Isänpäivälahjat - sutinaa ja aikuisten aikaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihmettelijä"

Vieras
Tuosta toisesta ketjusta intoutuneena, en voi vain kun ihmetellä, että miten ISÄNpäivälahjaksi voidaan pyytää/antaa äiteeltä seksiä ja/tai laittaa lapset hoitoon ja lähteä viettämään "aikuisten aikaa"? Eikö isänpäivän idea ole se, että LAPSI juhlistaa ISÄÄNSÄ? Miten nuo em. lahjat voivat olla lapsen antamia? Vai sanooko lapsi äidilleen, että: "vieppä minut hoitoon mummulaan ja lähtekää isin kanssa vaikka syömään ravintolaan ja harrastakaa sen jälkeen villiä seksiä?"

No, itse ideana nuo "lahjat" ovat hienoja, mutta ei ne isänpäivään kertakaikkiaan sovi. Ne ovat sitten hääpäivälahjoja, jne. Meillä isänpäivänä lapset antavat lahjan (yleensä jonkun itse tehdyn) omalle isälleen ja minä annan lahjan omalle isälleni. Toki lasten kanssa yhdessä aamupalan teemme ja kortit askartelemme, mutta pääpointti on, että lapset ovat isänsä juhlinnassa ns. pääjuhlijoita ja minä olen heidän ahkera assistenttinsa. :)

No en mäkään oikein tajua. :D Siis tietysti mä mielelläni harrastan seksiä kumppanini kanssa, isänpäivänäkin, mutten mä sitä oikein minään lahjana näe. :O Kai sitä tehdään ihan vaan omasta ilosta, molempien halusta? :D Eikä siksi, että vaimo päättää nyt ihan isänpäivän kunniaksi uhrautua. :p

Mulle jotenkin isänpäivä on lasten juhla, jolloin lapset muistavat ja kiittävät omaa isäänsä, miksei puolisokin miestään siitä että on hyvä isä tms. Mut jotenkin tuntuu oudolta, että jollekin se isänpäivän THE JUTTU olis se, että päästään penskoista eroon ja voidaan alkaa naimaan. :O Mä jopa muistan sellaisia juttuja, niitä taitaa itseasiassa täällä olla joka isänpäivä, kun joku iskä on herneet nokassa koko isänpäivän kun ei vaimoo oo tajunnut, että isänpäivän pitäis alkaa intohimoisella seksillä.

Viimeksi muokattu:
taitaa itseasiassa täällä olla joka isänpäivä, kun joku iskä on herneet nokassa koko isänpäivän kun ei vaimoo oo tajunnut, että isänpäivän pitäis alkaa intohimoisella seksillä.

No aivan! :D

Meillä aamut menevät lasten kanssa isille aamupalan väkertämiseen ja yritykseen saada heidät ymmärtämään, ettei isiä nyt ihan kuudelta tarvitse herättää.

Niinhän sen pitäisikin.

Samalla tavalla äitienpäivänä naiset odottavat että kumppani huomioi heitä ja heidän tekemiä uhrauksia äitinä ja naisena.
Minua naisena vituttaisi kyllä herätä sinä yhtenä päivänä jolloin minulla on virallinen oikeus 'juhlia' tai kokea olevansa huomion keskipiste, siihen kun äijä ärähtää että pyykit pitäs laittaa kuivumaan tai jotain muuta sellaista.

Äiti on edelleen nainen ja isä on edelleen mies.
Ei näitä asioita voida eroittaa toisistaan ja kuvitella että isänpäivä on vain isänpäivä jossa 'isä' termi on jotenkin onnistuttu irroittamaan miehuudesta ja kaikesta siitä mihin se liittyy.

Eikö nykyään pyritä tiukasti pääsemään irti esimerkiksi tätä naisia vaivaavasta taudista jossa 'äiti' on jotenkin frigidi/ei seksuaalinen hahmo jolla ei ole tunteita ja tarpeita`? Näin minä ainakin olen käsittänyt.

Mustakin isänpäivä on lasten juhla; lapset ilahduttavat isiä.
Meillä isänpäivänä isi nukkuu piiiitkään, ja me väsätään tenavien kans täytekaakkua. Jossain käydään ehkä perheenä syömässä. Illalla on seksiä, jos on. Se ei ole millään tavalla sidoksissa siihen, onko isänpäivä vai ei.

Niinhän sen pitäisikin.

Samalla tavalla äitienpäivänä naiset odottavat että kumppani huomioi heitä ja heidän tekemiä uhrauksia äitinä ja naisena.
Minua naisena vituttaisi kyllä herätä sinä yhtenä päivänä jolloin minulla on virallinen oikeus 'juhlia' tai kokea olevansa huomion keskipiste, siihen kun äijä ärähtää että pyykit pitäs laittaa kuivumaan tai jotain muuta sellaista.

Äiti on edelleen nainen ja isä on edelleen mies.
Ei näitä asioita voida eroittaa toisistaan ja kuvitella että isänpäivä on vain isänpäivä jossa 'isä' termi on jotenkin onnistuttu irroittamaan miehuudesta ja kaikesta siitä mihin se liittyy.

