issiasko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nea85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nea85

Aktiivinen jäsen
25.06.2007
1 184
0
36
mulla on aivan järkyttävää kipua ollu nyt parin viikon ajan takareidessä. se on semmosta viiltävää kipua kun nousen penkistä ylös, helpottaa kyllä kun vähän aikaa kävelen.. eli onko tää nyt sitä issiasta vai mitä vois olla? sen lisäks mun lonkat on tosi kipeet.. eli niitäkin pakottaa ylös nousun aikaan.. onkohan tääkin vaan näitä raskaudesta johtuvia juttuja vai onko miussa nyt jotain pahasti vialla? itkun kanssa saa aina sohvalta nousta.. :'(

Tuo jalkasärky kuulostaa issiastyyppiseltä. Nuo lonkkakivut on varmaan liitoskipuja, kun liitokset löystyy niin voi särkeä pahastikin. Ystävälläni epäiltiin issiasta, mutta lopulta johtui siitä, että oli paljon kudosturvotusta (raskaudesta johtuen siis) ja turvotus painoi hermoa, joka aiheutti jalkasäryn. Eli siis en usko, että ois mitään pahasti vialla, että ihan raskauteen nuo liittyy, mutta jos kovasti vaivaavat niin kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan / lääkäriin, jos jotain helpotusta osaisivat tarjota =)

Itelle tuttua kahden raskauden loppuajasta ja välillä muutenkin.

Normaalisti siihen auttaa venytys, jossa istut lattialle toinen jalka ojennettuna suoraksi ja koukistat kipeämmän puolen jalan siten, että jalka tulee lattiaa vasten yli toisen reiden ja kiedot molemmat kädet polven ympäri ja vedät polvesta terveemmän pakaran kainaloon päin.

Loppupuolella raskautta tämä ei luonnollisestikaan onnistu niin sitten neuvon menemään lähimpään lääkäriin hakemaan helpotusta. Esim. ite sain kakkosen loppupuolella 600mg Buranaa ja 625mg Panadolia yhdessä otettavaksi, että pääsin edes kävelemään ja sain esikkoa nosteltua.

kiitos teille :)
mulla onkin keskiviikkona neuvola niin mainitsen sit samalla asiasta. mut kiva kuulla että tää on normaalia. tosiaan vaivat on alkanu vasta nyt raskauden aikana niin jospa ne sit johtuis vaan tästä raskaudesta.

Yhteistyössä