Isovanhemmat+lastenhoito+kuningas alkoholi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itse prkele nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itse prkele nyt

Vieras
Jaaha.
Mistä alottasin oikein.
Tuntuu olo niin sekavalta ja vainoharhaselta nyt.
Mulla lapset 5vee ja 7vee.
Ja lähtivät eilen isovanhempien kanssa mökille.
Ja näin tapahtui:
Soitin illalla just ennen 20 ja puhuin ensin lasten kanssa ja sitten äitini, joka tuntui "hassun" kuuloselta puhelimessa, en tahtonut saada jutun juuresta kiinni vaan sain kysellä uudestaan ja uudestaan et mitä tarkoittaa nyt!
Sitten yhtäkkii kuului vaan hiukan niiskutusta ja luuri korvaan, yritin soittaa sen 100 kertaa, ei vastausta.
Laitoin viestiä, ei vastausta.
Soitin isäni numeroon, ei vastata.

Huoleni nousi kun en ymmärtänny et mistä on nyt kyse.
Noin 21.10 yhtäkkiä vastas äitini taas puhelimeen ja kun kysyin onko kaikki ok, vastasi sopertaen(mun mielestä), että JOO on kaikki hyvin... ja sitten taas puhelu poikki, eikä
mitään sen jälkeen.
Yritin soittaa edelleen, muutamia kertoja hälytti ja sitten puhelimeen ei enää saanutkaan yhteyttä.
Eikä isäni edelleenkään vastannut puhelimeensa.

Nyt aamulla 8.05 oli ensin tullut viesti isäni puhelimesta, että ovat nyt kuulolla(en herännyt viestin tuloon, olin töissä aina kello 3 asti ja juuri nukahtanut paria tuntia aiemmin).
No, sitten puhelin soi, johon heräsin, 8.15. Isäni soitti äitini puhelimesta.
Ja kaikki niin ok, pyysin antamaan puhelimen äidilleni.
Ei kuulemma ollut tullut puheluita, eikä viestejä, ei ollut ajatellut soittaa takaisin päin kun puhelu jäi kesken sillon ennen 20 illalla. Omasta puhelimestaan ei saanut yhteyttä kuulemma, nyt aamulla vasta.
Ei sanallakaan maininnu et oltas juteltu muutama sana sillon 21 jälkeen.
Tai ettei ollut tajunnut soittaa isäni puhelimesta. Seli seli seli.

Sitten mä räjähdin.
Sanoin et oon ihan 100 varma et ovat juoneet eilen.
Ja tietenkin kielsivät kaiken.
Tottakai.
Oon ite katellu niitteen vkl-juopottelua koko lapsuuteni mökillä ja hirtti niinku niin kiinni nyt. Väittävät kivenkovaan etteivät oo juoneet mitään kun todellakin tietävät kantani asiaan, ollaan isäni kanssa tästä asiasta otettu pari kertaa yhteen tosissaan kun on hoitanut lapsiani muutaman siiderin hönössä.

Niin, ja ongelma se, että kun olen pyytänyt ja käskenyt ja anellut, että eivät ota sillon kun mun lapset heidän kanssaan ovat ja pitää kieltäytyä jos ei jaksa olla ilman viinaa.
Eli se luottamus nyt.
Ja kai mulla tulee omat lapsuusajat mieleen ja se epämukava fiilis sieltä kun vanhemmat oli sekasin ja yksin sai pörrätä mökillä.

Nyt sit mietin et lähenkö hakemaan tosiaankin lapset kotiin vai?
Eivät siis päivisin koskaan juo vaan touhuavat, mutta sitten illalla.
Tosin tuskin nyt enää uskaltaisivat tänään, tämän riidan jälkeen.
Itsellä aamuvuoro eli kello 5 oltava töissä huomenna, joten todellakin tarvitsisin lastenhoitoapua nyt.

Ja tiedän et suurin ongelma on kaikki se mun oma kokema mikä nyt heijastuu tähän näin,
Mutta hitto, ja kiitos kun sain purkaa kiukkuni tänne.

Sinuna yrittäisin järjestää lapsille joku muu hoitopaikka. Oletko ihan varma ettei ne ota päivälläkään!?
Miksi mies ei voi hoittaa lapsia? Etkö luota häneen?

Mä hakisin muksut pois. Ihan vaan senkin takia, että jos et laita tiukkoja rajoja, niin jatkavat tuota loputtomiin. Juovat ja ovat vastaamatta ja sit valehtelevat.

