Isompaa "pesuetta" haaveilevat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tehotyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomentapäivää täältäkin!

Apteekkireissu tehty ja testi tekastu. Ei tässä vielä tasajalkahyppelyitä edelleenkään uskalla ottaa. Haamua edelleen, eikä yhtään oo vahvistunu. Oikeestaan näyttää vähän himmeämpää kuin perjantaina. Eli odotellaan taas ja testaillaan loppuviikosta uudelleen. Ilmeisesti se mun laskelma pitää paikkaansa, eikä olisi vielä menkkojen aikakaan. Ehkä vahvempaa vois odotella loppuviikolle. Hitsi tää on jänskää:-)

Viime viikon opinnoista ei oikein tullu mitään, kun oli toi keskittymiskyky vähän nollatasollaa appivanhempien vierailustalpyminen otti aikansa. Eikä taida tälläkään viikolla olla sen parempi tilanne, kun vielä tilanne auki ja reissu edessä:-) Tarttis kyllä tsempata!

Meseilystä; meillä on yhteisö tuolla mesessä, mutta toi meseily on mulle ihan outoa, mitäs se siis oikein tarkottaakaan?

Heippa haidi, minä mesettelen joskus, aikas epäsäännöllisesti tosin ja siitä kertoo vahvasti se, että mulla on pojan kanssa yhteinen mese.... eli, nimimerkkiä vaan vaihtelemme. Kiitos sulle! Sitä tässä olen miettinyt että mitäs nyt, toisaaltaan tekis mieli vaan antaa olla, mutta mutta. Ja sitten kun lueskelen muiden kertomuksia omista kohtaloistaan tulee tosi tyhmä olo. tyyliin että olen typerä pikkuruikuttaja.
Mutta hei, mua jänskää tänään se lääkäri....mitähän mahtaa sanoa. Mulla on vieläkin alamaha kipeä..?
Ei kai tässä ihmeempiä, tarvii ruveta tekemään töitäkin..
Plussatuulia ehdottomasti kaikille!!!!

Mesettelystä,mun vanhin poika tekee sitä ja siinä sivussa oon kattonut touhua..Mulla ei ole omaa nimmaria sinne eikä mitään osoitteita,se ois kkyllä ihan kiva ajatus!!Reaaliajassa sais höpistä!!

Papulle tsemppiä lääkäriin,eikä täällä kukaan ole turhanruikuttaja.Joskus on isompia ja kauheempia asioita,mutta täytyyhän sitä saada pienistäkin asioista joskus purnata..

Tehis,kyllä se viiva on viiva,eihän sen tarvii vahva ollakaan.En usko että kahta haamua saisit etkä ois raskaana...Se ois tosi omituista!

Ahaa ,mesejä siis löytyy ainakin jossainmäärin (lapsilla on) no siitä päästäänkin sitten asiaan. Te kenen lapsella on mese niin jos omat taiodot on hakusessa pyytäkääpä apuja ipanoiltanne...he varmasti auttavat ja nopeasti näpräävät teille omat meset.

Tehis ,mesetys on siis realliajassa tapahtuvaa jutustelua ,kirjoittamalla siis. Kun sulla on mese ja siellä ystäviä ,näät heti sisään kirjauduttuasi ketän on ns. online tilassa ,eli paikalla ja sitten vaan jutustelemaan. Jos taas merkki on offline ,eli kuvake on sellainen punainen ukkeli ,sillon ystäväsi on poissa paikalta ja voit jättää hänelle sähköpostia halutessasi...kätevää ,vai mitä.
Se kuka osaa tehdä itselleen sähköpostin ,osaa tehdä myös mesen. Tämä onnistuu osoitteessa www.mns.fi sieltä otat valikosta (tämä usein ihan sivun alalaidassa) messenger ,kone neuvoo kokoajan mitä sun tulee tehdä.

