Isovanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiiop
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiiop

Vieras
Minulla on yksi kouluikäinen poika edellisestä liitosta, nykyisen mieheni kanssa lisäksi kaksi tyttöä ja poikavauva.
Tytöt olivat nyt taas yökylässä mummolassa ja pappa oli ostanut heille vappunaamarit ja jotain muuta vappukrääsää. Pojalleni ei kuitenkaan mitään (tälle kouluikäiselleni) Poikani taas ihmetteli isoon ääneen, miksei hänelle mitään. Mummo vain mutisi jotain empä-tiijä. Jotenkin harmittaa kamalasti poikani puolesta, että hän ei ole samanarvoinen mummon ja papan silmissä, kuin tytöt(oikeat mummotettavat)ovat. En kyllä olisi vaillakaan, että ostelisivat tytöille mitään, mutta minusta jos tytöille ostaa, niin sitten pitäisi tasapuolisuuden nimissä huomioida poikaanikin. Vai olenko ihan väärässä? Eikä ollut ensimmäinen kerta. Mummo on reissuiltaan tuonut aina jotain pientä tytöille, ei koskaan pojalleni. Viime kuussa mummo oli ostanut hyppynarut tytöille -ei taaskaan mitään pojalleni. Jotenkin tuntuu, että en haluaisi, että tyttöjäkään sitten lahjovat, kun eivät poikaani halua huomioida. Kyllä tympäsee, mutta minkäs teet.

Pojan omat isovanhemmat(ex-mieheni vanhemmat) eivät pahemmin pidä yhteyttä, korkeintaan kerran kuussa näkevät, jos poikani ollessaan isän luona heitä tapaa.

Kiitos jos joku jaksoi lukea vuodatustani. Pieni juttuhan tämä on, mutta silti pirusti harmittaa poikani puolesta!!!!

Ymmärrän hyvin miltä sinusta tuntuu. Ei lapsia saa asettaa eriarvoiseen asemaan. Kohteleeko miehesi poikaa kuin omaansa? Kyllä on tosi typerät isovanhemmat. Sinuna sanoisin niille ettei tarvitse tuoda lapsille mitään jos ei tuoda kaikille tasapuolisesti. Tuli oikein paha mieli poikasi puolesta.

No onhan toi kurjaa. Mut toisaalta jos he eivät ole oikeat isovanhemmat niin se on kyl ihan ymmärrettävää eikä mun mielestä pidä ees odottaa et he ostais myös pojalle... Tää on vähän vaikee juttu :/

Paiskaa vaan reilusti "kissa pöydälle" ja keskustele asiasta isovanhempien kanssa. Kaikkia lapsia täytyy kohdella tasa-arvoisesti, syyttömiä he siihen ovat, kuka heidän biologinen vanhempansa on...
Mulla on onneksi ihanat appivanhemmat, joille kaikki neljä lasta ovat rakkaita. Saattavat joskus lahjoa nuorimpia enemmän, mutta eivät koskaan kahden vanhimman nähden. Myös vanhimmat lapset muistavat merkkipäivinä vara-mummoa ja -pappaa samoin kuin omia, biologisia isovanhempiaan.
Meillä myös vanhimpien lasteni isä on muistanut myös nuorimpia, jotka eivät ole hänen lapsiaan, juhlapäivinä. Mut kuten sanottu, mulla onkin kaks hyvää miestä, entinen ja nykyinen :)

*Avaan sateenvarjon jo valmiiksi*

Itse varmasti ihan tyynesti vaan palauttaisin saadut tavarat ja sanoisin et jos yhdelle, niin sit myös muille.