Mä en omille vanhemmille voi antaa muksua mukaan edes päivällä, koska eivät välitä mm turvallisuusasioista lainkaan, kun on sitä ennenkin hengissä selvitty. Esim heistä turvaistuimet ja kaukalot ovat turhaa hapatusta. Heillä ei ole edes alkoholi mukana kuvioissa.

Siis en todellakaan tiennyt, että juovat siellä.
Tästä on jo vuosia kun asiasta isäni kanssa keskusteltiin viimeksi.
Ja en ole koskaan uskonut, että äitini joisi lasteni ollessa heillä, en ole koskaan ennen tunnistänut äänestä sitä tai nähnyt.
Niin, ja siis olen yksinhuoltaja.
Lasten isä asuu 80km päässä meistä eikä osallistu millään muotoa arkeemme, siksi eivät ole isänsä hoidossa.

Hakisin pois, hinnalla millä hyvänsä.

Jos et hae, annat hiljaisen hyväksyntäsi sille että ovat hoitaneet kännissä lapsia.

Luulen, että oma lapsuutesi vääristää tunteitasi, mutta nimenomaan niin päin ettet näe tilanteen vakavuutta. Ei lasten tarvitse kestää tuollaista, ihan heitteillä ovat jos isovanhemmat ovat noin soosissa. Ja vaikka itse siitä olet selvinnyt, ei se tarkoita että lapsesi selviäisivät siitä traumoitta tai edes ilman että mitään sattuu.

Niin, tiedänhän mä itsekkin vastauksen, että pois ne on haettava, että saan rauhan itelleni tässä asiassa.
Tuntuu vaan sekin niin kauhealta et mitä jos syyttelen turhasta kun eihän mulla ole minkäänlaisia todisteita asiasta...
Ja kaikki vanhat omat jutut sitten tekevät tästä niinku mulle todellisempaa...Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Mut siis jos olet itse katsellut koko lapsuutesi vanhempiesi juomista, niin miten ihmeessä olet niin naivi, että luulet sun lasten jotenkin muuttavan käyttäytymistä??? Etenkin kun on kyse alkoholista. Nyt järki käteen. Ja kyllä, ihan varmasti juovat myös tänään kun kerran ei ole pelkoa että pöllähdät sinne kesken kaiken.

Etkö voi jutella lastesi kanssa puhelimessa. Varmaan isompi ainakin osaa sanoa miten siellä menee ja onko kaikki ok. En siis tarkoita että kysyt lapselta suoraan että onko mummo ja pappa kännissä, vaan että mitä kuuluu ja onko kivaa. Jos vaikuttaa ok:lta ni en hakisi pois, vaan antaisin tämän reissun olla ja jatkossa yrittäisin järjestää hoitoasiat muulla tavalla.

Tää on niin käsittämätöntä että omat vanhemmat muka kohtelisi mun lapsia jotenkin paremmin kuin mua/ eivät jois enää lasten nähden vaikka joivat silloin lasten nähden kun minä olin lapsi/ muuten olisivat nyt jotenkin parempia ihmisiä...

Liekö vain toiveikasta sokeutta, kun haluaisi itselleen toisenlaisen lapsuuden. Sille toiveelle ja uskomukselle sitten uhrataan ne omat lapset.

Niin, tiedänhän mä itsekkin vastauksen, että pois ne on haettava, että saan rauhan itelleni tässä asiassa.
Tuntuu vaan sekin niin kauhealta et mitä jos syyttelen turhasta kun eihän mulla ole minkäänlaisia todisteita asiasta...
Ja kaikki vanhat omat jutut sitten tekevät tästä niinku mulle todellisempaa...Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Onhan sulla todisteita, tiedät itsekin.

Kukaan normaali, selvinpäin oleva ihminen ei käyttäydy noin. Etenkään kun on toisen lapset hoidossa. Ihan hyvin tiedät sen itsekin. Ja sitten heti aamulla vanhempasi rupesivat paikkailemaan tilannetta, kun huomasivat kännyköistään että eivät ole eilen vastanneet.

Ota vapaapäivä. Kyllä työnantajan pitää varautua työntekijän äkillisiin pois jäämisiin, älä sinä siitä huolehdi. Älä anna lastesi altistua tuollaiselle. Hyvin usein tuollaisissa tilanteissa ajatellaan, ettei ole vaihtoehtoa - ja sitten kun jotain tapahtuu, ajatellaan, että "miksi en vaan hakenut lapsia pois". Työ on tärkeää, mutta lapset vielä tärkeämpiä.

