Islamin "solvaamisesta" saa syytteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Jussi+Halla-aholle+syyte+uskonrauhan+rikkomisesta+ja+kansankiihotuksesta/1135244655736

Miten monta kristinuskon vastaista blogitekstiä, mielipidekirjoitusta ja kirjaa on Suomessakin olemassa?

Miten monesta niistä on saanut syytteen?

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Mulle jää tään aloituksen pointti vähän hämäräksi. Laitahan ap tähän sellaisia tekstejä, joissa sinun mielestäsi pilkataan kristinuskoa ja joista pitäisi antaa rangaistus.

Miksi?

Aloituksen pointti on järjetön syyte. Missä menee henkilökohtaisen mielipiteen ja solvaamisen raja, tai mitä totuuksia saa sanoa kenestäkin ilman että siitä joutuu käräjille? Ja painotus sanassa totuuden (geeneissä piilevää saamattomuutta lukuunottamatta, tämä siis Halla-ahon sanomisia) .

Ei minun tarvitse eritellä tänne erilaisia tekstejä jotka ovat minun mielestä loukkaavia, koska en tunne tarvetta syytteen nostamiselle vaikka niissä sanottaisiin minun uskonnostani mitä tahansa. Kaikki kuitenkin tietävät, että Kristinuskoa saa ja tuleekin kritisoida, siitä tehdään "pilkkaa" ihan urakalla, eikä kukaan puutu siihen.

Se, että Islam-kritiikkiin suhtaudutaan valtakunnansyyttäjän taholta näin, on todella kummallista.

Suomen kulttuuri mitä se on sauna viina ja lenkkimakkara! Paljoa kyllä tämän maan kulttuurilla elvistelis saati uskonnolla. Uskotaan että päästään joulukirkkoon ja naimisiin. Hohhoijakkaa...

sääli jos ei Suomen kansalainen (?) tunne tätä kulttuuria paremmin. Oman kulttuurin halveksiminen on aina jotenkin säälittävää. Siinä samalla kun halveksii itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomen kulttuuri mitä se on sauna viina ja lenkkimakkara! Paljoa kyllä tämän maan kulttuurilla elvistelis saati uskonnolla. Uskotaan että päästään joulukirkkoon ja naimisiin. Hohhoijakkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Kansanryhmää vastaan kiihottaminen on rikos, halusit tai et. Joku roti rasisteillekin.

Perustele miksi nuo sanomiset sun mielestä täyttää tuon rikosnimikkeen? Siis ihan omin sanoin.

Sanoa, että jonkun kansanryhmän geeneissä piilee saamattomuus? Mietipäs ihan itse, ihan omilla aivoilla.

Kansanryhmää vastaan kiihottaminen on rikos, halusit tai et. Joku roti rasisteillekin.

Perustele miksi nuo sanomiset sun mielestä täyttää tuon rikosnimikkeen? Siis ihan omin sanoin.

Sanoa, että jonkun kansanryhmän geeneissä piilee saamattomuus? Mietipäs ihan itse, ihan omilla aivoilla.

Mä juuri tuolla toisessa tekstissä tästä sanoin että tämä ei ole totta. Lue tarkemmin. Siis mun mielestä ei ole totta, mutta moni muu asia taas oli.

Mutta jos sanoo, että yhdellä väestöryhmällä on tyhmyys-geeni, niin miten se ketään kiihottaa tätä väestönryhmää vastaan?

Siis kuka siitä kiihottuu niin että ihan vihaa tätä ryhmää?

Mä juuri tuolla toisessa tekstissä tästä sanoin että tämä ei ole totta. Lue tarkemmin. Siis mun mielestä ei ole totta, mutta moni muu asia taas oli.

Halla-aho tiettävästi myös poisti ja muokkasi testejään. Hän on mm. kirjoittanut siitä kuinka Rosa Meriläinen ansaitsi tulla raiskatuksi (maahanmuuttajien toimesta), koska on sellainen, hmm... tummaihoisten hyysääjä ja rakastaja. Halla-ahon tekstit ovat olleet erittäin rasistisia ja loukkaavia ja jos kirjoittaisi samaa mistä tahansa ihmisestä, mistä tahansa uskonnosta, mistä tahansa aiheesta, ihmisryhmästä tai muusta, niin sietäisi ainakin saada paheksuntaa. Se, että Halla-aho itse kiistää syytteet. Noh, ei se siitä totta tee.

Halla-aho sanoi, että jos jonkun täytyy tulla raiskatuksi maahanmuuttajan toimesta, niin olkoon ne naiset niitä jotka heitä tänne haluavatkin.

Tekstejään ja omia mielipiteitään saa kuka tahansa muokata tai muuttaa jälkikäteen, mitä väärää siinä on?

Millä tavalla Halla-ahon tekstit ovat rasistisia? Hän ainakin perustelee väittämänsä joten tee sinäkin niin?

Siis ei oo totta.... Kyllä saa olla puusilmä että noista syytteen raapii aikaiseksi. Suomalaisesta saa sanoa mitä vain mutta ei somaleista tms. etnisestä ryhmästä. Siinä kiteytettynä koko jutun idea. Sekö on rasistista ja kiihotusta kansanryhmää vastaan ettei hyväksy tätä???

Phoebs, vähän ohi aiheen, mutta ihan mielenkiinnosta, kuinka moni ihmisryhmä saa sinun hyväksyntäsi ylipäänsä? Vihaat/inhoat/halveksut ainakin pakolaisia, mamuja, homoja, lihavia naisia, muslimeja.. Eikö tuo käy raskaaksi, kun koko ajan täytyy olla niin täynnä negatiivisia tunteita muita kohtaan?

Phoebs, vähän ohi aiheen, mutta ihan mielenkiinnosta, kuinka moni ihmisryhmä saa sinun hyväksyntäsi ylipäänsä? Vihaat/inhoat/halveksut ainakin pakolaisia, mamuja, homoja, lihavia naisia, muslimeja.. Eikö tuo käy raskaaksi, kun koko ajan täytyy olla niin täynnä negatiivisia tunteita muita kohtaan?

En omien sanojeni mukaan vihaa muita kuin läskejä :D Mutta joo, ihan tosissaan ei käy raskaaksi puhua ongelmakohdista kuten maahanmuuttopolitiikan kompastuskivet, lihavien kustannukset valtiolle, homojen adoptio-oikeus (jos vatustaa sitä, niin vihaako silloin homoja? No ei) . Ja mitä muuta.. en pidä Islamista, se on mun mielestä takapajuinen ja vaarallinenkin uskonto.

Halla-aho sanoi, että jos jonkun täytyy tulla raiskatuksi maahanmuuttajan toimesta, niin olkoon ne naiset niitä jotka heitä tänne haluavatkin.

Tekstejään ja omia mielipiteitään saa kuka tahansa muokata tai muuttaa jälkikäteen, mitä väärää siinä on?

Millä tavalla Halla-ahon tekstit ovat rasistisia? Hän ainakin perustelee väittämänsä joten tee sinäkin niin?

Eli jos nyt kirjoitan jotain todella negatiivista sinusta, haukun sinut ja toteaisin sen olevan oikein, että sinua satutetaan fyysisesti ja poistaisin tekstin jälkeenpäin, ASIA OLISI POISPYYHITTY. Eikö se tarkoita, että silloin asia on sovittu. Koska tekstiä ei ole olemassa, on se yhtä kuin, etten ole laillisesti enää vastuussa sanoistani? Ja silloinhan sinunkin tulisi olla tyytyväinen ja katsoa, että sinua ei olisi koskaan loukattukaan?

Ei, en todellakaan toivo noita asioita sinulle. En todellakaan. Enkä aio haukkua sinua, sinun ihosiväriä. Mutta mielipiteisiisi en yhdy

"ohikulkijoiden ryöstely ja verovaroilla loisiminen on erään kansanryhmän kansallinen tai geneettinen erityispiirre". "

No kyllä tuossa minusta on havaittavissa kiihotusta kansanryhmää vastaan. Vasta-argumentti tähän on vain se, että Suomalaiset ovat niin viileätä kansaa, etteivät helposti kiihoitu tuollaisiin

Alkuperäinen kirjoittaja sadfasd:

Eli jos nyt kirjoitan jotain todella negatiivista sinusta, haukun sinut ja toteaisin sen olevan oikein, että sinua satutetaan fyysisesti ja poistaisin tekstin jälkeenpäin, ASIA OLISI POISPYYHITTY. Eikö se tarkoita, että silloin asia on sovittu. Koska tekstiä ei ole olemassa, on se yhtä kuin, etten ole laillisesti enää vastuussa sanoistani? Ja silloinhan sinunkin tulisi olla tyytyväinen ja katsoa, että sinua ei olisi koskaan loukattukaan?

Ei, en todellakaan toivo noita asioita sinulle. En todellakaan. Enkä aio haukkua sinua, sinun ihosiväriä. Mutta mielipiteisiisi en yhdy

Niin että millä tavalla ne Halla-ahon tekstit on rasistisia?

Alkuperäinen kirjoittaja sadfasd:

Niin että millä tavalla ne Halla-ahon tekstit on rasistisia?

:o :D

Yhteistyössä