Ä
äiti ja mummi
Vieras
Ehkä tuo kaksi päivää viikossa on vähän liikaa vaadittu! Jos muitakin lapsenlapsenlapsia niin ei varmaan edes joka kuukausi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Tassa tapauksessa lapsen vanhemmat ovat tehneet selvaksi, etta jos apua ei tipu, ovat valit menneet. Eli isovanhemmat menettaisivat poikansa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Aiti on kotona lapsen kanssa, sen vuoksi onkin aivan loppu henkisesti ja fyysisesti. Lapsen isa paljon toissa ja matkustelee paljon.
Lapsella on downin lisaksi myos autismia. Eli lapsi ei ota kontaktia vanhempiinsa. Eli aidin sanoin: "Ottaa paljon, muttei anna mitaan".
Mutta en osaa kertoa tarkempia tietoja, ei tasta jutusta niin paljon jutella. Itse en uskalla sanoa mitaan, niin tulenarka asia tama on.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Aiti on kotona lapsen kanssa, sen vuoksi onkin aivan loppu henkisesti ja fyysisesti. Lapsen isa paljon toissa ja matkustelee paljon.
Lapsella on downin lisaksi myos autismia. Eli lapsi ei ota kontaktia vanhempiinsa. Eli aidin sanoin: "Ottaa paljon, muttei anna mitaan".
Mutta en osaa kertoa tarkempia tietoja, ei tasta jutusta niin paljon jutella. Itse en uskalla sanoa mitaan, niin tulenarka asia tama on.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Niin ja painotan nyt kahdelle edelliselle, etta tama perhe ei asu Suomessa! Jos tama isa alkaisi "miettimaan" tyoaikojaan ja hellittaa perheen vuoksi, hanella olisi kengankuva takapuolessa. Ymmartakaa nyt, ettei kaikkialla maailmassa ole tyontekijan turva samanlainen kuin Suomessa tai valtio\kunta tarjoa apua vammaisen lapsen kanssa.
Nyt on siis kyseessa vain lapsen aidin (ja isan) ja isovanhempien valinen kiista...
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Siis kolmelle edelliselle...
Mutta lapsenvahti olisi varmasti vaihtoehto.
Alkuperäinen kirjoittaja Muffa:Ei isovanhemmilla ole velvollisuutta hoitaa lapsenlastaan oli sitten down-lapsi tai ei.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Valitettavasti en voi sanoa, missa asumme. Olen nytkin sanonut liikaa.
Lapsen isa ei suostu muuttamaan pois kotimaastaan. Siis aiti suomalainen. Mutta ehkapa tuo valitettavasti tulee olemaan ratkaisu tahan, aidin ja lapsen muutto Suomeen.
Kiitos vastauksista.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Valitettavasti en voi sanoa, missa asumme. Olen nytkin sanonut liikaa.
Lapsen isa ei suostu muuttamaan pois kotimaastaan. Siis aiti suomalainen. Mutta ehkapa tuo valitettavasti tulee olemaan ratkaisu tahan, aidin ja lapsen muutto Suomeen.
Kiitos vastauksista.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Isovanhemmilla ei ole velvollisuutta hoitaa ei tervettä eikä sairastakaan lastenlasta.
Eksäni uusperheessä on myös down-lapsi, ja ompa tuo ex-anoppini kertonut, kuinka vaikeaa heille on edes tämän lapsen syliin ottaminen, lapsi kun ei esim. varsin isonakaan vielä kannatellut niskojaan. Heille on ollut myös tosi vaikeaa tämän lapsen hyväksyminen, ylipäätään siis se, että yli 4-kymppisten vanhempien piti vielä hankkia yksi lapsi, vaikka perheessä niitä on jo 5. Isovanhemmat auttavat kyllä sitten kaikkien muiden lasten kanssa, ja osallistuvat näiden lasten elämään paljonkin.
En kyllä menisi syyllistämään isovanhempia siitä, etteivät jostain syystä kykene tai halua vammaista lasta hoitaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Isovanhemmilla ei ole velvollisuutta hoitaa ei tervettä eikä sairastakaan lastenlasta.
Eksäni uusperheessä on myös down-lapsi, ja ompa tuo ex-anoppini kertonut, kuinka vaikeaa heille on edes tämän lapsen syliin ottaminen, lapsi kun ei esim. varsin isonakaan vielä kannatellut niskojaan. Heille on ollut myös tosi vaikeaa tämän lapsen hyväksyminen, ylipäätään siis se, että yli 4-kymppisten vanhempien piti vielä hankkia yksi lapsi, vaikka perheessä niitä on jo 5. Isovanhemmat auttavat kyllä sitten kaikkien muiden lasten kanssa, ja osallistuvat näiden lasten elämään paljonkin.
En kyllä menisi syyllistämään isovanhempia siitä, etteivät jostain syystä kykene tai halua vammaista lasta hoitaa.
Onko tuo down-lapsi vielä kovin pieni? Voi olla että tilanteet muuttuvat. Varsinkin huonompikuntoisille ja epävarmoille iäkkäämmille isovanhemmille tuo velton ja niskojaan kannattelemattoman, ehkä jo isokoisenkin vauvan kantaminen voi olla todella haastavaa.
Mutta kun lapsi kasvaa voi samaisille isovanhemmille olla kevyempi homma istuskella sohvalla down-lapsen kanssa lueskelemassa kirjaa ja halailemassa kuin juosta pitkin pihoja terveen 3-4v:n kanssa.
Mutta tosissaan ei isovanhemmilla ole mitään velvollisuuksia lapsenlasten hoitamiseen. Surullista vaan jos he jostain syystä eivät voi hyväksyä yhtä lapsenlasta ja näyttävät tämän muillekin käytöksellään.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En minäkään tekeisi mitään omilla vanhemmilla jos he eivät antaisi minulle mitään, edes apua. Ymmärrän kyllä että isovanhempia naama alkaa ällöttää jos eivät halua auttaa. Välien katkaisu varmasti ihan hyväksi, ehkä sitten tajuavat mitä menettivät, yhtä tärkeä se down-lapsi on kuin muutkin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En minäkään tekeisi mitään omilla vanhemmilla jos he eivät antaisi minulle mitään, edes apua. Ymmärrän kyllä että isovanhempia naama alkaa ällöttää jos eivät halua auttaa. Välien katkaisu varmasti ihan hyväksi, ehkä sitten tajuavat mitä menettivät, yhtä tärkeä se down-lapsi on kuin muutkin.
Itse tajusin, että isovanhemmilta saamme hädän tullen vain kakkaa niskaan.
vaikka varoissaan ja voimissaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En minäkään tekeisi mitään omilla vanhemmilla jos he eivät antaisi minulle mitään, edes apua. Ymmärrän kyllä että isovanhempia naama alkaa ällöttää jos eivät halua auttaa. Välien katkaisu varmasti ihan hyväksi, ehkä sitten tajuavat mitä menettivät, yhtä tärkeä se down-lapsi on kuin muutkin.
Itse tajusin, että isovanhemmilta saamme hädän tullen vain kakkaa niskaan.
vaikka varoissaan ja voimissaan.
Puhutko omista vanhemmistasi?