Onneksi ei tarvii tällaisia itse pohtia. Miehen vanhemmat muistaa yhtä lailla miehen edellisen liiton lapsia, mun edellisen liiton poikaa kuin myös yhteistä vaavia. Niin jouluna, synttäreillä kuin myös tuliaisilla lomamatkalta. =)

Harmittava tilanne poikasi kannalta.Oletko miehesi kanssa keskustellut asiasta?Mulla on siitä ihana tilanne et nykyisen mieheni äiti huomio myös kahta mun lastani.Eräs sukulaisista oli kyllä anoppia kommentoinut,ettei saa kohdella mun lapsiani saman vertaisina.No onneksi on tämä yksi perhe vain,enpä paljoakaan tule oltua tekemisissä heidän kanssa.Niin pystyisitkö myös keskusteleen miehesi vanhempien kanssa vaikka molemmat että tilanteessa huomioituisi myös poikasi.

niinhän se on että veri on vettä sakeampaa.... niin ikävää kun se onkin
lapsen kannalta... kyllä jokainen isovanhempi haluaa huomioida omia lapsenlapsiaan ja se tilanne on vain hyväksyttävä

Mulla oli aikanaan sellanen ihan oma mummo joka ei ilmeisesti piitannut suurempia isästäni, omasta pojastaan...joten me lastenlapset eli minä ja pikkuveljeni oltiin serkussarjasta aina ne jotka ei saanu joulu- tai synttärilahjoja.
Eipä sitä mummoa oikein vieläkään ilolla muistele...mun vanhemmat ei koskaan nostaneet kissaa pöydälle, epätoivottuja kun olivat....kantsii puhua asiasta, kyllä noi jutut muistaa oikein hyvin vielä aikuisenakin!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 23:07 vieras kirjoitti:
No onhan toi kurjaa. Mut toisaalta jos he eivät ole oikeat isovanhemmat niin se on kyl ihan ymmärrettävää eikä mun mielestä pidä ees odottaa et he ostais myös pojalle... Tää on vähän vaikee juttu :/

mun mielestä ei ole liikaa vaadittu "puoli-isovanhemmilta", että edes jotenkin huomioisivat myös poikaa. ei tarvi olla yhtä hienoa kuin "omilla" lapsenlapsilla, mutta jotakin... kyseessä on selvästi mielenosoitus isovanhempien puolelta kun poika elättää toisen lasta...

ap:lle! kuten täällä on jo sanottu niin nosta kissa pöydälle.

Omat vanhempani kohtelevat mieheni lapsia ihan samalla tavalla kuin minun ed.liiton lapsia ja yhteistä lastamme,samoin mieheni isä ja tämän vaimo kohtelevat lapsia tasapuolisesti,kaikkia muistetaan synttäreinä ja jouluna.Miehen äiti taas jättää usein minun lapseni ilman tuomisia,ja jostain syystä ostaa paljon kalliimpia ja hienompia lahjoja mieheni pojille kuin yhteiselle lapsellemme...Poikien äidin vanhemmat tietenkin muistavat vain heitä,mutta huvittava piirre on se,että jos he vaikka antavat säkillisen karkkia pojille,he muistavat sitten aina sanoa,että ne on vaan teille,ei sen naisen kakaroille...he eivät myöskään anna mitään tavaroita lahjaksi pojille,koska pelkäävät minun lastenikin niitä käyttävän,he ovat jo vuosia antaneet pojille lahjaksi leffareissun ja pizzalla käynnin,ettei ylimääräiset hyödy poikien lahjoista...

Minun anoppi on itse kasvattanut lapsensa (siis mieheni) uusperheessä ja hän huomioi aina mysö minun lapseni. Kävi meillä keväällä ja haluais aivan erityisesti lähteä kanssani kauppaan ja ostaa kaikille lapisell jonkun vaatteen. Sanoi ettei ole koskaan ostanut minun lapislelni mitään että nyt haetaaan kaikille jotakin kivaa. Olin ihan :o ja toki se tuntui mukavalta vaikka en olisi edes ajattellut että minun lapseni jäävät ilman jos yhteisellemme ostetaan. Anoppi sitten jutusteli kauppareissulla omia tuntemuksiaan silloin kun on itse uusperhettä vetänyt ja omista kokemuksistaaan oman jo edesmenneen anopin kanssa, miten hänen anoppinsa ei koskaan huomioinut hänen entisen liittonsa lapsia ja miten se oli hänsetä tuntunut epäoikeuden mukaiselta. Aika jännä juttu tuo uusperhe ja isovanhemmuus.

Yhteistyössä