Iso äiti-pieni vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja makkarat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

makkarat

Vieras
Mulle on tulossa pienikokoinen vauva..kokoarvio on n 3000g syntyessään. Itse olen isokokoinen siis pitkä ja pyöreä. En ole odotusaikana polttanut,altistunut tupakansavulle jatkuvasti,juonnut,käyttänyt huumeita etc. Silti tuntuu että neuvolassa se täti puhuu mulle tyyliin "tämä vauva on kyllä aika pieni" "raskaus on hyvää aikaa muuttaa niitä huonoja elämäntapoja" Olen vähän ymmälläni..ensin hän povasi mulle raskausdiabetesta ja oli yllättänyt kun sitä ei ollut..varmaan odotti että saan jonkun sokerivauvan.Samanlaista kohtelua olen saanut myös äitipolilla ja olen tästä nyt vähän siis sekaisin..eli on huono jos saan ison vauvan,mutta on mahdotona että saan pienen vauvan ja se on pakko olla jonkun laiminlyönnin syytä kun olen isokokoinen? Yritä nyt sitten tässä olla mieliksi..mikään ei kelpaa. Ainakin sen mitä minä tiedän naisen raskaudesta niin tää vain tarkoittaa että mun keho pelittää kuten pitääkin eikä kasvata lapsesta liian isoa..ei tuo 3000g mielestäni nyt mikään alipainoinenkaan ole..menee juuri keskikäyrän alapuolella

mielestäni pääasia on että itse tiedät totuuden omasta terveydestäsi!! jotkut vauvat nyt vaan on pinempiä ja jotkut taas isompia...siihen vaikuttaa monet tekijät kuen ensisijaisesti geenit, ei kannata ottaa likkaa ittensä muitten hössötyksiä vaikka se vaikeaa onkin. pääasia on että lapsi on terve ja helpompihan se on synnyttääkin kun on pikkunen :)

Minä olen todella isokokoinen. Silti kaksi lastamme on olleet vähän yli 3 kiloisia, vaikka laskettuaika on molemmilla ylittynyt 42 viikolle. Eikä mitään ongelmia ole ollu.

Yhteistyössä