Isänpäivä uusperheessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muurame
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muurame

Vieras
Miehen lapsi viettää meillä isänpäivää joka vuosi. Viime vuonna koulussa tehdyn kortin oli äiti vaatinut antamaan isäpuolelle ( asia lipsahti lapselta vahingossa). Mulla on miehelleni jo yhteisen lapsemme puolesta lahja ja kortti, nyt mietin, että pitäisikö toinen lapsi ottaa lahjaan mukaan, jottei jää taas paha mieli, kun ei ole iskälle mitään. Lasten juhlahan isänpäivä on.. Mites muut?

Minä itseasiassa varaisin lapselle askarteluvälineitä korttia varten, tulisi lapselle hyvä mieli kun itse saa tehdä jotain ja ottaisin lahjaan mukaan.

Kyllä minusta isänkin lapsi on samaa perhettä.

Ja törppö äiti kun ei anna lapselleen isälle tehtyä korttia mukaan!

No mun mielestä isänpäiväkortti kuuluu isälle, ei isäpuolelle. Ikävästi tehty äidiltä. Ottaisin etälapsen mukaan yhteiseen lahjaan, ilman muuta, ja askarreltaisiin vaikka uusi kortti isukille.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä itseasiassa varaisin lapselle askarteluvälineitä korttia varten, tulisi lapselle hyvä mieli kun itse saa tehdä jotain ja ottaisin lahjaan mukaan.

täysi peesi

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Hyvä idea !!
ja muutenkin olen täysin saamaa mieltä kommenteistasi =)

Lasten oma isä saa onnea isälle lahjat ja isä puoli omalla nimellään lahjan . No isä puoli on käynyt juomassa kahvit päiväkodissa vaikkei varsinainen isä olekkaan .

Jos isä on mukana lapsen elämässä niin tottakai se kortti kuuluu omalle isälle. Mulla itsellä on ollu niin että isä ei ole ollu ollenkaan tekemisissä ei edes tietoa hänen osoitteesta mihin olis voinu silloin lapsena kortin lähettää ja isäpuoli oli mun isä jolle askartelin kortit ja lahjat =)

Jos mulla olis tuollainen tilanne, niin hankkisin askarteluvälineitä, että lapsi saa askarrella isälleen kortin. Ikävää äidiltä tuollainen, kun lapsi kuitenkin on isänsä kanssa tekemisissä ja viettää hänen kanssa isänpäivän.
Oma esikoiseni antaa isänpäiväkortin vain isäpuolelle, kun bioisä ei ole omasta tahdostaan lapsen elämässä mukana.

Jos muksut tekee kortteja koulussa ne menee omalle isälle tietysti.Me taas vietetään täällä isänpäivää sitten miehen kanssa muuten.Teen kakun,hänen lapsensa muistaa häntä,mun poika teki viimevuonna hänelle mustikkapiirakan =) eli mun lapset muistaa häntä pienesti kuitenkin,onhan hän täällä läsnä joka päivä.
Mä myös ostin viimevuonna pienen lahjan kun halusin muistaa.

Taidanpa hankkia valmiiksi niitä askarteluvälineitä. Tilanne oli edellisvuonna tosi nolo etälapselle, kun mulla oli mun ja maha-asukin puolesta lahja ja kortti, hänellä ei ollut mitään. Jonkun pienen kortin askarteli hätäpäissään täällä, mutta tosi pahalta tuntu. Ajattelin sitäki vaihtoehtoa, jos olisi molempien lasten jalkapohjat painanut siihe tauluun, onhan ne molemmat isän lapsia.

Tottakai otat laqpspuolen mukaan lahjaan, hankit tarvikkeita kortin tekoon ym. Mun mielestä lapsella on oltava oikeus antaa sille isälle lahja isänpäivänä ja suoraan sanottuna tuntuu luonnollisemmalta että äitipuoli auttaa siinä. Vähän oudoltahan se tuntuisi että oma äiti lähtisi lapsen kanssa hankkimaan lahjaa ex-miehelleen.

