Isovanhempien kutsumanimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Millä nimillä teidän lapset kutsuvat isovanhempiaan?
Mun anoppi kutsuu itseään "muumiksi","mummiksi" ja "mummoksi".Pitäisikö hänen päättää millä nimellä lapsi alkaa kutsumaan häntä kunhan alkaa puhumaan?
Mies sanoo että hänen äitinsä on mummi, mutta onko hölmöä jos lapsella on kaksi mummia? Oma äitini on ollut jo neljä vuotta mummi joten hän on myös meidän lapselle mummi. Eikö anoppini voisi olla vaikka mummo ettei lapselta tarvitsisi aina kysyä kumpaa mummia tarkoittaa?
Toivottavasti ymmärsitte mitä ajan takaa, monimutkaisesti selitetty...

miksei mummeja voisi nimetä, esim. Raija-mummi ja Ulla mummi?

poikien isän äiti tuli mummiksi ollessaan 38v, ei halunnut itseään kutsuttavan mummoksi ihan ymmärrettävästä syystä :D
Mun äitini taas vaati saada olla Mamma koska se kulkee meillä suvussa tuo titteli..

Mun äiti on mummu ja isä on pappa ja miehen äiti on Afrikan mamma (puhutaan hänestä tuolla nimellä, ikinä ei olle tavattu).

Sitten pojilla on vielä isoisovanhemmat elossa, eli mun isovanhemmat siis ja he ovat mummi ja vaari, mamma ja isopappa.

Anoppi voisikin olla "etunimi"-mummi mutta meidän äidillä on niin kamalan pitkä nimi niin kuulostaa aika oudolta. Minunkin äitini tuli mummiksi 38 vuotiaana mutta anoppi vasta 50 vuotiaana eli hänelle sopisi mummo paremmin...

Anoppi on famu, appi on upa. Miehen toinen mummi on isomummi, ja toinen pikkumummi. Mun äiti on mami ja isä on pappa, ja mun mummo on miimi. Erittäin selkeää, eikö olekin :)

Mun mielestä olisi meille helpompaa jos olisi mummi, ukki ja esim mummo (miehen isä kuollut joten ei ole esim vaaria). En vaan ymmärrä miksi mies ei halua että hänen äitinsä olisi mummo..

Meillä on isovanhemmat itse saaneet päättää, miksi heitä kutsutaan. Meillä on siis mummu ja vaari, isu ja paappa sekä ukki ja hänen avovaimoa kutsutaan vain etunimellä.

Mulla oli aikoinaan kaksi mummua ja kaksi pappaa, eikä niissä olla koskaan menty sekaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä olisi meille helpompaa jos olisi mummi, ukki ja esim mummo (miehen isä kuollut joten ei ole esim vaaria). En vaan ymmärrä miksi mies ei halua että hänen äitinsä olisi mummo..

Mun mielestä sen "arvonimen" päättääminen kuluu sille isovanhemmalle. :) Onlkoot vaikka molemat mummeja, kyllä ne lapset keksii niille nimet josta erottaa, ja käytäntö voi nekin muokata. :)

mummu ja pappa sekä maija-mummo ja vaari.
siskoni lapset sanovat isänsä vanhempia isoäiti ja isoisä ja kuulostaa aika kopealta...minun isäni sanoi omia isovanhempiaan: tuhari ja tummu (pohjanmaan murretta)

Yhteistyössä