Sain ajan synnytyspelkokeskusteluun, joka yllätyksekseni osoittautui hyvin järkeväksi ja hyödylliseksi tilaisuudeksi. Teimme suunnitelman, jonka mukaan rv 38 kontrolli ja mahdollinen synnytyksen käynnistäminen, viimeistään kuitenkin raskausvkon 40 täyttyessä.
Tänään oli sitten hiukan ennakkoon tilannearvio ja tuo rv 38 kontrolli. Vauvan koko taas samalla käyrällä kuin edellinen - ei tästä isoa tule, korkeintaan 3,6 kg laskettuna- eikä kohdunsuu tarpeeksii valmis käynnistykseen. Koko s.pelkokeskustelussa tehtyä suunnitelmaa ei oltuedes luettu. Taas samat "kun ei sulle ole tullut painokaan kuin tää 10 kg ja olet noin pieni( edellinen synnytyskertomus kuitenkin siinä lääkärin edessä) eikä kyllä kannata käynnistää enää lasketun ajan jälkeen KUN EIHÄN SE SITTEN ENÄÄ KASVA.. Eli vedettiinpä pohja kaikelta päätetyltä, turhia keikkoja nämä kaksi kertaa. No olihan sentään saatu äidiltä pelko pois pariksi viikoksi. Seuraavaa kontrollia ehdotettiin rv 41. Itku tuli ja hirveä pettymys, muttei auttanut, vaikka kuinka pyysin käynnistystä. Kuulemma turhan rankkaa äidille, vaikken edes muusta tiedä. Ymmärrän ja uskon, että ammattilaiset varmasti tekevät parhaansa ja tietävät toki enemmän, mutta eikö minulla ja meillä ole oikeutta päättää minun ruumiistani ja meidän vauvasta - kyse kun ei ole siitä, että vaatisin synnytystä viikolla 30 ihan vaan siksi, että tuskastuttaa?!
Onneksi topakka neuvolan täti soitti sairaalaan pelkokeskustelun suunnitelman tehneille lääkärille ja kätilöille, jotka olivat kovasti tuohduksissaan olemattomasta tiedonkulusta ja päättivät ottaa minut taas uuteen kontrolliin ´rv38 eli nyt sitten perjantaina.. Josko jotain kypsytyskapselia kokeiltaisiin. Näin siis täällä Kanta-Hämeessä, muuta en osaa sanoa kuin että olkaa paljon tiukempia kuin minä ja pitäkää huoli siitä, että teitä kuunnellaan, aina!