Isovanhemmat jos ei oo lapsen isän kanssa yhdessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ap, älä loukkaannu asiasta suoralta kädeltä. Ehkä asia on mennyt seuraavasti: Isovanhemmat eivät ole tietäneet lapsesta mitään, eli kirje on tullut heille täysin yllätyksenä. He ovat asiaa ihmeissään (ja ehkä hieman jopa loukkaantuneina asian kertomatta jätämisestä) tiedustelleet pojaltaan. Poika (=isä) on suuttunut ja kieltänyt ehdottomasti heitä olemasta missään tekemisessä sinun tai lapsen kanssa. Mummosta asia on tuntunut erittäin pahalta ja jotain on kuitenkin poikansa kiellosta huolimatta halunnut tehdä ja vaatinut poikaansa edes tilinumeron kertomaan.

Minä laittaisin asiasta hänelle (jälleen kuvien kera) kauniin kiitoskirjeen, jossa edelleen korostaisin lapsen halua tutustua heihin ja kertoisin, ettei rahalla sinäänsä ole merkitystä vaan mummolla ja papalla.

Näin juuri sun kannattaa toimia, täysin samaa mieltä. Hold your horses sistoseni.

Nythän on joulu tulossa, joten lapsesi mummo varmaan halusi jotenkin muistaa pientä. Osta lapsellesi sillä juolulahja, ota valokuva ja lähetä kiitokset lapsen nimissä. Anna isovanhemmille aikaa sulatella asiaa.

juuri näin siskoseni, laillasi olisin toiminut (en vaan lukenut ketjuasi loppuun). anna aikaa. ja jossei viestiä aikanaan kuulu, ei voi mitään. isovanhemmilla on kuitenkin yhteystietosi tarvittaessa. voimia sinulle ja kaunista joulunaikaa teille molemmille!

Lahjoja mä sillä ostankin, lapselle siis. Jonkun isomman toivelahjan, johon ei oo ollut nyt varaa, ja jotain pientä lisäksi.

Kai mun on vaan sitten odoteltava. Kovin usein en viitsi kirjoitella, jos se on täysin yksipuolista, pari kertaa vuodessa kuulumisia. Nyt joulukortissa aion pyytää kuvaa heistä.

Nythän on joulu, niin lahjat tulevat pukilta. Muuten olisi sekin edessä, että miten selittää lapselle, että mummo ja vaari lähettivät tämän sinulle lahjaksi, mutta mummoa ja vaaria ei voi silti tavata koskaan eikä ole edes kuvaa. Syntymäpäivät ovat syyskuussa.

Onko kellään täällä olevalla yh:lla muuten kokemusta, että miten selittää olemassaolevat isovanhemmat, jotka eivät vaan ole tekemisissä, jos tässä käy niin huonosti? Missähän iässä totuus on pakko paljastaa?

Nyt olen isästä kertonut nimen ja että hänellä on isä niin kuin kaikilla muillakin, mutta isällä on nyt sellainen tilanne, ettei voi olla tekemisissä. Ehkäpä sama selitys sitten näihin isovanhempiinkin, jos eivät tule olemaan tekemisissä.

Koululaisen kanssa voi varmaan sitten jutella tarkemmin nämä kuviot selväksi.

Mulla on 3.5v lapsi, jonka isästä erosin reilu vuosi sitten, isovanhemmat eivät ole kanssamme tekemisissä, joskus ehkä vastaavat tekstiviestiin minkä laitan, mutta ei aina tosiaan siihenkään.
Lapseni syntyessä olivat paljon tekemisissä, mutta pikkuhiljaa väheni ja nyt eivät ole vuoteen käyneet :( Lapsi muistaa heidät joten vielä ei ole osannut ihmetellä miksei heistä kuulu mitään, tietysti tilannetta helpottaa se että minulla on äiti jonka kanssa olemme paljon tekemisissa. Jos isovanhemmat eivät pidä yhteyttä niin olisiko varamummo/pappa järjestelmästä apua teille?

Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Ap, älä loukkaannu asiasta suoralta kädeltä. Ehkä asia on mennyt seuraavasti: Isovanhemmat eivät ole tietäneet lapsesta mitään, eli kirje on tullut heille täysin yllätyksenä. He ovat asiaa ihmeissään (ja ehkä hieman jopa loukkaantuneina asian kertomatta jätämisestä) tiedustelleet pojaltaan. Poika (=isä) on suuttunut ja kieltänyt ehdottomasti heitä olemasta missään tekemisessä sinun tai lapsen kanssa. Mummosta asia on tuntunut erittäin pahalta ja jotain on kuitenkin poikansa kiellosta huolimatta halunnut tehdä ja vaatinut poikaansa edes tilinumeron kertomaan.