Etkö voi jutella lastesi kanssa puhelimessa. Varmaan isompi ainakin osaa sanoa miten siellä menee ja onko kaikki ok. En siis tarkoita että kysyt lapselta suoraan että onko mummo ja pappa kännissä, vaan että mitä kuuluu ja onko kivaa. Jos vaikuttaa ok:lta ni en hakisi pois, vaan antaisin tämän reissun olla ja jatkossa yrittäisin järjestää hoitoasiat muulla tavalla.

Minusta tämä on hiljainen hyväksyntä. "Okei suutuin puhelimessa, mutta lapset pysyy siellä niin ei tässä mitään. Jatkakaa samaan tapaan."

EHKÄ jos haet sieltä lapset, vanhempasi havahtuvat, suostuvat keskustelemaan asiasta ainakin jollain tasolla ja EHKÄ joku päivä voit kokeilla uudestaan. EHKÄ he eivät mokaa uudestaan. Ehkä.

Itse hakisin, ehdottomasti, enkä ymmärrä miten voit edes harkita että et hakisi. Yök mille altistat lapsesi, ei kenenkään lapsen kuulu joutua kärsimään tuollaisesta.

mun vanhemmat olivat viikonloppujuoppoja kun olin lapsi, huolehdin usein 7vuotta nuoremmasta veljestäni, kun porukat oli niin kännissä. nykyään ovat alkkiksia ihan arkenakin, en voisi koskaan kuvitella vieväni lapsia heille hoitoon, koska viinanhimo menee aina muiden ihmisten edelle, ei siinä sillopin lastenlapsista väliä ole kun tekee viiniä/kaljaa/viinaa mieli.
Sinuna en veisi lapsia enään yöhoitoon heille, etsisin jonkun luotettavan hoitajan lapsille tai hommaisin heille vuorohoidosta paikan.

[QUOTE="ma aa";28447364]Itse hakisin, ehdottomasti, enkä ymmärrä miten voit edes harkita että et hakisi. Yök mille altistat lapsesi, ei kenenkään lapsen kuulu joutua kärsimään tuollaisesta.[/QUOTE]
Puhumattakaan siitä kauheimmasta skenaariosta jossa humalan takia pettäneen valvonnan seurauksena lapsi hukkuu mökkirantaan.

kiitos vastauksistanne.
Ja tiedoksi etten ole ikinä nähnyt tai huomannut, että äitini olisi ollut humalassa lasteni kanssa ollessaan, en koskaan.
Joi aika reippaasti kun itse olin lapsi, siis viikonloppuisin.
Isäni on ottanut joskus, muka salaa, mutta olen huomannut. Ollaan riidelty sitten asiasta ja sovittu et on ottamatta kun hoitaa lapsia.
Ovat siis niin superihania isovanhempia kaikin puolin muuten, mutta tämä asia varjostaa, lähinnä siis isäni kohdalla.
Mutta nyt epäily oli myös äidissäni.
Eivät siis ole mitään rapajuoppoja, vaan ovat arkisin ihan selvinpäin ym.. vaan niiden mielestä viinaa on aina juotu ja tullaan juomaan. Ja lapset kulkee siinä sivussa sitten mukana, niinhän se on aina menny.
Tietävät kantani varsin hyvin asiaan, olen supernegatiivinen alkoholin ja lasten yhteensovittamisessa. En ota itse ikinä lasten kanssa sitä 1 siideriä enempää. Jostainhan sekin juontaa juurensa.
Niin, ja eivät kuulostaneet puhelimessa ainakaan nyt humalaiselta, kyllähän sen tunnistaa jos oikein kunnolla pääsee juttuun niin jossain vaiheessa.
Ja yleensä kun kahdestaan mökkeilevät niin päivät touhuavat ja sitten saunan jälkeen alkavat ottaa. Näin siis n.9/10 kerrasta voisin sanoa.
Noh, selittelen tässä varmaan itekkin.
Ja vielä mietin et mitä teen.
Kun vakuuttelivat niin etteivät ole ottaneet....
Äh ja päh.
Ja sori kaikille, saan kiukut teiltä, mutta musta tuntuu, että annan lasten olla siellä, painun itse takasin maate ja mietin vielä et haenko tosiaan lapset kotiin ja otan rokulia töistä sitten...

Yhteistyössä