iskin sitten netissä vanhan kiusaajani ala-asteelta ja tänään treffit...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
[ Ikävää, kun kaikki otetaan aina niin kirjaimellisesti -tai jopa halutaan ymmärtää väärin. :/
No, mä taas en tarkoittanut koko kommenttiani yksin sulle, vaan yleisesti koko ketjun kostajille. Oli tietty väärin laittaa sun nikki ainoana siihen näkyviin. Mutta siinä luki jätkäKIN, ei pelkästään jätkä.
Ja sun ehdotuksessa ihan oikeasti näkyi se huumori, mutta moni muu tuntuu olevan ihan oikeasti sitä mieltä, että on ok kostaa ala-asteaikaisia tapahtumia aikuisiällä, sitä ihmettelen ja paheksun.

kyllä huomaa miten on porukka innoissaan ja vihan puolella...kosto vaan miielessä kaiken aikaa...paha pahalla vastaan vaan ei hyvää päivää!!!!!!!!!!!!
RAKASTAKAA MYÖS VIHAMIEHIÄNNE!!se koskee kiusaajia ym. joten mitäs jos ottasitte omatuntonne mukaan peliin ja menisitte vähän itseenne! eikai kosto ole mikään ratkaisu eikä siitä voi oikeesti tulla noin hyvä mieli kaikille!huoh ihmettelen ja suuresti miten voi ihmiset olla noin vihan himoissa!!HOH HOH!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
[

Miten ihmeessä sinä olet saanut päähäsi, että minä olisin opettaja?! :o
No anteeksi jos olen erehtynyt. Mutta ihmettelen silti tätä kostonhimoa noin vanhasta asiasta.
Jotenkin ymmärtäisin, jos kyseessä olisi aikuisiällä tapahtunutta kiusaamista, mutta aikuinen ihminen/aikuiset ihmiset suunnittelevat kostoa jostain,jota lapsi on tehnyt.
Ei tarvitse ihmetellä, jos kouluissa on koulukiusaamiskierre.

Oletko sä itse ollut koskaan koulukiusattu? Mä en ole, mutta tunnen erään tytön jota kiusattiin koulussa vuosia. Ja jopa hänen kotonaan häntä kiusattiin (koululaiset mm. heittelivät kananmunia tämän kodin seinään yms.).

Tää mimmi kärsi todella kiusaamisesta ja mitä tahansa hän teki, niin se kiusaaminen ei loppunut. Tiedän, että hän edelleen, aikuisena ihmisenä, kärsii siitä että oli kiusattu. Taitaa kantaa ikuista traumaa asiasta, eikä takuulla koskaan anna kiusaajilleen oikeasti anteeksi.

Koulukiusaaminen voi jättää niin syvät jäljet että sellainen joka ei ole kiusattu ei takuulla voi sitä ymmärtää. Se että kiusaaja on ollut lapsi ja itse on ollut lapsi ei mitenkään ole lieventävä asianhaara.

Moni julkisuuden henkilö ja elämässään menestynyt henkilö on ollut kiusattu. Ja tavallaan se on ollut kosto, näyttö niille kiusaajille että mihin heistä on.

Sä et ymmärrä kostoa, mä taas en ymmärrä kiusaajia. Ja mun mielestä kiusatun ei edes tarvi vaan kestää ja ymmärtää ja antaa anteeksi. Se jos ap nyt nöyryyttää tätä jätkää (joka on niin tyhmä ettei edes myönnä kiusaamistaan ja pyytäisi rehellisesti anteeksi), niin mitäs sitten?? Ap saa kostettua ja kiusaaja (eli paha) saa vihdoinkin palkkansa.

Ja muuten: ap ei kaiketi missään vaiheessa kertonut miten häntä on kiusattu. Saattaa olla että tuo nöyryytys on hyvin hyvin pientä siihen verrattuna mitä hän itse on joutunut kestämään...

