isokokoiset immeiset ja varsin isomahaiset sellaaset, raskaana tahi ilman

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pumpula pompula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pumpula pompula

Vieras
Tuli tuossa väännettyä jonkinmoista murretta tai monen sekasotkua vaan ei omaa murretta;)

Mutta siis olen ollut jo varmaan viimoset 15v tällainen pömppömaha ja joitakin vuosia sitten ajoittain ( raskaudenaikana enemmälti) tuntemuksia milloin vasemman, milloin oikean kylkikaaren alla. Ei siis varsinaista kipua, mutta "täysinäinen "olo.

Nyt kun olen raskaana, niin tietenkin olen ehkä liikaakiin asiaan alkanut kiinnittää huomiota.
Liikkuminen on jäänyt entisen väh.5pv:nä/vk:ssa sijaan satunnaiseksi.
Ja olo varsinkin suht tuhdin ruokailun jälkeen on kyllä kuin täyteen ahdetulla ilmapallolla (voin siis kuvitella siitä ilmapallosta tuntuvan tältä;) ).
Tuhdilla tarkoitan itseni tapauksessa nykyään ihan suht normaalia annosta (vertaa esim. ravintola-annokseen), sillä olen koittanut viimeaikoina opetella hyville tavoille ruoan suhteen, eli ylimääräiset vaaleat mössöt, karkit, suklaat, sokrut jne. pois.
Mahakaan ei onneksi vedä enää sellaisia määriä kuin ennen vaan kylläinen hyvä olo tulee pienemmästä:)

Kysymys siis kuuluu peräänkuuluttamalleni ryhmittymälle;
Onko teillä ollut vastaavia tuntemuksia ajoittain?

Itse kävin vuosia sitten tutkituttamassakin itseäni ja jollain toisella reissulla on ollut lääkärinkin kanssa asiasta puhetta aikoja sitten, mutta ei kuulemma kandee huolestua jos ajoittaista eikä jatkuvaa.
Vessakäynti ja liikkuminen (kuten nytkin äsken parikyt minsaa stepperillä) palauttavat onneksi olon normaaliksi.

Yhteistyössä