanteissa. Haluavat olla kohteliaita, kukaan ei uskalla sanoa suoraan miten asianlaita on. Itsekin kuulun tällaisiin, joille teeskentely on helppoa, jotta kukaan "ei menetä kasvojaan". Vaikka ei pätkääkään kiinnosta toinen ihminen, pystyn jorisemaan ummet ja lammet omista asioistani, kyselemään toisen kuulumisia, voin jopa lähteä kyläilemään, koska en kehtaa kertoa totuutta. Itse en kuitenkaan koskaan aktiivisesti ota yhteyttä, en tietenkään, koska ei voisi vähempää kiinnostaa. Minut on vain kasvatettu niin, että toisia ei loukata, ja aina voi hetken aikaa esittää kiinnostusta toista kohtaan. Meillä kotona on ollut aina ok kertoa myös pieniä valkoisia valheita, jos niiden avulla kaikki pysyvät sovussa ja säilyttävät kasvonsa. Jotkut vain ovat tällaisia...

Ei ne ole haltioissaan. Munkin isä on kuollut kauan sitten ja sukulaiset eivät pidä yhteyttä. Tottakai jos satutaan jossain näkeen esittävät kiinnostunutta ja ehkä sillä hetkellä onkin kiva jutella. Mutta ei niitä oikeesti kiinnosta.

[QUOTE="vieras";22474948]Ei ne ole haltioissaan. Munkin isä on kuollut kauan sitten ja sukulaiset eivät pidä yhteyttä. Tottakai jos satutaan jossain näkeen esittävät kiinnostunutta ja ehkä sillä hetkellä onkin kiva jutella. Mutta ei niitä oikeesti kiinnosta.[/QUOTE]

Näin minäkin luulen. Eihän se kivalta kuulosta, mutta niin useimmiten on, jos eivät kerran pidä itse yhteyttä.

[QUOTE="vieras";22474928]Tuota, tuota... Et taida arvata, kuinka taitavia jotkut ovat teeskentelemään tällaisissa tilanteissa. Haluavat olla kohteliaita, kukaan ei uskalla sanoa suoraan miten asianlaita on. Itsekin kuulun tällaisiin, joille teeskentely on helppoa, jotta kukaan "ei menetä kasvojaan". Vaikka ei pätkääkään kiinnosta toinen ihminen, pystyn jorisemaan ummet ja lammet omista asioistani, kyselemään toisen kuulumisia, voin jopa lähteä kyläilemään, koska en kehtaa kertoa totuutta. Itse en kuitenkaan koskaan aktiivisesti ota yhteyttä, en tietenkään, koska ei voisi vähempää kiinnostaa. Minut on vain kasvatettu niin, että toisia ei loukata, ja aina voi hetken aikaa esittää kiinnostusta toista kohtaan. Meillä kotona on ollut aina ok kertoa myös pieniä valkoisia valheita, jos niiden avulla kaikki pysyvät sovussa ja säilyttävät kasvonsa. Jotkut vain ovat tällaisia...[/QUOTE]

anteeksi mä en vaan voi uskoa tähän kaiken sen jälkeen mitä ovat mulle sanoneet. no joo, tän isäni siskon kohdalla voin uskoa. mutta miksi se ITSE otti puheeksi tän hyllyn? enhän mä tiennyt koko hyllystä mitään ennenkuin se kertoi mulle siitä. en olisi osannut odottaa mitään isäni hyllyä. se itse tuli paikalle, vaikkei häntä kutsuttu ja itse sanoi että hän HALUAA antaa sen hyllyn mulle.

mikä pirun pesäjako? mitään sellaista ei koskaa ole ollut. ja tosiaan tämä tätini on kuulemma tätä yhtä hyllyä säästänyt MINULLE. odotti kuulemma kaikki nämä vuodet että minä otan yhteyttä. se hylly on MUN isän tekemä. ja siellä on polttomerkillä merkitty isäni nimi, se on sen itse tehnyt aikanaan.

mulla ei ole yhtä valokuvaa enempää muistoja isästäni ja todellakin olen innoissani tuosta hyllystä jonka isäni on tehnyt ja itse nimensä sinne polttanut.

Anteeksi nyt mutta kun pesäjako pitää suorittaa 3kk kuluessa tai sitten siihen voi hakea lykkäystä mutta ei nyt sentään vuosikymmeniä.
Joten olisikohan parempi kun suosiolla annat sen hyllyn olla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja perintöriita;22474957:
Anteeksi nyt mutta kun pesäjako pitää suorittaa 3kk kuluessa tai sitten siihen voi hakea lykkäystä mutta ei nyt sentään vuosikymmeniä.
Ihan hyvin siellä voi olla joku kouluaikaina tehty hylly muistona, ei sellaisia yleensä missään perinnönjaossa jaeta. Sillä voi olla tunnearvoa miehen äidille tai sisaruksille ja joku heistä sanoo, että no se tytärhän voi saada sen. No, se pitää varmaan hakea sieltä. Jos sitä ei enää olekaan, niin sitten ei ole.

miksi antaisin? tätini ITSE otti koko hyllyn puheeksi, mä en niihin päiviin saakka tiennyt koko hyllystä. sen yhden kerran kun tavattiin, täti pyysi mut partsille kaksisteen kanssaan ja kertoi hyllystä ja että hän on sitä minulle säästänyt.

