Isosiskoksi tulevalle lahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohtii

Vieras
Meillä on esikoinen nyt 1v 9kk ja kuukauden sisään tulee toinen lapsi. Mitä mieltä olette jos esikoiselle antaa vauvan tulon yhteydessä jonkun lahjan? Vähän niin kuin isosiskoksi tulemisen lahja, tai miten sitä nyt järkevästi perustelisi.. Olisiko ihan tyhmää?

Ei, mutta minusta se vauvakin on lahja isosiskolle/veljelle. Sitten kun vauva saa lahjoja, on kivaa jos joku huomaa muistaa isoa sisarustakin. Toisaalta tuonikäiselle (ja isommallekin) on ihan tarpeeksi että saa avata vauvan lahjat.

Kiva idea!!

On se hyvä muistaa myös isompaa kun kohta kaikki ihailee vain sitä uusintatulokasta. Isosisko helposti kokee jäävänsä kakkoseksi..

Itse käytiin juuri katsomassa toisen lapsen saanutta perhettä. Vietiin vauvalle lahja ja äidille suklaata, mutta harmittaa hirmusti ettei hoksattu sitä isoasiskoa muistaa! Huomioin kyllä siinä sitten heti kun sinne mentiin, että mitäs isosysteri.. Toinen oli niin ylpee pienestä, ja iloisena sitten esitteli. Helposti tulee se mustasukkaisuus jos unohdetaan se aina ennen ainoana huomion keskipisteenä ollut, kun uusi vauva tulee..

Ai, en kyllä ole koskaan antanut mitään isyyspakkauksiakaan. Jotenkin aina ajatellut että vauvassa on lahjaa riittävästi. No ehkä se tässä materialistisessä maailmassa on ihan normaaliakin. Eipä vaan koskaan ole omassa tuttavapiirissä tuollaiset olleet tapana.

minä sain isosisko lahjana kauniin ison posliini morsiusnuken. Olin tosin jo silloin 8 vuotias. Kyllä minusta lapselle voi antaa jotain ekstraa, jotain mitä harvemmin saa, vaikka jonkun vauva nuken jota hoitaa silloin kun äiti hoivaa pienempää.

Alkuperäinen kirjoittaja niih:
no vaikka vauvanukke. babyborn niin isosisko voi hoitaa omaa vauvaansa samalla kun äiti hoitaa siskoa.

Meillä ikäeroa 1.9v. ja isosisko sai laitokselta kotiin oman vauvan. Olin kapaloinu pikkusiskon kanssa samaan kärryyn ja samaan tyyliin. Sitä sitten hoiteli samalla, kun hoidin vauvaa.
Hoitajia huvitti kovasti kun olinkin tuplaannuttanu vauvat...

Minä ostin tytölleni (7v)kaulakorun,sellaisen rakkauskorun,kun neitiä huoletti että rakastaako äiti enää häntä kun pikkusisko syntyy.sanoin kun annoin korun,että tämä koru muistuttaa sinua aina,että äiti rakastaa sinua!

Yhteistyössä