Isäviikonloppu lähenee ja tämä on jo 3. kerta kun lapsi kysyy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkimakkara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rokkimakkara

Aktiivinen jäsen
13.04.2007
4 821
0
36
onko mun pakko olla siellä jos isi alkaa taas huutamaan :| . Minä oon sanonu vaan, että kotia saat aina tulla ja soittaa äitille jos haluat kotiin, johon lapsi sano, että mitä jos ne (isä vaimoineen) ei anna soittaa :| . Eli voisin olettaa, että tällainen tilanne on jo läpikäytynä isän päässä, ettei lapsi ole saanut minulle soittaa... Isä tapaa lastaan 1xkk ja kokoajan tämä menee vaikeammaksi, kun lapsi kasvaa. Tuntuu niin pahalle, että tämmöisiä tuo 9v mjjiettii päässään jo, vaikka ensi viikonloppuna on vasta menossa :'(

Voi ei.. toi on niin kurja tilanne. Omasta lähipiiristä löytyy poika joka seitsemänvuotiaana joutui useemmin kuin kerran soittamaan äidilleen pyytääkseen tätä hakemaan isän luota pois kun isä pyytää tappamaan (isä siis pyysi että poika tappaisi isän). :/

Miks isä huutaa? onko kyseessä ollut kurinpito vai silkka ilkeys vain eli oletko isän kanssa selvittänyt asiaa? Se ettei lapsi saa soittaa äidilleen jotta äiti hakisi pois ei sekään ole ihan yksiselitteinen. Jos isä on komentanut lasta ja sanonut että äiti ei nyt tule hakeman pois vaan äidillä on vapaata nyt ja isi hoitaa lapsen on asia ihan ok ja näin sen kuuluukin mennä. Mutta jos kyseessä on joku sellanen että isä vaikka kännipäissään kohtelee lasta huonosti ja huutaa syyttä ni sitten asia on eri. Tottakai kun lapsi tapaa toista vanhempaa noinkin vähän, on heidän suhteensa hiukan erilainen kuin sen vanhemman välillä jonka luona lapsi pääsääntöisesti asuu.
Ota asia puheeksi lapsen isän kanssa äläkä paapo lasta isää vastaan jos ei ole oikeasti syytä. Tapaamiset on sovittu ja niissä pysytään jos vaaraa ei ole.

lasten edunvalvojaan ja kysyisin mitä tehdä. Henkilökohtaisesti en koskaan (enää) antaisi vaarantaa lapseni henkistä kehitystä ja jos se tarkottaisi sitä, ettei anna lasta tapaamiseen niin sitten se tarkoittaa sitä.
Veisin lapsen myös esim. koulupsykologille jossa hän saisi puhua tästä.
Vakava asia jos lapsi oireilee noin kovasti.
Toivottavasti saatte pian apua vaikeaan tilanteeseen. Ole vahva ja puolusta lapsesi oikeutta turvalliseen lapsuuteen.

Ei isän kanssa voi ottaa asiaa puheeksi, se menee vain huudoksi ja lasta on kielletty puhumasta mitä isän luona touhutaan. Lapsen isä on mua yhdessäolomme aikoina pahoinpidelly, lasta on kerran läpänny kun oli pieni. Välejä meillä ei ole enää. Siksi tämä mietityttääkin. Tiedän millainen huutaja on jos ei asiat mene niinkuin hän tahtoo. Mutta joo, antaa ajan näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
lasten edunvalvojaan ja kysyisin mitä tehdä. Henkilökohtaisesti en koskaan (enää) antaisi vaarantaa lapseni henkistä kehitystä ja jos se tarkottaisi sitä, ettei anna lasta tapaamiseen niin sitten se tarkoittaa sitä.
Veisin lapsen myös esim. koulupsykologille jossa hän saisi puhua tästä.
Vakava asia jos lapsi oireilee noin kovasti.
Toivottavasti saatte pian apua vaikeaan tilanteeseen. Ole vahva ja puolusta lapsesi oikeutta turvalliseen lapsuuteen.

Peesi. Sinulla on vastuu jos toinen on vastuuton tavalla tai toisella.

Kandee myös muistaa se, että jos ei anna lasta tapaamiseen, niin silloin saa uhkasakon.

Hankala tilanne. Juttelisin lapsen isän kanssa mahdollisimman avoimesti ja syyllistämättä niistä asioista, joista lapsi puhelee esim. että Viljoa huolestuttaa nämä tapaamiset, kun hän pelkää, että sinä huudat hänelle, samoin hän miettii paljon sitä, voiko hän soittaa minulle kun on tapaamisella. Haluan, että kaikilla on hyvä mieli näissä tapaamisissa, joten mitä pystyisimme yhdessä tekemään tälle asialle?

jotain tähän tyyliin. Tapaamisten rajoittamiseen en ryhtyisi enkä myöskään siihen, että jos isi sanoo kurjasti, voi sitten tulla heti kotiin, ei se niinkään voi mennä.

Erot ovat rankkoja lapsille.

se menee niin, että sen tapaavan vanhemman pitää ensin soittaa virkavallalle + sitten asiaa selvitellään. Vakava huoli lapsen terveydestä ja sen vaarantumisesta tapaavalla vanhemmalla on ihan oikea syy pitää katkoa tapaamisiin (tai vanhempi voi tavata valvotusti).
Asia täytyy selvittää jos lapsi oireilee noin kovasti. Aikuisten pitää kestää silloin ja joustaa omista tarpeistaan. Tapaamiset kuitenkin on LAPSEN oikeuksia lähtökohtaisesti, se usein unohdetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Kandee myös muistaa se, että jos ei anna lasta tapaamiseen, niin silloin saa uhkasakon.

Hankala tilanne. Juttelisin lapsen isän kanssa mahdollisimman avoimesti ja syyllistämättä niistä asioista, joista lapsi puhelee esim. että Viljoa huolestuttaa nämä tapaamiset, kun hän pelkää, että sinä huudat hänelle, samoin hän miettii paljon sitä, voiko hän soittaa minulle kun on tapaamisella. Haluan, että kaikilla on hyvä mieli näissä tapaamisissa, joten mitä pystyisimme yhdessä tekemään tälle asialle?

jotain tähän tyyliin. Tapaamisten rajoittamiseen en ryhtyisi enkä myöskään siihen, että jos isi sanoo kurjasti, voi sitten tulla heti kotiin, ei se niinkään voi mennä.

Erot ovat rankkoja lapsille.

Ihan oikeesti, ei hälle voi sanoa mitään esim. lapsen puheluista kun se huuto jo alkaa. Enkä halua asettaa lasta siihen ristituleen. Seuraavalla kerralla lapsi sais huudot siitä miksi on mulle kertonut asioita. Nytkin lapsi varmistelee ettethän sitten kerro isille, että olen kertonut :|

käske lapsen laittaa puhelin äänettömälle reppuun ja sanoa isälleen et puhelin ei oo mukana ja jos jotain häikkää tulee isän luona niin lapsi vois salaa sulle viestinlaittaa

Yhteistyössä