Isäntä kävi hammaslääkärissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyryharakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pyryharakka

Aktiivinen jäsen
09.02.2005
2 304
0
36
Ja kahden viikon päästä menee sitten leikkaukseen jossa yksi hammas leikataan kun se on mennyt kuolioon.Nyt ottivat kuvat ja antoivat lääkekuurin.Tuokin lysti maksoi 130 euroa ja tuo leikkaus 1000 euroa.Samalla sitten paikkaavat 3 hammasta.Ja me kun luultiin että tarvii tehdä vaan juurihoito tuohon kipeään hampaaseen mutta siellä olikin sitten oikein kunnon reikä.Ja noissa kolmessa hampaassa on reiän alkuja kuulemma.

Auts, kun kallista! Ja pahoin kyllä mennyt :(

Mulla on itsellä todella paljon paikatut hampaat. Mulla on sylkirauhaset kärsineet sädehoidon takia, sylki on sitkeämpää kuin normaalisti eikä se suojaa hampaita niin hyvin. Ja mulla oli joskus hyvät hampaat :(

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

Mulla on itsellä todella paljon paikatut hampaat. Mulla on sylkirauhaset kärsineet sädehoidon takia, sylki on sitkeämpää kuin normaalisti eikä se suojaa hampaita niin hyvin. Ja mulla oli joskus hyvät hampaat :(

Joo,toikin hammas mikä on mennyt kuolioon on sellainen jota on paikattu ainakin tuhat kertaa.Mies on monta kertaa sanonnut kunnallisessa hammaslääkärissä että ottavat koko hampaan pois kun ei ne paikat tahdo siinä pysyä niin aina vaan iskevät uutta paikkaa.Nyt sitten kun viime paikka lähti niin ei ekaksi ollut mitään kipuja mut viime viikolla pamahti kauheat kivut ja nyt se on sitten vetännyt sen kuolioon.Hammaslääkäri vielä sanoi että se on varmaan vasta tänään mennyt äskettäin kun vielä päivällä siihen miehen mukaan koski.

Alkuperäinen kirjoittaja voimia:
Auts. No tässä se nähdään mitä teettää jos ei pestä hampaita.
Toivottavasti lapset otti opikseen tästä.

No,kyllä ne hampaat on vaan joka ilta pesty.Lapsilla aamuisinkin.Joillakin vaan tuo hampaiden rakenne on sellainen että reikiä tulee helpommin.Ja sylkikin vaikuttaa hampaiden reikiintymiseen ja syljen koostumus.Esim.mulla tuli kauheasti reikiä hampaisiin kun vartuin tota kuopusta.Mutta kun kuopus syntyi niin reikien tulo loppui.Hammaslääkäri sanoi että johtuu siitä kun raskausaikana syljen koostumus muuttuu niin joillekin se aiheuttaa reikiä.
Ja kyllä sitä hammasta on aikaisemminkin hoidettu monta kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:

Joo,toikin hammas mikä on mennyt kuolioon on sellainen jota on paikattu ainakin tuhat kertaa.Mies on monta kertaa sanonnut kunnallisessa hammaslääkärissä että ottavat koko hampaan pois kun ei ne paikat tahdo siinä pysyä niin aina vaan iskevät uutta paikkaa.Nyt sitten kun viime paikka lähti niin ei ekaksi ollut mitään kipuja mut viime viikolla pamahti kauheat kivut ja nyt se on sitten vetännyt sen kuolioon.Hammaslääkäri vielä sanoi että se on varmaan vasta tänään mennyt äskettäin kun vielä päivällä siihen miehen mukaan koski.

Mulla on tuosta edestä yks hammas paikattu nyt kolme kertaa, viimeksi puuttu suurinpiirtein puolet hampaasta, kun irtilähtenyt paikka vei osan hammasta. Hammaslääkäri sanoi, että jos se menee vielä uudestaan niin sitten pitää keksiä jotain muuta. Eli jotain kallista on tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pyryharakka:

Mulla on tuosta edestä yks hammas paikattu nyt kolme kertaa, viimeksi puuttu suurinpiirtein puolet hampaasta, kun irtilähtenyt paikka vei osan hammasta. Hammaslääkäri sanoi, että jos se menee vielä uudestaan niin sitten pitää keksiä jotain muuta. Eli jotain kallista on tiedossa.

Samahan se on meidän isännällä että aina sen paikan mukana on lähtennyt myös sitä hammasta eli melkein puol hammasta puuttuu.Mutta kunnallisessa ei vaan suostuttu poistamaan sitä vaikka se sijaitsee tuolla takana eli ei olis haitannut edes ulkonäöllisesti se poisto.Eikä myöskään syömiseen.Ja tässä on sitten tulos.

Yhteistyössä