Istukan sijainti ja mahdollisesti joutuminen keisarinleikkaukseen

Pyhä jysäys

Aktiivinen jäsen
13.06.2008
4 298
0
36
Eli:
Rakenneultrassa istukka oli takaseinässä alhaalla, ja lääkäri antoi uuden ajan reilun kuukauden päähän, jolloin katsotaan uusiksi istukan sijainti.
Sanoi, että jos pysyy siinä, niin leikkaus.
No en siinä huomannut kysyä, että sillonko se päätös jo tehdään, eli (noin) viikolla 28.
Vai vieläkö sen jälkeen katsotaan, jos se edelleen samassa paikassa.
Vai eikö se enää sen jälkeen muuta sijaintia?

Käsittääkseni se istukka 'vaeltaa' enemmän alkuvaiheessa kohdun kasvaessa, loppua kohti mennessä siirtyminen hidastuu. Itselläni tuota tarkkailtiin juuri rakenneultrassa, kun aikaisemmassa ultrassa oli reuna kohdunsuun päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Minulla:
kontroloitiin viimeisen kerran muistaakseni rv 37 ja oli silloin noussut kyllin korkealle, jotta pystyin synnyttämään alateitse.

Eli ne todennäköisesti mullakin varmistaa sen kuitenkin vielä loppupuolella.
Kyllähän tää asia selviää viimeistään kun meen sinne tarkistusultraan, mutta alko vaan vaivaamaan mieltä.
Vaikka järki sanoo, että ei ne leikkauspäätöstä tee vielä sillon...

Jos yllättäen synnytys käynnistyy ennenaikaisena on tuollainen seikka hyvä olla tiedossa. Jos raskaus menee ihan normaalisti loppuun saakka niin kyllä sitä seurataan siirtyykö pois alta. Halvempi yhteiskunnalle on pari ultraa ja normaali synnytys kuin sektio.

Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Jos yllättäen synnytys käynnistyy ennenaikaisena on tuollainen seikka hyvä olla tiedossa. Jos raskaus menee ihan normaalisti loppuun saakka niin kyllä sitä seurataan siirtyykö pois alta. Halvempi yhteiskunnalle on pari ultraa ja normaali synnytys kuin sektio.

Enpä ollutkaan tältä kantilta aatellut.
Eli ei tehdä lopullista päätöstä vielä ensi kuussa.

istukka voi loppuajasta nousta yllättävänkin paljon. Minulla oli leikkausuhka päällä vielä rv 35, mutta parin viikon kuluttua tilanne olikin mennyt paremmaksi ja sainkin synnyttää alakautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuo:
istukka voi loppuajasta nousta yllättävänkin paljon. Minulla oli leikkausuhka päällä vielä rv 35, mutta parin viikon kuluttua tilanne olikin mennyt paremmaksi ja sainkin synnyttää alakautta.

Kiva kuulla! =)
Ja taidanpa ite sit vaatii vielä viimehetken tarkitusta, jos jossain vaiheessa määräävätkin sektiopäivän.

Yhteistyössä