Ihan hyvin siellä voi olla joku kouluaikaina tehty hylly muistona, ei sellaisia yleensä missään perinnönjaossa jaeta. Sillä voi olla tunnearvoa miehen äidille tai sisaruksille ja joku heistä sanoo, että no se tytärhän voi saada sen. No, se pitää varmaan hakea sieltä. Jos sitä ei enää olekaan, niin sitten ei ole.

juuri näin. :) tää hylly on kuulemma tehty koulussa. ja täti kuulemma on säästänyt sitä minulle. koska olin isäni esikoinen.

Jotkut on vaan sellaisia että ovat itse tosi laiskoja ottamaan yhteyttä, mutta ilahtuvat kun joku muu ottaa. Itselläni on vähän tuota vikaa.. :ashamed:

Mä olen myös tämmöinen, mutta olen myös sellainen, että teeskentelen ilahtunutta vaikken olekaan jos joku sellainen, josta en niin välittäisi kuulla, ottaa yhteyttä.

Mä olen kans sitä mieltä, mitä suurin osa tähän vastanneista, eli heitä ei niin kamalasti kiinnostaisi olla, aloittaja, kanssasi yhteydessä.

Entäs kun on perikuntia? Silloinhan periaatteessa omaisuus pysyy jakamattomana vai olenko ymmärtäny väärin? Tosin noi perikunnat kai koskee enemmän maaomaisuuksia ym.

Ymmärrän kyllä sua ap sen hyllyn suhteen, koska ei se ole sulle mikä tahansa hylly vaan symbolisoi paljon enemmän. :)

miksi antaisin? tätini ITSE otti koko hyllyn puheeksi, mä en niihin päiviin saakka tiennyt koko hyllystä. sen yhden kerran kun tavattiin, täti pyysi mut partsille kaksisteen kanssaan ja kertoi hyllystä ja että hän on sitä minulle säästänyt.

Jos se tuli katumapäälle. Olen siis se sama kirjoittaja jonka isä oli kans kuollut. Mun tädillä sattuu olemaan joku isäni tekemä pieni taideteos joka kuulemma kuuluis mulle:) Enkä siis ois tästä tiennyt jos ei ois ite kertonut. Eipä oo näkynyt. Semmoista se vaan on.

Hyllyn nykyinen omistaja on ollut tätisi ja jos tätisi on tullut toisiin aatoksiin se hänelle suotakoot, ei yhdestä hyllystä nyt tuommoista sotaa kannata tehdä.Siinä toki täti teki väärin että lupasi sen ensin sinulle mutta missään ei lue mustaa valkoisella ja todistajiakaan ei ole joten ei voi mitään,valitan :(

Mä en osaa pitää isäni sukulaisiin yhteyttä puhelimitse, koska en ole ikinä sitä tehnyt. Mieli tekisi soittaa mutta en jotenkin osaa. Voisiko sinun tapauksessa olla kyse tästä? Sukuluaiset ovat saattaneet myös nopeasti tottua siihen että sinä soitat, varsinkin jos se heille on vierasta.

Mä en osaa pitää isäni sukulaisiin yhteyttä puhelimitse, koska en ole ikinä sitä tehnyt. Mieli tekisi soittaa mutta en jotenkin osaa. Voisiko sinun tapauksessa olla kyse tästä? Sukuluaiset ovat saattaneet myös nopeasti tottua siihen että sinä soitat, varsinkin jos se heille on vierasta.

tähän mä itse uskon. en usko että täti puhuisi kerta toisensa jälkeen samasta hyllystä ellei oikeasti tarkoittaisi asiaa.

tänäänkin soitin heille ja olivat aivan innoissaan. puhuin puoli tuntia per tyyppi. miksi he edes vastaisi mulle jos ei nappaa. miksi täti puhuisi EDELLEEN hyllystä jos olisi tullut katumapäälle? luulisi olevan hiljaa asiasta ja toivovan etten minä enää puhu siitä. ja en puhunutkaan taas. itse täti sanoi että tavataan ennen joulua ja hän antaa sen hyllyn.

Alkuperäinen kirjoittaja perintöriita;22475009:
Hyllyn nykyinen omistaja on ollut tätisi ja jos tätisi on tullut toisiin aatoksiin se hänelle suotakoot, ei yhdestä hyllystä nyt tuommoista sotaa kannata tehdä.Siinä toki täti teki väärin että lupasi sen ensin sinulle mutta missään ei lue mustaa valkoisella ja todistajiakaan ei ole joten ei voi mitään,valitan :(

mitä hiton sotaa? missään ole mitään sotaa.

Tottakai hylly on sinulle tärkeä, koska se on sinun kuolleen isäsi tekemä ja vieläpä jos sinulle ei paljon muita asioita hänestä ole muistona.

Voisiko täti tarkoittaa, että saat hyllyn hänen kuolemansa jälkeen? Tai sitten hän on vain huono saamaan asioita aikaiseksi. Lupaa, mutta aina unohtaa tai ei saa muutoin aikaiseksi toimittaa hyllyä sinulle.

Varsinkin jos on masennusta tai luonteessa arkuutta tai ujoutta, voi yhteyden pitäminen ja asioiden hoitaminen olla joskus kovin vaikeaa.

Yhteistyössä