Tietty tässä äiti on idiootti kun ei antanut lapsen tuoda sitä korttia isälle.

Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Tottakai otat laqpspuolen mukaan lahjaan, hankit tarvikkeita kortin tekoon ym. Mun mielestä lapsella on oltava oikeus antaa sille isälle lahja isänpäivänä ja suoraan sanottuna tuntuu luonnollisemmalta että äitipuoli auttaa siinä. Vähän oudoltahan se tuntuisi että oma äiti lähtisi lapsen kanssa hankkimaan lahjaa ex-miehelleen.

Tietty tässä äiti on idiootti kun ei antanut lapsen tuoda sitä korttia isälle.

No ei kai exällä ole mitään lahjan osto velvollisuutta. Ei meillä ikinä mitään lahjoja edes osteta ei isän eikä äitienpäivänä vaan lapset askartelee niitä lahjuksia :D

mitäs siinätapauksessa kun biologinen isä ei juuri tekemisissä ole lapsenkanssa? pitäskö noi kortit rahdata sille vai antaa isäpuolelle joka on kasvattanu lapset taaperosta lähtien? näkee oikeeta isäänsä suunnilleen 1xkk yhdenpäivän. aikasemmin ei noinkaan paljoa.
pitää isänä isäpuoltaan.
on väleissä bioisänkanssa vaan mun sinnikkyydenvuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Tottakai otat laqpspuolen mukaan lahjaan,

No ei kai se äitipuolen tehtävä ole automaattisesti.

No kenen tehtävä se sitten on? Ex-muijanko pitää ruveta miettimään lapsen kanssa että mitähän se Matti nyt haluaisi isänpäivälahjaksi, varsinkin jos muuten ollaan hädintuskin puheväleissä.

Luusisi että tämä nyxä tuntee miehensä paremmin ja osaa keksiä lapsen kanssa tälle jotain mieluista ja kun on isänpäivästä kysymys niin sitä kai ruukataa viettää perheenä (=isä, lapsi, äitipuoli). Siksi mä kuvittelisin noiden lahjojenhankintojen liittyvän juuri sen perheen isänpäivätapoihin.

Mutta tietty josp äitipuoli haluaa olla ilkeä ja sulkea lapsipuolen pois isänpäivänvietosta niin eihän sitä voi kukaan estää.

Ehkä on liikaa vaadittu, että lapsen äiti kannustaisi lasta antamaan kortin omalle isälleen tai avustaisi lahjan ostossa. Kyllähän kouluikäinen osaa jo ajatella, mitä sille omalle isälleen voisi ostaa, ja ainakin meillä, lapsipuoli haluaa antaa lahajan ja kortin. Eihän äidin tarvitse exälleen lahjaa ostaa vaan olla lapsen tukena ja apuna sellaisessa asiassa joka on lapselle tärkeä. Mutta siis yhtälailla minäkin voin etälapsen apuna olla jos tilanne vaatii. On vaan niin ihmellistä välillä, kun aikuinen ei osaa laittaa omia fiiliksiä sivuun hetkeksi ja ajatella lapsen parasta..

no kyllä mä olen ton miehen likan käyttäny kaupassa ja antanu kympin rahaa saa ihan itse valita mitä ostaa isälleen ja kortissa on aina lukenut kaikkien lasten nimet sekä askarrellu vielä muutaman lisää

paitsi että mä taidan olla se paha äitienpäivänä koska tyttö antaa aina kaikki askartelemansa kortit mulle ihan vapaaehtoisesti johtuen ehkä siitä et ei oo äitiään nähny moneen vuoteen.... sillon oli tilanne tietty toinen kun äiti oli kuvioissa niin kävi siellä ja vei kortin sinne