Toinen vaihtoehto on ,että sellainen henkilö jolla mese on jo pyytää sieltä kautta sinua meseystäväkseen ,eli aloittamaan keskustelun ,tämä vaatii vaan sen ,että tämä pyytävä henkilö tietää sun sähköpostiosoitteen johon kutsun lähettää. Jos joku uskaltaa tänne laittaa ositteensa niin minä voin tuon kutsun lähettää. Minullakin on ihan tekaistu osoite jossa omanimeni tai muutkaan yhteystietoni eivät näy. Meseni toimii osoitteessa taika_usko@hotmail.com samoin sähkis ,tämä on näitä nettituttavuuksia varten tekemäni osoite josta sitten voin myöhemmin antaa toisen enemmän käyttämäni osoitteen. Varmuus ennen kaikkea niin kun tiedätte ,ettei pääse isot pahat sedät kiusaamaan.
Laittakaa sähkistä tohon ossuun ketä kiinnostaa niin yritän neuvoa parhaani mukaan muitakin mukaan. Mesessä muuten voi useamipkin keskustella yhtäaikaa ,eli vaikka kaikki me ketä tässä ketjussa on:))))))
Tänään ja huomennahan tässä aikaa on antaa "meseopetusta" kaikille halukkaille:)
p.s minäkin muuten ole itse opetellut kaiken ,eli kyllä sen muutkin oppivat:)

Palaampa heti takas ,nyt kun täs enempi aikaa niin ,miten olisi pieni esittely ,silleen vähän enempi ,olette kait sitä jo joskus tehneet ,mutta olen senverran uusi ,että mulle on ihan hepreaa teidän ikä ,lapsiluku jne.
Tällainen lahopää kun olen en edes muista esittelinkö itseäni sen enempi kun tänne änkesin ,että tässäpä uusinta tai sitten ensipainos ,miten se nyt oli?
Haidi on siis 31 ja mies ensikuussa 39 asustaa Savonlinnan liepeillä ,lapset poika 11/91 ,tytöt 4/94 ja 7/97...km 2/01 ,5/03 ja 11/04...epäonnea siis on ollut niin kun näkyy. Tuo viimesin km oli inseminaatio/clomifen koktaililla aikaan saatu ja meni 8+2 kesken. Sen jälkeen tehtiin vielä 3 tuloksetonta inssiä. Tuohon piti loppua hoidot ,mutta yksi lääkäri sanoi huhtikuussa gynellä käydessäni ,että kun pidätte taukoa vuoden ,voidaan yrittää uudestaan noita inssejä. Koska meillä lapsia jo on ei ole järkeä eikä haluakaan lähteä enää tuon rankempiin hoitoihin. Mahdolista se olisi ,mutta emme halua. Se tapahtuisi sitten yksitisellä ja maksaisi maltaita. Eikä niitä meidän sairaalassa edes tehdä ,joutuisi matkaamaan toiseen kaupunkiin n. 200km suuntaansa ,ei kiitos. Ylipainosta on vääntöä ollut lääkäreiden kanssa ,mutta se tuskin yksin syy kaikeen on. Tätä ensin yrittivät ,mutta tarkemissa tutkimuksissa löytyi tukostaipumus ,joka mahdolisetsi syy noihin km ,siihen jatkossa lääkitys jos plussaa tulee. Metforimia syön nyt jos se auttaisi painonhallinnassa tai muuten vaan tasoittamalla epätasapainoon joutunut sokeri ja rasva-aineiden tasapainoa??? Saa nähdä paino ei kovin oo tippunu ,mutta olo kyllä kohentunut.
Täytyy kattoo nyt tuo opiskelukuvio mikä se tulee olemaan ,jos ei tartte koulunpenkille lähtee ,alan varmaan kohta viritellä hormonikuuria kohdilleen taas ja sit tulen tänne niissä hormonihuuruissa höpisemään kaikkea maan ja taivaan väliltä:)))))heh!