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
[

No anteeksi jos olen erehtynyt. Mutta ihmettelen silti tätä kostonhimoa noin vanhasta asiasta.
Jotenkin ymmärtäisin, jos kyseessä olisi aikuisiällä tapahtunutta kiusaamista, mutta aikuinen ihminen/aikuiset ihmiset suunnittelevat kostoa jostain,jota lapsi on tehnyt.

Oletko sä itse ollut koskaan koulukiusattu? Mä en ole, mutta tunnen erään tytön jota kiusattiin koulussa vuosia. Ja jopa hänen kotonaan häntä kiusattiin (koululaiset mm. heittelivät kananmunia tämän kodin seinään yms.).

Tää mimmi kärsi todella kiusaamisesta ja mitä tahansa hän teki, niin se kiusaaminen ei loppunut. Tiedän, että hän edelleen, aikuisena ihmisenä, kärsii siitä että oli kiusattu. Taitaa kantaa ikuista traumaa asiasta, eikä takuulla koskaan anna kiusaajilleen oikeasti anteeksi.

Koulukiusaaminen voi jättää niin syvät jäljet että sellainen joka ei ole kiusattu ei takuulla voi sitä ymmärtää. Se että kiusaaja on ollut lapsi ja itse on ollut lapsi ei mitenkään ole lieventävä asianhaara.

Moni julkisuuden henkilö ja elämässään menestynyt henkilö on ollut kiusattu. Ja tavallaan se on ollut kosto, näyttö niille kiusaajille että mihin heistä on.

Sä et ymmärrä kostoa, mä taas en ymmärrä kiusaajia. Ja mun mielestä kiusatun ei edes tarvi vaan kestää ja ymmärtää ja antaa anteeksi. Se jos ap nyt nöyryyttää tätä jätkää (joka on niin tyhmä ettei edes myönnä kiusaamistaan ja pyytäisi rehellisesti anteeksi), niin mitäs sitten?? Ap saa kostettua ja kiusaaja (eli paha) saa vihdoinkin palkkansa.

Ja muuten: ap ei kaiketi missään vaiheessa kertonut miten häntä on kiusattu. Saattaa olla että tuo nöyryytys on hyvin hyvin pientä siihen verrattuna mitä hän itse on joutunut kestämään...

Siisi kosto on mielestäsi oikein?
Pitääkö kiusatun asettua samalle tasolle kiusaajan kanssa?
Silloinhan tämä kiusattu on juuri samanlainen kuin tämä kiusaaja.
Itse en hyväksy kiusaamista missään muodossa enkä keneltäkään.
Jos ap. on saanut traumoja siitä mitä on nuorena kokenut niin neuvoisin kääntymään terapeutin puoleen ennen kuin itse alistuu samalle tasolle.

oikein pistää silmään tuo TURKILMAKSEN kirjoitus,lause:PAHA SAA PALKKANSA joo aivan,niin tulee käymään,mutta ei ihan tolla menetelmällä. valitettavan moni haluaa olla iste se koston kuningas,mutta kukahan se todellisuudessa on joka pahan hävitt? sitä sopii vaan kysyä itseltä ja miettiä syvällä sisimmässään kuinka asia oikeesti on!voitko itse todella vaikuttaa ja hävittää pahan keskuudestamme?? vastaus taitaa olla että EI!

[

Oletko sä itse ollut koskaan koulukiusattu?
Vastasin jo kakkossivulla tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Ja harmaita huutelijoita ei ilmeisesti ole kiusattu koulussa?
On todellakin kiusattu, mulla ei ollut koko kouluaikana yhtäkäänoikeaa ystävää. Tiedän todellakin miltä tuntuu olla kiusattu. Mutta siltikään en halua kostaa kiusaajilleni, he olivat lapsia silloin. Nykyään olen joitakin tavannut ja ovat ihan tavallisia aikuisia, tuskin edes muistavat kiusaamistaan.
Jos mun lapsia kiusataan koulussa, haluan selvittää asiat heti, ettei ne jää vaivaamaan. Olen iloinen, että itse olen päässyt asiasta yli, vaikka ikinä en uskaltanut kenellekään kertoa, että mua kiusattiin. (ja siis 3.luokasta lähtien, ihan yläasteen loppuun saakka)