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkä on liikaa vaadittu, että lapsen äiti kannustaisi lasta antamaan kortin omalle isälleen tai avustaisi lahjan ostossa. Kyllähän kouluikäinen osaa jo ajatella, mitä sille omalle isälleen voisi ostaa, ja ainakin meillä, lapsipuoli haluaa antaa lahajan ja kortin. Eihän äidin tarvitse exälleen lahjaa ostaa vaan olla lapsen tukena ja apuna sellaisessa asiassa joka on lapselle tärkeä. Mutta siis yhtälailla minäkin voin etälapsen apuna olla jos tilanne vaatii. On vaan niin ihmellistä välillä, kun aikuinen ei osaa laittaa omia fiiliksiä sivuun hetkeksi ja ajatella lapsen parasta..

No just sitä mä ihmettelinkin, että outoa kun aikuinen ei osaa laittaa omia tarpeitaan sivuun ja ajatella lasta. Ei luulisi olevan äitipuolelle niin vaikea juttu ottaa lasta mukaan lahjaan jonka kuitenkin hankkii miehelleen yhteisten lasten kanssa.

Mun mielestä kuulosti tosi oudolta toi että olet masuvauvan kanssa hankkinut isänpäivälahjan ja jätät kouluikäisen lapsen siihen nolostelemaan kun hänellä ei ole mitään annettavaa. Mun mielestä se isänpäivä on kuitenkin ensisijaisetsi sen isän perheen juhla ja sen onnistumiseksi se äitipuoli tuntuu luontevammalta vastuuhenkilöltä kuin se ex-vaimo, joka voi muuten jopa pelätä tämän nyxän reaktioa mennessään sotkeutumaan toisten juhliin ja lahjoihin.

Ei ole liikaa vaadittu! Kyllä meidän uusperheessä äiti auttaa etälasta isänpäivälahjan hankinnassa, eskarissa askarreltu kortti tulee mukaan, eikä asiassa oo ollu ikinä minkäänlaista ongelmaa. Ihan samalla tavalla me annetaan perheenä etäpojan äidille äitienpäivälahja, eikä aleta erittelemään että keltä se nyt erityisesti on.

No just sitä mä ihmettelinkin, että outoa kun aikuinen ei osaa laittaa omia tarpeitaan sivuun ja ajatella lasta. Ei luulisi olevan äitipuolelle niin vaikea juttu ottaa lasta mukaan lahjaan jonka kuitenkin hankkii miehelleen yhteisten lasten kanssa.

Mun mielestä kuulosti tosi oudolta toi että olet masuvauvan kanssa hankkinut isänpäivälahjan ja jätät kouluikäisen lapsen siihen nolostelemaan kun hänellä ei ole mitään annettavaa. Mun mielestä se isänpäivä on kuitenkin ensisijaisetsi sen isän perheen juhla ja sen onnistumiseksi se äitipuoli tuntuu luontevammalta vastuuhenkilöltä kuin se ex-vaimo, joka voi muuten jopa pelätä tämän nyxän reaktioa mennessään sotkeutumaan toisten juhliin ja lahjoihin.

Siis - etälapsen äiti antaa lapsen askarteleman isänpäiväkortin isäpuolelle, ja se on sun mielestä ihan normaalia käytöstä? Lähettää sitten lapsen isälleen isänpäivävklopuksi ilman mitään korttia tai lahjaa?

Auttaako sun mies lasta jouluna/äitienpäivänä/äidin synttäri päivänä ostamaan exälle lahjan ja kortin? Tulipa vaan mieleen että :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mi:

Auttaako sun mies lasta jouluna/äitienpäivänä/äidin synttäri päivänä ostamaan exälle lahjan ja kortin? Tulipa vaan mieleen että :whistle:

No en ole ap, mutta vastaan silti :D Meillä ostetaan miehen exälle porukalla äitienpäivälahja, synttärilahja ja joululahja, ja askarrellaan myös kortti jollei sitä ole hoidossa tehty, enkä oo ikinä aatellut että tää ois jotenkin poikkeuksellista käytöstä.

Yhteistyössä