Minä toivottavasti nyt lopetan tän haaveilemisen, mutta käyn täällä kyllä varmasti kurkkimassa :-) Ja nyt kun ne tuulet alkoi puhallella, niin seuraatte muut perässä! Niinhän mä uhkasin perjantaina (ennen testausta) teidät repiä kanssani :-D Ja sain tuon Katan kaveriksi, niin kyllähän me kaksi vahvaa naista saadaan koko joukkio vedettyä... Moonahan se oikeastaan tämän touhun aloitti, joten taisi ollakin hänen tekosiaan tää repiminen ;-)

Jäitä on kyllä mulla vielä hatussa, vaikka tuo selvä plussaus tietty onkin. Näin varhaisessa vaiheessa kuitenkin voi mitä vaan vielä tulla eteen :-/ Positiivisin mielin, mutta realiteetit takaraivossa :-)

Ja pikaesittely vielä:
Minä kohta 35v., mies 42v. (ei kyllä uskois, hää on ihan babyface vielä)
Lapset: poika -96, tyttö -98 ja poika 07/05
Asutaan Lounais-Suomessa aikas lähellä Turkua
Meillä lasten"teko" ollut niin, että ykköstä ja kolmosta pitkään, yli vuosi. Kakkonen ja ilmeisesti nelonen saaneet äkkiä alkunsa. Nyt ehti olla vaan kahdet menkat :-)

Meseilystä vielä... Mulla on olemassa hotmail-osoite. Mutta mites toi, kun se näyttää kuitenkin oikean nimenkin postia lähettäessä. Näkyykö se jossakin tuolla meseilyssä? Minäkin täällä mieluusti vähän suojaisin omaa henkilöllisyyttä, just niiden pahojen poikien takia ;-) En siis vielä uskalla tuota osoitetta tänne laittaa...

Tilasin alustavasti kuitenkin jo varhaisraskauden ultra-ajan, kun niitä myöhäisiä aikoja ei ihan noin vain saa. Eikä tuon taaperon kanssa oikein voi päivällä mennä. Menen siis kahden viikon päästä, mikäli natiainen matkassa pysyy. Olen kaikista raskauksista käynyt, kun haluan varmistaa, että siellä on joku ja oikeassa paikassa. Ihan omankin terveyden vuoksi näin olen halunnut. Eikä se nyt niin paljon maksa, ettei sitä kannattaisi tehdä. Mites Kata, oletko menossa? Entäs Moona?

Joopa joo, täällä sitä opiskellaan.. Mur! Tein itselleni viime viikolla sen aikataulun. Taisi tulla liian löysä, kun nyt lokakuulle on suht vähän tekemistä. Ainahan sitä voisi kiriä aikataulun edelle.. :-) Vähän noi ajatukset seilaa muissa jutuissa!

Tehis ,hotmailissa on kohta jossa voit sähköpostin tekemisen jälkeen muuttaa tietojasi niin että nimesi ei näy. Siihen kohtaan missä nimeä kysytään kirjoita vaikka maija mehiläinen niin seuraavan kerran kun viestiä laitat vastaanottajalla lukee saapuneissa tuo maija mehiläinen:)))
Laita mulle sähköpostia tuohon mainitsemaani osoitteeseen ,vannon etten ole iso pahasetä ,vaan pieni pyöreä höyrypäinen akka...näin saadaan mese toimimaan:) ainakin sinun ja minun välillä!

Juu, löytyihän se sieltä asetuksista :-)
En varmaan tässä ehdi perehtyä ennen kuin myöhemmin iltasella, kun alkaa nää iltapäiväzembalot kohta... Aurinkokin paistelee niin hienosti, että pitää kyllä lähteä ulkoilemaan, kun aamupäivällä jäi väliin.

tehotytto@hotmail.com on mun osoite. Eikä tullut musta Maija Mehiläistä vaan Teho Tyttönen :-D

Nyt taitaa taapero just heräillä... Moiks!

No niin papu75 olikin edelläkävijä ja varmaan hän vahvistaa minun oikeesti olevan olemassa ,omana itsenäni...hän nimittäin laittoin minulle sähköpostia ja on nyt lisättynä meseeni...lisää jengiä odottelen ,silläaikaa jutustelemme papun kanssa kaksin:)

p.s maman mese mulla on ,mutta hän päättää tietysti itse haluaako kimppajutusteluun mukaan tai ylipäätään antaa meseään muille ja tämä tietysti muistettakoon me kaikki ,että kenenkään osoitetta ei saa ,emmekä tietysti anna toisille ilman lupaa!!!

