Isovanhemmat ja ruokailu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joopajoo"

Vieras
Jälleen kerran veljeni on kutsuttu syömään vanhempieni luokse, kuten joka ainoa sunnuntai ja joskus lauantaisinkin. Minua hän ei ole kutsunut kertaakaan. Asumme kaikki lähekkäin, joten siitä että matka on pitkä eikä näe ole kysymys. Olin eilen kotona käymässä ja veljeni oli siellä myös. Veljeni lähti kotiinsa samaan aikaan kuin minäkin ja äiti siihen perään huuteli, että muistathan "Kalle" tulla sitten huomenna syömään. Veljelläni ei ole perhettä joten kaipa se siitä sitten johtuu. Äiti varmaan ajattelee, että kun minulla on lapsia niin laitan kuitenkin ruuan. Mutta siitä huolimatta, olisi joskus kiva jos vanhempani kutsuisivat meidät syömään. Meillä he käyvät kesäisin grillaamassa ja me laitamme kaiken valmiiksi ja he vain astuvat pöytään. Jouluna äitini sanoi minulle, että hän ymmärtää että emme tule aattona heille syömään. Oli vain toteamus, ei kysynyt, että olisimmeko tulossa. Siitä huolimatta he tulivat meille aattoillalla kun pukki tuli.

[QUOTE="vieras";28241382]Ap tekee aloituksen joka vaivaa häntä. Sen jälkeen palstamammat iskee. Olisi ääni kellossa eri jos oma äiti tekisi heille noin.

Tsemppia ap![/QUOTE]

Ai ehdotukseni oli isku? Kyllä itse ihan juttelisin äitini kanssa asiasta, en tulisi tänne siitä avautumaan ensimmäisenä. Ja sitä yritin ehdottaa aloittajallekin.

Mikset kysy äidiltäsi, miksei koskaan pyydä teitä. En tajua ihmisiä, jotka eivät omalle äidille uskalla puhua ihan normaaleista asioista, vaikka ovat jo aikuisia.

[QUOTE="Hhh";28241403]Mikset kysy äidiltäsi, miksei koskaan pyydä teitä. En tajua ihmisiä, jotka eivät omalle äidille uskalla puhua ihan normaaleista asioista, vaikka ovat jo aikuisia.[/QUOTE]

Kaikilla ei välttämättä suhde ole sellainen, että voisi jutella asioista. Äiti voi olla narsisti, marttyyri jne. Ei siinä juttelut paljoa auta.

[QUOTE="...";28241388]Ai ehdotukseni oli isku? Kyllä itse ihan juttelisin äitini kanssa asiasta, en tulisi tänne siitä avautumaan ensimmäisenä. Ja sitä yritin ehdottaa aloittajallekin.[/QUOTE]

Aah, sinä olet siis ap kun sanot, ettet tulisi tänne avautumaan ensimmäisenä. Vain aloittaja voi tietää tällaisen asian.

[QUOTE="...";28241388]Ai ehdotukseni oli isku? Kyllä itse ihan juttelisin äitini kanssa asiasta, en tulisi tänne siitä avautumaan ensimmäisenä. Ja sitä yritin ehdottaa aloittajallekin.[/QUOTE]

Niin ap, tänne ei saa tulla avautumaan yhtään mistään. Oli asia mikä tahansa, on se pidettävä vain omana tietona. Korkeintaan voit täällä varovasti tiedustella, että "mitä tänään päivälliseksi?"

[QUOTE="vieras";28241438]Niin ap, tänne ei saa tulla avautumaan yhtään mistään. Oli asia mikä tahansa, on se pidettävä vain omana tietona. Korkeintaan voit täällä varovasti tiedustella, että "mitä tänään päivälliseksi?"[/QUOTE]

Just näin. Tämä on mun mielestä palsta jolle voi kirjoittaa tuntemuksistaan ja ajatuksistaan. Ja heti muut ovat lynkkaamassa.