Minä laittaisin asiasta hänelle (jälleen kuvien kera) kauniin kiitoskirjeen, jossa edelleen korostaisin lapsen halua tutustua heihin ja kertoisin, ettei rahalla sinäänsä ole merkitystä vaan mummolla ja papalla.

Tuota minäkin arvelen ja suosittelen, oli hyvin kirjoitettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Outolintu:
Oli aika tökerö temppu isovanhemmilta. Ja vielä joku hikinen 100 euroa! Jos kuvitteli rahalla "selviävänsä", ois sit laittanu kunnon summan, kuten esim. 10 000 euroa.. Joka sekin ois ollu loukkaavaa kun kerran rahasta ei ollu kyse. Sinuna palauttaisin rahan ja muistuttaisin, mistä oikeasti oli kysymys.

Isovanhemmat ovat hankalassa välikädessä, kun heidän oma poikansa ei ollut kertonut mitään lapsesta, jonka äitiä he eivät edes tunne... todennäköisesti melko järkytteyneitä tällä hetkellä.

Monet jo ovatkin ehdottaneet, että laitat jonkun joulutervehdyksen lapsen puolesta. Joten joku joulukortti tms ja siihen kiitokset. Ja vaikka että mihin se raha meni. Mutta miettisin sitä kuvien lähettelyä. Jos sen vaikka jättäisit nyt tekemättä ja odottelisit lapsen isän rauhoittumista. Nyt isovanhemmat tietävät lapsesta ja voi olla että hetken sulattelun jälkeen ottavat sinuun yhteyttä.
Tai sitten se raha onkin lapsen isän laittamaa ja nämä isovanhemmat eivät tiedä siitä mitään? Eli lapsen isä ajattelee, että saa sinut hiljaiseksi 100 eurolla :)

En todellakaan odottanut satasta ja vielä vähemmän kymppitonnia...

Ymmärrän, että ovat järkyttyneitä, mutta jos reagoi rahalla, se antaa tietyn kuvan heistä. Kuva voi olla vääräkin, ja toivon niin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Outolintu:
Oli aika tökerö temppu isovanhemmilta. Ja vielä joku hikinen 100 euroa! Jos kuvitteli rahalla "selviävänsä", ois sit laittanu kunnon summan, kuten esim. 10 000 euroa.. Joka sekin ois ollu loukkaavaa kun kerran rahasta ei ollu kyse. Sinuna palauttaisin rahan ja muistuttaisin, mistä oikeasti oli kysymys.

Isovanhemmat ovat hankalassa välikädessä, kun heidän oma poikansa ei ollut kertonut mitään lapsesta, jonka äitiä he eivät edes tunne... todennäköisesti melko järkytteyneitä tällä hetkellä.

Lapsen isällä on ollut 4 v tai ylikin (melkein 5 v, jos raskauden alusta lasketaan) aikaa kertoa vanhemmilleen asiasta ja rauhoittua.

En usko että isä laittoi rahan, koska sehän olisi hänen kannaltaan tosi tyhmä temppu. Koska se on joku kontaktinotto sieltäpäin, eli saattaa aiheuttaa kontaktinoton isovanhempiin (just joulukortin tai kiitoskirjeen tms.). Paras isän kannalta olisi kuulemma, jos meillä ei olisi mitään kontaktia.

Vaikka varmahan ei voi olla, maksajaksihan voi laittaa vaikka Aku Ankka, jos huvittaa. Mutta kovin lyhyet jäljet sillä teolla on, jos se oli isä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Monet jo ovatkin ehdottaneet, että laitat jonkun joulutervehdyksen lapsen puolesta. Joten joku joulukortti tms ja siihen kiitokset. Ja vaikka että mihin se raha meni. Mutta miettisin sitä kuvien lähettelyä. Jos sen vaikka jättäisit nyt tekemättä ja odottelisit lapsen isän rauhoittumista. Nyt isovanhemmat tietävät lapsesta ja voi olla että hetken sulattelun jälkeen ottavat sinuun yhteyttä.
Tai sitten se raha onkin lapsen isän laittamaa ja nämä isovanhemmat eivät tiedä siitä mitään? Eli lapsen isä ajattelee, että saa sinut hiljaiseksi 100 eurolla :)

Mä olisin itse asiassa tyytyväinen, jos lapsen isällä olisi uusi naisystävä, mielummin joku avovaimo tai aviovaimo. Koska tilanne lapsen ja isän välillä ei voi etäisempi olla, niin jos sattuisi hyvä tuuri ja sillä naisella olisi sydäntä, niin hän voisi saada aikaan jopa joitakin tapaamisia lapsen isän ja lapsen välille.

Mutta en pidättele henkeäni tätä odotellessa.

Yhteistyössä