Olipas siellä mielettömän ihana keli. Mutta hengästyminen on saapunut seuralaiseksi. Ihan normaalin reipasta kävelytahtia menin rattailla, mutta tuntu kovin raskaalta. No, kyllä se tästä taas helpottaa ajan kanssa...

Tuosta meseilystä oli pakko vielä pyörähtää kysymään muutama kysymys :-)
Mulla jostain syystä kone sisäänkirjautuu vissiin automaattisesti meseen, kun sen avaan. Tästä tuleekin pienoinen ongelma. Tätä kun muutkin käyttävät... Ei ole kovin hauska juttu, että kaiken maailman huruakkojen höpinät pompsahtaa lasten tai miehen luettavaksi:-) Onkos toi ihan normaalia, että se näin tapahtuu? Entäs sitten, kun meillä on kaikilla omat käyttäjätilit tähän, niin jos joku muu sisäänkirjautuu meseen (jota ei kyllä kukaan tee), niin näkyykö nää mun meset siellä toisessa tilissä?

Ja nyt kotihommiin...

Ahaa ,tehistä askarruttaa mesentoiminta...jos konekirjautuu automaattisesti sisään niin silloin sulla on päällä "muista minut" raksi ,eli poista väkänen siitä. Silloin tämä pitäisi olla ok ja muista aina ulos kirjautua kun itse lopetat mesettelyn ,muuten mese jää auki ja on seuraavan luettavissa. Toisen mese ei näy toiselle kun yllämainitut toimenpiteen olet tehnyt.
Kauheen vaarallista tää ei kait kotioloissa ole (no joo miehethän voi päästä meidän aivoituksiin) mutta jos käyt mesessä esim. vaikka työ tai kirjaston koneella täytyy aina muistaa ulos kirjautuminen!!! Käyttäjätunnus kotikoneella jää näkyviin kyllä ,siis kuka on edellisen kerran käynyt mesessä ,mutta ilman salasanaahan ei sinne kukaan pääse.

Käynpäs tämän nostamassa ennen nukkumaanmenoa, ettei yön aikaan vajoa tämä meitin ketju :-)

En tuollaista muista minut -raksia Mesestä kyllä löytänyt. Sen sijaan kävin kyllä siellä asetusten puolella vähän säätämässä. Siellä olikin rasti siinä Windowsin käynnistyessä sisäänkirjaudu tai jotain... Otin sen pois ja nyt se edelleenkin kirjaa, kun avaan Outlook Expressin. Täytyy huomenna vielä vilaista.

Nyt öitä ja kuulumisiin... Joko Kata on pöntön reunalla heilunut koko päivän, kun ei ole mitään kuulunut :-) Mesen puolelle laitoin niistä meiän treffeistä.

Huomenet:)

Tehis kun sä avaat messengerin ,siis se harmaa loota johon kirjoitat käyttäjätunnuksen ja salasanan...siinä samassa lootassa on kohta..."muista minut tällä tietokoneella" ota siitä väkänen pois jos se siinä on ,silloin ei pitäisi kirjautumista tapahtua. Mikäli tällaista ei ole se löytyy jostainkohtaa meseasetuksista.

Mulla piti olla tänään löhöpäivä kotona ,mutta lasten hanskatilanne pakottaa lähtemään kaupunkiin ja siellä meneekin taas kokopäivä. Lähden aamupäivällä junalla ja tuun takas miehen päästyä töistä.
Tämä on tätä takapajulassa asuvan onnea ,että mitään ei meinaa omalta kylältä saada jos muuta kun ruokaa tarviit ostaa.
Kaupunkipäivä on siis pakonsanelema kun loppuviikosta ei enää vapaata ole.

Eilen kehuin tasaistaoloani ,sitä se ei enää ole...murrr ,illalla koski päähään ja tänäaamuna mahaan ,vessassa sai istua moneen erikertaan...eli menkat on tulossa.
Nää on tuttuja oireita ,mulla menee aina maha sekaisin muutamaa päivää ennen.
Juu ja tuo päänsärky on vuosientakainen oire joka näköjään on palannut takaisin.
No ei se mitään ,lusitaan menkat ja yritellään uudestaan...mies ainakin tykkää siitä yrittämisestä:))))

Nyt on mentävä hoputtamaan tuota jälkikasvua kouluun ja itse suihkuun ,että saisi yläpäänsä katu uskottavaan kuntoon ja ehtisi vielä siihen junaankin!

Voi plääh mikä keli täälläpäin Suomea! Harkitsen tässä, että pitäiskö kans jonnekin lähteä aikaa tappamaan, esim. matkalaukkuostoksille. Pikkumieskin teki historiaa ja nukkui melkein puoli ysiin. Olisi nyt virkeä ehkä puolille päiville asti. Mutta voipi olla, että aletaan yhdessä kotihommiin. Siellä tulee vettä kuin Esterin sieltä, joten pelkät siirtymiset jo pistää uitetut koiran ulkomuotoon. Näivetytään varmaan siis täällä ;-) Pitikin lähteä piiiiitkälle aamulenkille, höh.

Haidille hauskoja hanskaostoksia:-) Vai meinaa ne menkatkin iskeä, höh. Voi tuo vatsan sekaisuus viitata muuhunkin, jos positiivisesti ajattelee. Mulla yksi oire kanssa jo viime viikolla oli se, että vähän vuoropäivinä ummella ja sekaisin :-D Normaalisti ei mitään vatsaonkelmia.

Safiirikin taisi kutsua pläjäyttää meselistalleen. Vastasinkin jo siihen :-)

Mites Katan vointi? Onko uusia oireita ilmaantunut? Mulla kyllä väsyttää ja närästää eli vähitellen ne oireet sieltä hiipii :-) Vatsassakin alkaa pientä nippailua vähitelleen tuntua, ei ihmeempiä kuiteskaan.

Huomenia kaikille!
Toivottavasti ehtisin jokupäivä meseilee, viikonloppuna viimeistään. Laitoin todellakin Tehikselle sähköpostissa meidän mese osoitteen. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa kun ehtisi hommata pojalle omat tunnukset, ettei käy hassusti...En todellakaan halua lukea pojan meseilyä, enkä päinvastoin!
Kävin eilen siis siellä lääkärissä ja kaikki näytti ihan kunnossa olevan. Vuoto on loppumaisillaan ja mitään ylimääräistä ei löytynyt, onneksi. Tuolla erikseen kyselinkin tuosta lääkärissä käynnistä, kun en siitä oikein tiennyt (meillä ei täällä terpparissa ole tarjolla muutakuin lääkäreitä ja särkylääkkeitä...) ja joku sano että kaavintaan tarvii mennä. No, eipäs tarvikkaan. Ja käsittääkseni sitä ei tarvi välttämäti tehdä jos kohtu on puhdistunut itsekseen. Huh, nyt sitten uskaltaa miettiä eteenpäin, miehellä vaan taisi innostus lopahtaa.. Katsotaan nyt sitten.
Nyt mulla särkee päätä, en osaa sanoa olisinko minäkin vihdoin saanut sen flunssan vai onko niskat vaan niin jumissa. Ihan sama, särkee kuitenkin.
Haidilla onkin hieman pisempi (pidempi?) matka kaupoille kuin meikäläisellä, kun junalla joutuu menemään. Harvemmin kuitenkaan tulee kaupungille lähdettyä, kai sitä sen verran on jo mehtäläänen....

Hyvä Papu, että kaikki kunnossa. Täällä aina välillä taitaa saada hyviä kommentteja, jos menee jotakin kyselemään. Toisilla on tapana yleistää, vaikka nää jutut menee kyllä varmaan ihan tapauskohtaisesti. Mutta hyvä, ettet joutunut mihinkään kaavintaan! En ole Papu saanut sulta sähköpostia, miksiköhän?

Kata, sulla näkyy olevan hotmail-osoite tuolla yhteisön puolella. Olet siis sellaisen varmaan silloin jäseneksi liittyessäsi tehnyt. Käyhän aktivoimassa tili, jos et ole käyttänyt, niin pääset mukaan meseilemään :-) Mä voin harjoitella tuota kutsumista.