Eikö nykyään pyritä tiukasti pääsemään irti esimerkiksi tätä naisia vaivaavasta taudista jossa 'äiti' on jotenkin frigidi/ei seksuaalinen hahmo jolla ei ole tunteita ja tarpeita`? Näin minä ainakin olen käsittänyt.

No siis mä en ainkaaan odota äitienpäivänä seksuaalisia palveluksia. :D Tai ainakaan odota niitä siksi että on äitienpäivä. Vaikka olen äiti, olen toki nainen, mutta äitienpäivä on mulle nimenomaan äitiyden juhlistamista, ei mun seksuaalisen innokkuuteni tai vapauteni ilotulitusta. Sitä voi tehdä sitten kaikki muut 364 päivää vuodessam ja miksei myös silloin äitienpäivänä. Kuitenkin muistaen, että se on lapsille tärkeä juttu, eikä sen, että mä haluan seksiä pitäisi ajaa lasten innokkuuden ja lahjojen jakamisen edelle. Toki mulla on seksuaalisia tarpeita, mutta miksi niistä pitäisi tehdä äitienpäivän tärkein juttu?

Viimeksi muokattu:
No siis mä en ainkaaan odota äitienpäivänä seksuaalisia palveluksia. :D Tai ainakaan odota niitä siksi että on äitienpäivä. Vaikka olen äiti, olen toki nainen, mutta äitienpäivä on mulle nimenomaan äitiyden juhlistamista, ei mun seksuaalisen innokkuuteni tai vapauteni ilotulitusta. Sitä voi tehdä sitten kaikki muut 364 päivää vuodessam ja miksei myös silloin äitienpäivänä. Kuitenkin muistaen, että se on lapsille tärkeä juttu, eikä sen, että mä haluan seksiä pitäisi ajaa lasten innokkuuden ja lahjojen jakamisen edelle. Toki mulla on seksuaalisia tarpeita, mutta miksi niistä pitäisi tehdä äitienpäivän tärkein juttu?

Moi

Ei kai kukaan ole sanonut että sen on oltava se tärkein juttu?

Muistuttaisin vielä että miehen ja naisen seksuaalisuus on erilaista ja siihen suhtaudutaan myös hiukan erilailla, ei sillä etteikö yhteneväisyyksiä olisi myös.
Mutta sinun kirjoituksesta paistaa läpi tämä 'tyypillinen' naisen asenne jossa nähdään äitiys ja naiseus eriasiana jotka eivät ole yhtäaikaa olemassa 'samassa tilassa'.

Ok jos näin haluat mutta älä yritä pakottaa miehille samanlaista asennetta ja yritä tehdä sitä vieläpä jonkinlaisen moralisoinnin/syyllistämisen kautta =)

Keskiverto mies haluaa että sinä laitat nätin suusi hyvään käyttöön iskänpäivän aamuna =)

Keskiverto mies haluaa että sinä laitat nätin suusi hyvään käyttöön iskänpäivän aamuna =)

Voi luoja... Isänpäivänä lapset antavat lahjat isälleen ja niihin ei todellakaan suuseksi kuulu.

Syntymäpäivät, vuosipäivät jne. juhlat ovat sitten erikseen. Silloin vaimo antaa lahjan miehelleen. Kyllä keskivertoaivoilla varustettu mies todellakin tämän onneksi tajuaa. :)

Moi

Ei kai kukaan ole sanonut että sen on oltava se tärkein juttu?

Muistuttaisin vielä että miehen ja naisen seksuaalisuus on erilaista ja siihen suhtaudutaan myös hiukan erilailla, ei sillä etteikö yhteneväisyyksiä olisi myös.
Mutta sinun kirjoituksesta paistaa läpi tämä 'tyypillinen' naisen asenne jossa nähdään äitiys ja naiseus eriasiana jotka eivät ole yhtäaikaa olemassa 'samassa tilassa'.

Ok jos näin haluat mutta älä yritä pakottaa miehille samanlaista asennetta ja yritä tehdä sitä vieläpä jonkinlaisen moralisoinnin/syyllistämisen kautta =)

No en mä ketään koita syyllistää. :D Ja mielelläni laitan suuni monessakin mielessä toimintaan isänpäivän ja muinakin aamuina. :)

Mut jos mies on naama nutturalla siksi, että lapset sattui heräämään ennen kuin moista toimintaa on toteutettu, niin sitten voi kyllä olla varma, että saa hetken aikaa odotella moista toimintaa, jos vaikka.. öö... kasvais aikuiseksi ja osais asettaa lapset omien mielihalujensa edelle. :D viittaan tällä nyt vaan siihen, että itsekin on tullut törmättyä ja kavereilta kuullut miehistä, joille tää seksin saaminen menee lasten lahjojen saamisen edelle.

Se on kyllä totta, että naisen ja miehen seksuaalisuus on ilman muuta aika erilaista, eikä varmaan ihan täydellistä molemminpuolista ymmärrystä näiden asioiden suhteen olekaan ihan helppo saada. :)

Yhteistyössä