"Islam on oikeudenmukainen, tasa-arvoinen ja demokraattinen uskonto - aivan kuin tämän päivän Suomi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuuloke-Esko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikki suomalaiset on tietty ihan samaa mieltä Husun kanssa, vai? Noh, Esko ainaski nauraa Husun vertailuille :LOL:

KOTIMAA
Abrdirahim Hussein US:ssa: Suomen malli paras ja läheisin islamin opettamalle elämäntavalle
PEKKA VIRKKI
15.8.2015 klo 11:21(päivitetty 15.8.2015 klo 11:21)
Juontaja ja keskustavaikuttaja kirjoittaa Uuden Suomen Puheenvuoro -palstalla näkemyksiään Suomesta ja islamista.

• f52d51977912e429dac772881440d28bea5de9a2c8efc4ed9bc0dade9bc27f86

Kuvan moskeija sijaitsee Intian New Delhissä.

(Lehtikuva/Money Sharma)
"Synnyin ja kasvoin muslimimaassa ja -perheessä. Minulle opetettiin, että islam on oikea uskonto ja siihen ajatukseen myös kasvoin kuten miljoonat muutkin. Olin utelias nuori poika ja muistan, kuinka halusin tietää, miksi pitäisi olla muslimi ja mitä kaikkea islam sisältää", muistelee tunnettua Ali ja Husu -ohjelmaa juontava helsinkiläinen keskustan varavaltuutettu Abrdirahim "Husu" Hussein.

Hän kirjoittaa, kuinka ymmärsi uskonnon ja sen harjoittajien olevan erillisiä asioita ja ettei yksittäisen muslimin teoista voi syyttää kokonaista uskontoa.

"Tämä ero helpotti oloani, sillä minulle opetettiin, että ihminen on erehtyväinen ja tulee aina myös olemaan", Hussein kertoo.

Hän uskoo, että Suomen malli on paras ja läheisin islamin opettamalle elämäntavalle.

"Tulin Suomeen 15-vuotiaana ja heti huomasin, miten paljon ihmisten täällä luottavat toisiinsa. Havaitsin, että järjestelmä Suomessa huolehtii kaikista ja että jokaisella on ihmisoikeudet. Kaikki ovat tasa-arvoisia lain edessä. Kaikilla on mahdollisuus unelmoida, tehdä unelmien eteen töitä ja moni onnistuu tavoittamaan ne. Ei ihme, että Suomi pärjää useissa kansainvälisissä vertailuissa", Hussein hehkuttaa.

"Islam on oikeudenmukainen, tasa-arvoinen ja demokraattinen uskonto - aivan kuin tämän päivän Suomi."

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä