V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Sinä siis kannatat kommunismia? Muista käsitellä kokonaisuutta![]()
Missäs kohtaa minä niin sanoin?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Sinä siis kannatat kommunismia? Muista käsitellä kokonaisuutta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Kun toimin ammatissani tai kun tulen opiskelemaan lisää, olen vähemmistössäEi ole aina ollut helppoa, varsinkaan kun työskentelee niin monesta eri maasta kotoisin olevien ihmisten kanssa. Väkisinkin tulee väärinymmärryksiä ja jopa asenteita vastaan.
No, huomaat varmaan tulevaisuudessa kulttuurialalla työskennellessäsi, että erilaisuus on rikkaus. Itse työskentelen romanien, venäläisten ja puolalaisten nuorten parissa, menen kouluun ratkomaan muun muassa konflikteja ja syrjinnästä johtuvia ongelmia. Itse asuin 5- vuotta Kiinassa ja voin sanoa, että ekaa kertaa tunsin mitä on kun on rasismin kohteena. "Ei, ei suomalaiset nuku puukon kanssa". " Ei en minä puukota ketään". "Lapset eivät juo viinaa tuttipullosta". "Ei, suomalainen ei ole sama kuin amerikkalainen".
Mitä sun ala on??Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Kun toimin ammatissani tai kun tulen opiskelemaan lisää, olen vähemmistössäEi ole aina ollut helppoa, varsinkaan kun työskentelee niin monesta eri maasta kotoisin olevien ihmisten kanssa. Väkisinkin tulee väärinymmärryksiä ja jopa asenteita vastaan.
No, huomaat varmaan tulevaisuudessa kulttuurialalla työskennellessäsi, että erilaisuus on rikkaus. Itse työskentelen romanien, venäläisten ja puolalaisten nuorten parissa, menen kouluun ratkomaan muun muassa konflikteja ja syrjinnästä johtuvia ongelmia. Itse asuin 5- vuotta Kiinassa ja voin sanoa, että ekaa kertaa tunsin mitä on kun on rasismin kohteena. "Ei, ei suomalaiset nuku puukon kanssa". " Ei en minä puukota ketään". "Lapset eivät juo viinaa tuttipullosta". "Ei, suomalainen ei ole sama kuin amerikkalainen".
Minun alani on kulttuurista ja sen tuomista rikkauksista hyvin, hyvin kaukana![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Ajatellaan, että omistat pienen hotellin. Kymmenen vuoden jälkeen on hyvin selvillä, millaiset ihmiset aiheuttavat hotellilesi vahinkoa, aineellista ja aineetonta. Joudut maksamaan vaikkapa tv:n ja lasipöydän korjaamisesta enemmän kuin mitä vieras maksaa vierailustaan. Ja näin käy joka toinen kerta saman ihmisryhmän kohdalla.
Otatko heitä edelleen avosylin vastaan, vaikka se tietäisi sitä että hotellisi tuottaa pelkkää tappiota, muut vieraat kärsivät ja työntekijätkin lähtevät etkä saa uusia tilalle?
Ihan rehellisesti, mitä tekisit tässä tilanteessa?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Sinä siis kannatat kommunismia? Muista käsitellä kokonaisuutta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta, et voi väittää vastaan etteikö jokainen ihminen pitäisi ottaa vastaan yksilönä? Jos valtiot ryhtyisivät rajaamaan millaisia ihmiset saisivat olla ja millaisia ihmisiä kuhunkin maahan saisi tulla, tulis kyllä mieleen holocaust. Ei puuttuisi kuin joku merkkirintaan "epäkelpo" Ja miten voidaan päätellä, että kuka ihminen niitä kustannuksia aiheuttaa ja kuka ei? Pitäisikö myös haitalliset suomalaisia pienryhmiä karkoittaa koska he voivat aiheuttaa valtiolle kustannuksia ja olla uhka. Mitkä uskonnot on hyviä ja mitkä huonoja? Millaiset kulttuuripiirteet ovat pahasta? Onko maasta muutto ja maahan muutto aina rasite? Onko suomalaisista maahanmuuttajista tullut rasite esimerkiksi Ruotissa? Onko suomalaisuus uhka lähi-idässä? Pitäisikö suomalaisten maahanmuuttoa rajata, varsinkin jos on kristitty tai ateisti? Millaiset suomalaiset kulttuuripiirteet ovat pahasta esimerkiksi arabiassa?
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Sinä siis kannatat kommunismia? Muista käsitellä kokonaisuutta![]()
Vastustamalla anti-kommunismeja kannatat kommunismia. Sinun logiikka tietty on erilainen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:L...a katsoo roska ja uskoo kaikki
http://www.youtube.com/watch?v=1YVVXQ0nkOg
sota on aina huono ja viha. molemat puoli on uhrit.
Mitäs uhreja venäläiset on Tsetseniassa?
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Turvapaikanhakijoiden määrän on ennustettu kasvavan rajusti seuraavina vuosia. Jokaisen yksilöllinen käsittely vie valtavasti energiaa ja rahaa. Kyllä, se tuo työpaikkoja kun jonkun pitää hakemukset käsitellä, mutta palkan maksaa valtio. Ja valtio olet sinä, muiden suomalaisten ohella.
Valtio määrää jo nyt, millaisia ihmiset saavat olla: rikoslaki.
Edelleenkin ketään ei tarvitse karkottaa (rikollisia lukuunottamatta), vaan kyse on siitä kuka pääsee sisään ja millä ehdoilla.
Sellaiset uskonnot ovat pahoja, joiden keskuudessä esiintyy paljon ääriryhmiä ja suvaitsemattomuutta muita uskontoja kohtaan.
Sellaiset kulttuuripiirteet ovat pahasta jotka aiheuttavat itselleen tai muille pahaa.
Kaikki maahanmuutto ei ole pahasta, ei tietenkään.
Suomalaiset maahanmuuttajat olivat rasite Ruotsissa aikoinaan.
Mikä ihmeen tarkoitusperä on kysymyksellä onko suomalaiset uhka lähi-idässä?![]()
Siis suomalaisten maahanmuuttoa minne pitäisikö rajata?Se on muiden maiden asia haluavatko he suomalaisia omaan maahansa. Minua tämä ei koske toistaiseksi.
Voit kysyä siltä arabialaiselta itseltään tai muilta, ihan keneltä haluat, millaiset suomalaiset kulttuurin piirteet ovat heille uhaksi asti. Minä en voi sitä sanoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:Alkuperäinen kirjoittaja lepsa:Alkuperäinen kirjoittaja Zefirka:L...a katsoo roska ja uskoo kaikki
http://www.youtube.com/watch?v=1YVVXQ0nkOg
sota on aina huono ja viha. molemat puoli on uhrit.
Mitäs uhreja venäläiset on Tsetseniassa?
unohdat mitä he tekivät ensin. ja paljon äidit odottavat sotilaita takasin mutta he kuolevat. He tekivät pommi iskut.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ajattele sterotyyppistä suomalaista ja ajattele stereotyyppistä arabialaista, millainen uhka suomalainen olisi arabialaisessa yhteiskunnassa?
Ei pidä unohtaa, että suomalaiset olivat Ruotissa niitä jotka menivät paskaduuniin pahimmassa työpulassa.
Mitä nämä pahaa aiheuttavat kulttuuripiirteet ovat? Määrittele.
Kristinuskossa on paljon ääriryhmiä samoin ateismissa.
Turvapaikanhakijat, kuten muutkin maahanmuuttajat haluavat ensisijaisesti töitä ja turvallisen paikan elää. Se, että lähtömaassa on annettu väärä kuva työllisyystilanteessa ja se, että koulutukset ja kielitaidot eivät ole yhteen sopivia tai riittäviä aiheuttaa ongelmaa. Suomessa on ties miten monta työtöntä tohtoria ongelmia takia jotka olisi ratkaistavissa, kunhan pyrokratia antais myöten.
Oikeasti mun mielestä olis hedelmällistä ajatella myös suomalaisuutta, niin täällä kuin muuallakin. Se ettei asia kosketa juuri nyt sillä hetkellä itseään ei tarkoita sitä etteikö asioita voisi pohtia.
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Hyviä pointteja! Harmi, että mun täytyy poistua areenalta huomisia ristiäisiä valmistelemaan.
Sanon kuitenkin, että Suomi ei voi ottaa vastaan kymmeniä tuhansia ihmisiä, koska Suomella ei ole siihen rahaa. Tämä on surullista, valitettavaa mutta totta. Vai millä rahoitetaan kielikoulutukset, asunnot, vaatteet ja ruuat siihen asti, kunnes maahanmuuttajatkin työllistyvät? Varsinkin tässä talouden tilanteessa.
Mun silmissä stereotyyppinen suomalainen on melko hiljainen ja vaatimaton, tarkkailee tilannetta vähän sivusta mutta omaa kyllä vahvan mielipiteen - ei vaan sitä osaa/uskalla sanoa ääneen tai vaikka asianomaiselle itselleen. Suomalainen voi olla vähän jurottava, mutta äärimmäisen käytännöllinen jos vaikka pukeutumista ajatellaan![]()
Uskotko, ettei mun mieleen aina tule huonot asiat jonkin kulttuurin tai maan stereotypioista?
Mun ajattelun lähtökohta on kuitenkin Suomi ja suomalaisuus, suomalainen kulttuuri ja perinteet. Ja ei, en tarkoita vaimon hakkaamista enkä Koskenkorvaa. Ja Suomen valtion rahat ja se, minne ne menee ja mitä siitä Suomi ja suomalaiset saavat vastineeksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Phoebsin kanssa on oltava samaa mieltä!
Vaikka mut onkin tällä palstalla haukuttu rasistiksi jo vuosikaudet(eikös sekin ole jonkin sortin rasismia,että ihminen haukutaan rasistiksi tietämättä tosiasioita?)
Se,että mää olen realisti ei tee musta rasistia!!(Olen asunut ulkomailla ja kokenut rasismin myös siellä suomalaisia kohtaan,mulla on ystäviä eri kulttuureista,eri maista,eri uskonnoista,jotka ovat pitkälti samaa mieltä kanssani,koska heitä vituttaa,kun ovat tulleet suomeen ja opetelleet kielen ja tekevät työtä ja elävät kuten mekin ja heidät niputetaan samaan kastiin,kuin nämä elintasopakolaiset,jotka nostaa heti RASISMI-kortin esiin,jos joku kattoo pahasti |O ) Mutta jos on sinisilmänen niin on...ehkä aika ja kokemus senkin muuttaa,tiedä häntä sitten.
Kaikissa maissa joissa olen asunut olen kiltisti niellyt solvaukset ja elänyt maan tapojen mukaan,nostelematta syytteitä tai vaatimalla kunnioitusta(kunnioitus pitää ansaita ei sitä voi vaatia lakituvassa)Mutta jos esim.somalialaiset ovat niiin ihkuja niin sinne vaan asumaan viideksi vuodeksi ja näkemään se heidän "suvaitsevaisuus" :headwall: :headwall:
Meillä Suomessa nuoriso ja lapset voi huonosti,mutta vittuukos siittä,antaa niitten olla omissa oloissaan ja hyysätään muiden lapsia,ja sitten ihmetellään kun joku ampuu koulussa luokkatovereitaan jne.ai niin se on suomalaisten vanhempien syy,kun eivät ole saaneet apuja yhteiskunnalta ajoissa,kun sossut ym.on täystyöllistettyjä näitten "rasismin"uhrien takia!Mun viidestä lapsesta kolmea on kiusattu koulussa ja tarhassa,kaikkien kiusaajat ovat olleet pakolaisia,kun selvittelin asioita niin koulu ei uskaltanu tehdä mitään "haasteiden" takia!!!Mitä vittua??Tähänkö tää maa on menossa?Kuunnellaan kiltisti kun kaikki haukkuu meitä junteiksi,rasisteiksi jne. Ja juu,tiedän,kohta tulee hirvee ryöppy mun niskaani TAAS kuinka suvaitsematon olen jne.Mutta luuleeko joku tosiaan sinisilmäsenä,että rasismi häviää sillä,että tähän maahan muuttaa pakolaisia,jotka haukkuu tätä maata,suomalaisia ja nostelee syytteitä millon mistäkin VAI voisko hekin tulla PIKKASEN vastaan???![]()
Mua ei uskonnot hetkauta,mää oon pakana joten en sano uskontoasiaan mitään..koska mua on haukuttu omasta uskostani niin kristittyjen kuin muslimeittenkin puolelta,ainoot ovat ystäväni joista toinen hindu ja toinen buddhalainen eivät ole mua tuominneet!!!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Astrid:Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:Phoebsin kanssa on oltava samaa mieltä!
Vaikka mut onkin tällä palstalla haukuttu rasistiksi jo vuosikaudet(eikös sekin ole jonkin sortin rasismia,että ihminen haukutaan rasistiksi tietämättä tosiasioita?)
Se,että mää olen realisti ei tee musta rasistia!!(Olen asunut ulkomailla ja kokenut rasismin myös siellä suomalaisia kohtaan,mulla on ystäviä eri kulttuureista,eri maista,eri uskonnoista,jotka ovat pitkälti samaa mieltä kanssani,koska heitä vituttaa,kun ovat tulleet suomeen ja opetelleet kielen ja tekevät työtä ja elävät kuten mekin ja heidät niputetaan samaan kastiin,kuin nämä elintasopakolaiset,jotka nostaa heti RASISMI-kortin esiin,jos joku kattoo pahasti |O ) Mutta jos on sinisilmänen niin on...ehkä aika ja kokemus senkin muuttaa,tiedä häntä sitten.
Kaikissa maissa joissa olen asunut olen kiltisti niellyt solvaukset ja elänyt maan tapojen mukaan,nostelematta syytteitä tai vaatimalla kunnioitusta(kunnioitus pitää ansaita ei sitä voi vaatia lakituvassa)Mutta jos esim.somalialaiset ovat niiin ihkuja niin sinne vaan asumaan viideksi vuodeksi ja näkemään se heidän "suvaitsevaisuus" :headwall: :headwall:
Meillä Suomessa nuoriso ja lapset voi huonosti,mutta vittuukos siittä,antaa niitten olla omissa oloissaan ja hyysätään muiden lapsia,ja sitten ihmetellään kun joku ampuu koulussa luokkatovereitaan jne.ai niin se on suomalaisten vanhempien syy,kun eivät ole saaneet apuja yhteiskunnalta ajoissa,kun sossut ym.on täystyöllistettyjä näitten "rasismin"uhrien takia!Mun viidestä lapsesta kolmea on kiusattu koulussa ja tarhassa,kaikkien kiusaajat ovat olleet pakolaisia,kun selvittelin asioita niin koulu ei uskaltanu tehdä mitään "haasteiden" takia!!!Mitä vittua??Tähänkö tää maa on menossa?Kuunnellaan kiltisti kun kaikki haukkuu meitä junteiksi,rasisteiksi jne. Ja juu,tiedän,kohta tulee hirvee ryöppy mun niskaani TAAS kuinka suvaitsematon olen jne.Mutta luuleeko joku tosiaan sinisilmäsenä,että rasismi häviää sillä,että tähän maahan muuttaa pakolaisia,jotka haukkuu tätä maata,suomalaisia ja nostelee syytteitä millon mistäkin VAI voisko hekin tulla PIKKASEN vastaan???![]()
Mua ei uskonnot hetkauta,mää oon pakana joten en sano uskontoasiaan mitään..koska mua on haukuttu omasta uskostani niin kristittyjen kuin muslimeittenkin puolelta,ainoot ovat ystäväni joista toinen hindu ja toinen buddhalainen eivät ole mua tuominneet!!!![]()
ANKKURILAPSI MAKSAA 5600 EUROA VUODESSA JA VANHUKSILTA JA LAPSILTA LEIKATAAN SUOMESSA!
Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:Nyt ap ja Lepsa ottaa toisiaan kädestä kiinni ja perustaa laihojen arjalaisten yhteiskunnan vaikka tuonne Joensuun huippeille. Siellä teille riittää ymmärystä.
Alkuperäinen kirjoittaja Ulla:Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:Nyt ap ja Lepsa ottaa toisiaan kädestä kiinni ja perustaa laihojen arjalaisten yhteiskunnan vaikka tuonne Joensuun huippeille. Siellä teille riittää ymmärystä.
Tämä on erinomainen ehdotus! Tosin suosittelisin hakeutumista etäämmälle, jossain Jäämeren rannalla olisi ihan ok - tai siellä meressä...
Alkuperäinen kirjoittaja Ulla:Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:Nyt ap ja Lepsa ottaa toisiaan kädestä kiinni ja perustaa laihojen arjalaisten yhteiskunnan vaikka tuonne Joensuun huippeille. Siellä teille riittää ymmärystä.
Tämä on erinomainen ehdotus! Tosin suosittelisin hakeutumista etäämmälle, jossain Jäämeren rannalla olisi ihan ok - tai siellä meressä...
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Alkuperäinen kirjoittaja Ulla:Alkuperäinen kirjoittaja kerttu:Nyt ap ja Lepsa ottaa toisiaan kädestä kiinni ja perustaa laihojen arjalaisten yhteiskunnan vaikka tuonne Joensuun huippeille. Siellä teille riittää ymmärystä.
Niin, sinä sanot minua rasistiksi, mutta haluat minun häipyvän maasta, vaikkapa mereen - koska et voi sietää mielipidettäni.
![]()