Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ehkä on liikaa vaadittu, että lapsen äiti kannustaisi lasta antamaan kortin omalle isälleen tai avustaisi lahjan ostossa. Kyllähän kouluikäinen osaa jo ajatella, mitä sille omalle isälleen voisi ostaa, ja ainakin meillä, lapsipuoli haluaa antaa lahajan ja kortin. Eihän äidin tarvitse exälleen lahjaa ostaa vaan olla lapsen tukena ja apuna sellaisessa asiassa joka on lapselle tärkeä. Mutta siis yhtälailla minäkin voin etälapsen apuna olla jos tilanne vaatii. On vaan niin ihmellistä välillä, kun aikuinen ei osaa laittaa omia fiiliksiä sivuun hetkeksi ja ajatella lapsen parasta..
No just sitä mä ihmettelinkin, että outoa kun aikuinen ei osaa laittaa omia tarpeitaan sivuun ja ajatella lasta. Ei luulisi olevan äitipuolelle niin vaikea juttu ottaa lasta mukaan lahjaan jonka kuitenkin hankkii miehelleen yhteisten lasten kanssa.
Mun mielestä kuulosti tosi oudolta toi että olet masuvauvan kanssa hankkinut isänpäivälahjan ja jätät kouluikäisen lapsen siihen nolostelemaan kun hänellä ei ole mitään annettavaa. Mun mielestä se isänpäivä on kuitenkin ensisijaisetsi sen isän perheen juhla ja sen onnistumiseksi se äitipuoli tuntuu luontevammalta vastuuhenkilöltä kuin se ex-vaimo, joka voi muuten jopa pelätä tämän nyxän reaktioa mennessään sotkeutumaan toisten juhliin ja lahjoihin.