isokokoiselle 4-veelle turvallinen turvaistuin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut äiti"

Vieras
Olen lapsena ollut lähellä kuolettavaa onnettomuutta, joka oli sekunnista kiinni. Muistan sen traumaattisena kokemuksena, valmistauduin kuolemaan, näin miten elämännauhani kelasi silmieni läpi. Haluan omalle lapselleni mahdollisimman turvallisen turvaistuimen. Lapsi on 4 v ja hyvin isokokoinen. Yli 110 cm ja yli 20 kg, eikä mahdu ahtaaseen turvatuoliin. Onko ajatuksia mikä olisi hyvä ja turvallinen istuin. Meillä on ollut turvapalkillinen istuin tähän mennessä. Tietääkö joku onko turvapalkki-istuin ilman turvapalkkia, pelkillä vöillä, miten turvallinen? Olen katsellut törmäystestituloksia, mutta en tiedä miten ne pätevät turvapalkkituoleilla ilman palkkia? Ajatuksia mitä suosittelisitte, turvallista systeemiä, isolle lapselle?

Mun tietääkseni ne on oikein turvallisia turvavyöistuimina. Mikä istuin teillä on kos nyt jo ahdas kun eikö nuo pitäis kaikki mennä 140cm asti? Vai tarkoititko että palkin kanssa ahdas(palkissahannon painoraja 18kg, joten toivottavasti ette sitä oo enää käyttäny)?

Mikä palkki-istuin teillä on? Ainakin concorden malli on testattu sekä palkilla että ilman ja saanut arvosanaksi hyvä. Eli käyttäisin sitä mikä teillä jo valmiiksi on. Siihen aikaan kun sinä olet ollut lapsi tuskin käytettiin turvaistuimia yli kaksivuotiailla ja myös autojen turvallisuus on parantunut huomattavasti, joten koira ottaa rennommin.

KIITOS vastauksista! Katson het lapsen kylvyn jälkeen autosta mikä merkki meillä! Oon siis vielä käyttäny meil turvapalkkia koska oon pelänny että lapsen niska ei kestä retkahdusvammaa ennen tätä neljää vuotta.

kiddy comfort pro -luki turvapalkkituolin selustassa... ? Muistan että joku turvapalkin kanssa ainakin sitä joku meille suositteli.

Meillä on tuosta uudempi malli mutta katselimme tuotakin kun ostopäätöstä teimme. Tosiaan 18kg raja on sille palkin käytölle, se ei välttämättä kestä isomman lapsen painoa kolaritilanteessa joten en tosiaan enää käyttäisi. Ihan laadukas se on myös turvavyöistuimena.

Esimerkiksi Cybex Pallas2-fix palkki-istuin on täysin sama ilman palkkia ja jalustaa kuin Cybex Solution X2-fix turvayöistuin (ilman palkkia). Cybex Solution X2-fix on turvallisin tähän mennessä testattu turvavyöistuin. Joten se olisi ainakin täysin turvallinen vaihtehto. Muista malleista en ole täysin varma. Cybex Soltuion X2-fix menee 135 cm pituuteen tai 36 kg painoon saakka, mitkä laki vaatii.

Tarvitsemme siis isovanhempien autoon toisen istuimen. Jos jostain kaupasta löydän kokeiluun, mietin tuon isofix kiinnitteisen cybexin ja britax sict in väliltä, kumpi tuntuu paremmalta. Ja jätän sen palkin pois käytöstä. kiitos!

Kiddyllä on myös sellainen istuin jota ei voi käyttää ilman palkkia joten kannattaa lukea käyttöohjeesta saako sitä teidän istuinta käyttää ilman :)

Meillä on Cybex Solution X2-fix kummallakin lapsella ja niistä olen tykännyt :)

onneks netistä löytyi kiddyn ohjeet :)

Käytiin tänään tsekkaan ja lapsi testasi cybexin ja britaxin ja jotenkin hää istui paremmin britaxiin, ehkä kun siinä on sellanen levenevämallinen yläosa istuimessa ja lapsella leveet hartiat niin istui sopivasti. Laps oli itse sitä mieltä että britax "tuntuu paremmalta". Eli saatiin asia päätökseen :)

Mittailin vielä autoamme ja mietin miten ihmeessä sinne mahtuu 61 cm leveä istuin! ei ehkä mitenkään. Kellään kokemusta Britax sict stä toyota corolla farkussa tai versossa =D ? Ei se ehkä mahdu. Seuraava kysymys on, että tietääkö joku miten turvallinen on pelkkä Britax kidfix ilman niitä sict' in leveitä sivutörmäyssuojia?

Yhteistyössä