[QUOTE="hmmm";28241415]Kaikilla ei välttämättä suhde ole sellainen, että voisi jutella asioista. Äiti voi olla narsisti, marttyyri jne. Ei siinä juttelut paljoa auta.[/QUOTE]

Miksi tuossa tilanteessa sitten edes haluaisi nähdä äitiään yhtään ylimääräistä? Mulla on narsistinen anoppi emmekä todellakaan halua nähdä yhtään ylimääräistä saati että jaksaisimme edes pohtia kutsuuko hän miehen sisaruksen useammin kuin meidät.

jotenkin ymmärrän jos äitisi pointin kun pyytää pojan jolla ei ole perhettä kotiin syömään.Tekeeköhän arkisin mikroruokia tai vain voileipää?Kyllähän äidillesi olisi iso vaiva joka vkl tehdä isolle porukalle ruuat.Sinä kuitenkin varmaan teet kuitenkin perheellesi aina lämpimät ruuat,joten äitisi ei ole sinusta huolissaan.

pikkuveljeni käy monta kertaa viikossa vanhemmilla syömässä. On poikamies ja ruoka kolmelle tulee samassa mitä kahdellekin. Eri asia ruokkia viisihenkinen perhe kahden lisäksi. En ole kateellinen, vaan iloinen:)

Munkin mielestä on eri asia kutsua yksin asuva lapsi syömään, koska hänellä voi jäädä muuten ruokailu kokonaan väliin tai sitten se on jotain grilliruokaa tai pizzaa, mikä ei pitemmän päälle ole hyväksi. Perheellinen lapsi on sen sijaan motivoituneempi laittamaan ruokaa, koska hänen on ajateltava omia lapsiaan eikä vain itseään. Varmaan ap:n äiti on jollain tasolla huolissaan poikansa ravitsemuksesta ja sen vuoksi hän kutsuu tätä luokseen syömään. Ap:n äiti voi myös ajatella, että ap mieluummin viettää aikaansa oman perheensä kesken kuin että tulisi hänen luokseen syömään. Liian aktiivinen anoppi voi nimittäin sotkea perhekuviot hyvinkin perusteellisesti.

[QUOTE="mamma";28241429]Aah, sinä olet siis ap kun sanot, ettet tulisi tänne avautumaan ensimmäisenä. Vain aloittaja voi tietää tällaisen asian.[/QUOTE]

Jaa, kai mä oletin, että hän olisi kertonut, jos on keskustellut asiasta äitinsä kanssa. Mä voin antaa teetä ja sympatiaa vaikka maailman tappiin asti, mutta mitä hyötyä siitäkään olisi? Tein ehdotuksen. Jos ei kelpaa, ei sitten.

[QUOTE="hmmm";28241415]Kaikilla ei välttämättä suhde ole sellainen, että voisi jutella asioista. Äiti voi olla narsisti, marttyyri jne. Ei siinä juttelut paljoa auta.[/QUOTE]

No jos äiti onjoku hirveä ämmä, niin tuskin sinne haluaisikaan mennä syömään.
Mutta jos on suurin piirtein normaali, niin en tajua, miksi ei voi suoraan tuollaista asiaa kysyä. Ymmärtäisin, jos kyse olisi jostain ns vaikeammasta aiheesta, mutta en tuollaisessa tapauksessa.

Mun pikkuveli käy usein syömässä vanhemmilla ja se on ok koska A) veli on lapseton sinkku B) veli tekee pitkää työpäivää ja syö usein pikaruokaa/einestä ja meidän vanhemmat ovat eläkeläisiä jotka syövät laittavat ruokaa joka päivä pitkän kaavan mukaan, kyllä siitä riittää veljellekin ruokaa.

Meillä taas on 5 pientä lasta ja kyllä mekin 2 kertaa kuukaudessa käydään sunnuntaisin syömässä heidän luonaan ja se onkin isompi operaatio aina verrattuna lapsettomaan sinkkuveljeeni.

Yhteistyössä