Ja mua kiusattiin myös kotiinkin päin. Meille soiteltiin jopa keskiyöllä pilasoittoja, mutta siltikään en uskaltanut koston pelossa kertoa mitään.
Varoitin vain kiusaajiani :o että vanhemmat tekevät rikosilmoituksen kotirauhanhäirinnästä, jos yöllä vielä soitellaan.
No, keksivät kyllä sen tilalle kaikkea muuta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[

Siisi kosto on mielestäsi oikein?
Pitääkö kiusatun asettua samalle tasolle kiusaajan kanssa?
Silloinhan tämä kiusattu on juuri samanlainen kuin tämä kiusaaja.
Itse en hyväksy kiusaamista missään muodossa enkä keneltäkään.
Jos ap. on saanut traumoja siitä mitä on nuorena kokenut niin neuvoisin kääntymään terapeutin puoleen ennen kuin itse alistuu samalle tasolle.

No kyllä mä voin ihan mustana tunnustaa että tuollaisen Fjongan suunnitteleman koston hyväksyn vallan hyvin. Mä vaan olen itse niin ylpeä ihminen etten voisi olla itsekään tilaisuuden tullen olla kostamatta. Ja tuo että mennään kiusaajan tasolle...pitää varmaan paikkansa, mutta pitäiskö tosiaan kiusaaminen sitten vaan hiljaa hyväksyä? Kiusaajat saa tehdä mitä vaan ja ei muuta kuin päätä silittämään??

Ja se että itse ei tee mitään, on merkki siitä että pureksimatta nielee ja hyväksyy kiusaamisen (siis jopa itse kiusattu). Näin sen katsoo kiusaaja ja muutkin. Kukaan tuskin ajattele niin että kiusattu ei vaan viitsinyt alentua puolustamaan oikeuksiaan.

Mun pikkuveli oli karsastavien silmiensä takia koulukiusattu vuosia. Sitten hän kasvoi ihan hirmusti, veteli turpaan kiusaajiaan ja sai siitä päivästä lähtien olla rauhassa.

Paha saa palkkansa? Onko kosto hyvä asia? Ei.
Eli jos oletetaan, että paha saa aina palkkansa, niin kostostakin tulee joku rangaistus joskus...

Silmä silmästä. Kiusaaja kiusaa, kiusattu kostaa = tasapeli

ymmärrän tuon turkilmaksen kirjottelun, itekki koulukiusattuna oon hyvin paljon samoilla jälillä.

mutta se ero onki siinä MITEN on kiusattu. miua on kiusattu sillain etten pysty ikinä antamaan anteeksi sitä ja sitte sillain ettei paljoa voi hetkauttaa.

lähinnä mie säälin niitä kiusaajia tänäpäivänä. paljon on vettä kuiten pitäny virrata että oon tähän asti ajatuksissani päässy. mutta jälet se on jättäny, tietyissä tilanteissa en oo oma itteni, en uskalla olla.

mie uson siihen että se paha saa palkkansa, muttei miun toimesta, vaan ne pahat teot tulleepi kyllä jokkaisella vastaan jossain vaiheessa. se on sitte eri asia jotta ymmärtääkö niistä ottaa opikseen, kaikki ei ymmärrä.

ja miehän en sitte tiiä mimmosta tämä ap:n kiusaaminen on ollu, joten siihen en ota kantaa.

Voitte vaan päätellä miten mua on kiusattu ja kuinka pahasti 90-luvun alun alusta Suomessa Venäjältä muuttaneena kun äiti meni suomalaisen miehen kans naimisiin. Kaikille ei tuntunut menevän jakeluun etten minä ole syyllinen siihen kun oli sotaa, enkä myöskään siihen kun Karjala ja muita alueita vietiin, enkä MINÄ voi niitä saatana teille palauttaa!!!

ja mitä nyt lapselliseksi syyllistämiseen yms tulee kun vajoan samalle tasolle, mä olen sitä mieltä että kosto on suloinen, se on tyhmä joka antaa vain olla. tämä ei koske mitään nyrkkitappeluita. kovasti täällä on porukka kostamassa jos omiin lapsiin kohdistuu jotain... =)
huomas kyl et iltavuoro palstalla on jälleen kerran parempi yleisö :laugh:

Kostamiseen en minäkään usko missään tapauksessa. Yritin nyt vain saada pointtini siinä mielessä ymmmärretyksi, että minä en ole tässä kostamassa yhtikäs mitään. Satuin vain vastaamaan tähän ketjuun kierolla huumorillani. :/ Ikävää, kun kaikki otetaan aina niin kirjaimellisesti -tai jopa halutaan ymmärtää väärin. :/

ja mä olen jätkä pahoillani tästä, minusta toi kommenttis ja kosto on paras tähän mennessä eikä AIVOILLA ajateltuna edes "loukkaa" ketään samalla tavalla kuin mua on loukattu... mä saan nauraa sille ja hän on häpeissään vähän aikaa luullen kaikkea :D

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Voitte vaan päätellä miten mua on kiusattu ja kuinka pahasti 90-luvun alun alusta Suomessa Venäjältä muuttaneena kun äiti meni suomalaisen miehen kans naimisiin. Kaikille ei tuntunut menevän jakeluun etten minä ole syyllinen siihen kun oli sotaa, enkä myöskään siihen kun Karjala ja muita alueita vietiin, enkä MINÄ voi niitä saatana teille palauttaa!!!

niin. eikä ne kaikki saksalaisetkaan oo syyllisiä lapin polttoon!

ja mitä nyt lapselliseksi syyllistämiseen yms tulee kun vajoan samalle tasolle, mä olen sitä mieltä että kosto on suloinen, se on tyhmä joka antaa vain olla. tämä ei koske mitään nyrkkitappeluita. kovasti täällä on porukka kostamassa jos omiin lapsiin kohdistuu jotain... =)

ma voin vaan kuvitella eika asenne ole vissiin vielakaan muuttunut kun muutama vuosi siten oli tuttavan kanssa puhetta lasten paataista ja kysaisin vaan ovatko olleet ongelma heidan paivakodissaan (joensuun liepeilla), tahan tuttava vaan totesi etta onhan niilla venalaisten lapsilla :o ma meinasin oikeasti kuolla ton kommentin kuultuani :o

ai miten niin kosto on suloinen kun kundi ei malta housuissaan pysyy :D
ja viel sanoin sille et oon ihan varma et se on mua kiusannu ala-asteella niin tä vaan väittää "en taatusti ole, koska nähdään" :laugh:
mitä vielä keksis :saint:

:laugh: kosto onkin kuulemma paras justiin noi, kylmänä B)

Jaahas että tämmöstä tänään =) Hei fjonga, jos se on oikeesti hieno mies niin älä nyt sitä enää lapsuuden erheistä kiusaa! Eiköhän hän voi olla jo aikalailla muuttunut noista ajoista ;) Jos vaikka ois elämäsi mies kyseessä :heart: ;)

Muistelen erästä koulukiusaajapoikaa, joka mua 6. luokalla kavereiden kanssa kiusas ja sit lukioikäisenä näin sen jossain bileissä joissa hän multa tuli pyytelemään anteeksi sitä. Se oli jotenkin niin symppistä että HÄN oli kuitenkin muistanut tuon koko ajan ja se oli hänen sydäntään painanut, eli ei ne aina ne kiusaajatkaan ole ihan paatuneita. Kyllä mä ainakin pystyin ihan helposti antaa anteeks tuon tapauksen =)

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

niin. eikä ne kaikki saksalaisetkaan oo syyllisiä lapin polttoon!

mutta melkeen jokaisella germaanilla menee herne nenään kun asiasta mainitsee :D

Just näin. Ja mä olen tosiaan ehdottomasti sitä mieltä että kun kerran sulla on mahkut kostaa, niin anna mimmi palaa vaan. Ja just tolleen tyylikkäästi nöyryyttämällä. Sua itseä kun on vähemmän tyylikkäästi nöyryytetty varmasti enemmän ja kauemmin.

Yhteistyössä