isokokoinen tytteli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Meidän 5v. tyttö painaa n 35 kg ja pituutta on 119 cm. Olemme juosseet lääkärisssä ja kaikenlaisia kokeita on tehty eli mitään sairautta ei ole vielä löytynyt, mutta painoa tulee aina vaan lisää. Olemme jo tehneet ruokaremontin, pidämme päiväkirjaa. Isoveli ja me vanhemmat olemme ns. normaali kokoisia.

Meilläkin tyttö on aika isokokoinen.Painaa reilut 30 ja on tosiaan 120 cm pitkä.Mut ei meillä ole tarvinut missään lääkäreissä rampata....On vain isokokoinen,kasvaa tasasesti.Onhan meidän pitänyt neuvolassa käydä painokontrollissa ettei paino nousis.Eikä kuulemma haittaa vaikka laskiskin hiukan.
On se silleen harmillista et on iso tyttö,ei tahdo kaupasta löytää vaattetita.Jos ostaa d-kokoa,niinne on aivan liian isot.Pakko ostaa 130-140cm vaatteita ja sitten ite lyhennellä.
kieltämättä joskus tunnen huonoa omaa tuntuoa tytön painosta.Kun Tyttö syö niin älyttömän hyvin ja tuntuu pahalta olla antamtta ruokaakaan jos haluaa lisää...
Mutta se kyllä vaatii iteltäki tosi paljon ettei sorruta liiallisiin herkutteluihin...
Ai niin...meidänki tyttö 5 vee.
Tuskinpa teillä tytö mitenkään sairas jos painon nousu tasasta....Harrastaako hän liikuntaa?Se pitää aika hyvin painon kurissa....Meillä ainakin on ollut tehokas apu liikunnasta...

Tyttömme on iloinen ja reipas liikkuja. Ei harrasta liikuntaa, mutta pyöräilee, ui, hiihtää ja touhuaa kuten muut ikäisensä. Ainoa harmi näissä touhuissa on siinä, että hiki tulee muita herkemmin. Mutta kokoonsa nähden hän on yllättävän ketterä. Onneksi kesällä innostui hyppiksestä. Sama vika meilläkin, että vaatekoko on se 130 cm, jotta ympäryskoko riittää. Painoa meillä tuli 4v.-5v. neuvoloiden välissä 10 kg/v ja sen seurauksesta jouduimme lääkärirumbaan.

Meilläkin asustelee yksi isokokoinen tyttö.6v-neuvolassa painoi 36.8 ja oli 126 pitkä.Ei erityisemmin pidä liikunnasta kun on kömpelö ja hidas.Osaa kyllä esim luistella, hiihtää, uida(josta myös pitää). Syö hyvin ja kaikkea.Vaattet on usein d-mitoitettuja ja 140-150 senttisiä.Tytöllä nyt mittaa hieman yli 130 cm.On aina ollut iso(syntyessään 4490 ja 54).

Komeen kokoinen neiti teilläkin. Mun tyttö 6 vee on n.35kg ja jotain 127cm tällä hetkellä. Mun mielestä mun tyttö on just ihanan sopusuhtaisen näköinen, ehkä hieman roteva muttei plösö. Eskari kaverit näyttää vaan pieniltä ja laihoilta.....niinkuin mun esikoinenkin aikoinaan.

Meillä 8v. tyttö,joka 137 cm/40 kg.painoa tuli viime keväänä ihan yllättäen n.5 kg lisää.ihmettelin,mistä painonnousu johtuu,kun meillä syödään terveellistä kotiruokaa ja herkutellaan kohtuudella kerran viikossa??no,selvisi,että tyttö syö kaverinsa luona kyläillessään ja sitten kuitenkin vielä kotona normaalisti.nyt sitten taistellaan lisäkilojen tuloa vastaaan.pituuskasvun myötä pituus-paino suhde tasoituu,mutta ikävää tässä on se,että lapsi saa kuulla pyöreydestään ,ja sanoo jopa itseään läskiksi..olen aina muistuttanut hänelle,kuinka kaunis, ihana ja rakastettava tyttö on juuri sellaisena kuin on.

meillä nuorempi pojista on 4,5 v. viime viikolla mitattiin, painoa oli 26 ja pituutta 114 cm, eli ihan hyvässä lihassa.pituutta oli puolessa vuodessa tullut 10 cm. On aina ollut roteva ja suht pitkäkin.liikkuu sen mitä ulkoillaan, mut jaksaa kävelä 3 km ihan suht vaivatta kun mennään lapsen tahtiin.ei edes mitenkään liikoja syö, vaikka nameja vois ehkä vähän karsia, mistä tunnen vähän huono omatuntoa. Poitsu on vaan aina ollut sen mallinen, en jaksa mitenkään hirveesti vaivata päätäni sillä.

Yhteistyössä