Meillä ainakin näkyi olevan niin, että toisen KÄYTTÄJÄTILISSÄ ei näy nää mun meset. Meilläkin tässä koneella neljä käyttäjätiliä, joista vain mun tilissä on toi messengeri edes ladattuna. Käyttäjätilithän saa luotua sieltä koneen OHJAUSPANEELISTA -> KÄYTTÄJÄTILIT. Noita asetuksia täytyy munkin käydä vielä mesestä katsomassa, kun ei oo vielä ihan järkevät vissiin :-)

Nyt otan jonkun tylsän kirjan käteen, lösähdän sohvalle ja todennäköisesti nukahdan. Väsyttää sikana... Röh :-D

Peeässää vielä. Laittakaas joku tosihaaveilija uusi ketju pystyyn! Jos keksitte paremman nimen, niin vapaasti vaan...

Pikaseen,koitan selviytyä minäkin meseileen,kai se onnistuu kannettavallakin??Miehen kone on sen etäkäytössä päivisin ja pojan koneessa jo mese..ettei mee sekasin..No,mä kokeilen siinme kirjautua jos osaan!!Oon kyllä näis tooosi uuno!!!

Huomenia arvon rouvat! :-)

Ehdittekös Kata tuota meseilyä katsomaan? Se on kyllä älyttömän helppo ladata itsekin, usko pois! Ja tosiaan kannettavassakin voi meseillä. Mulla ei muuta olekaan kuin kannettava. Ja nyt siis tuliterä! *röyhistelee rintaansa*

Mä taidan tästä lompsia sinne apteekkiin taas. Mä en jaksa tätä epätietoisuutta. Pakko tehdä taas testi, hävettää... ;-) Jos sekään ei näytä vahvempaa, niin tilaan netistä niitä halvempia ison kasan, niin voin ensi viikolla testata joka päivä! Luulis, että olis jo vahvistunut, jos on vahvistuakseen. Nyt on kuitenkin jo 15vrk oletetusta hedelmöityksestä. Lähden siis tästä kohta kylille ostamaan testin, matkalaukun ja Praha-kirjan. Pitäisi löytyä omalta kylältä kaikki, vaikka pieni "kaupunki" onkin... :-)

Löysitkö Haidi monet hanskat? ;-) Alkoiko mensuunit jo? Pidetään peukkuja, että ei alkanut eikä alakaan!

Nyt pistän tuosta ton toisen koululaisen fillaroimaan ja pikkumiehen vaatteisiin. Apteekki aukeaa kohta :-D

Huomenta! terveiset *ei niin aktiiviselta suuremmasta pesueesta* haaveilevalta.
toivotaan että tehotytön haamu voimistuu. en tuonne meseen nyt teille ilmottaudu, kun en siellä oikein ehdi olemaankaan. Mut taustailen täällä ja jonkun rivin aina kirjoittelen. Ens viikonloppuna alkaa hirvenmetsästys ja se vie loputkin minun ajasta. Tiedossa ainakin yhdeksän viikonlopun urakka. Sieltä onkin tosi ihan muisto minulla neljän vuoden takaa: Tein aamulla raskaustestin joka näytti vahvaa plussaa ja heti ensimmäisestä *ajosta* ammuin ison uroshirven. Poikahan sieltä sitten tuli, tuo rakas kuopus! Kai minä salaa toivon jotain vastaavaa tälätkin syksyltä:))
Päivänjatkoja!

Testattu on taas :-) Edelleenkin aikas vaalea on tuo viiva. Mutta tarkemmin kun aattelee, niin eihän noi nyt mitään haamuja ole, vaan vaaleita viivoja. Testin ohjeissakin sanotaan, että vaalea viiva on myös positiivinen tulos. No, kuitenkin soitin äippäneuvolaan, ja sovin, että maanantaina vien pissanäytteen vielä. Muutenkin neuvolareissu pikkumiehen kanssa. Jos sitten sais kunnon tuloksen. Minäkö epäuskoinen:-)

Yhteistyössä