Istukka edessä. Mitä voi olla tulossa??? Haittoja? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Rakenneultrassa sanoi, että istukka ei ole kohdunsuun edessä kuitenkaan.

Eli voinko luottaa siihen täysin, ettei jatkossakaan kasva kohdunsuun eteen?

Voiko edessä olevasta istukasta olla muuta haittaa?

Et vaan tunne liikkeitä ehkä niin aikasin kun ne joilla se on takana. Mitään muuta haittaa siitä ei ole, jos ei oo kohdunsuun päällä. Istukka yleensä mahan kasvaessa nousee vaan ylöspäin.. eli älä huoli. Mulla olis istukka edessä ja aloin tuntea liikkeet vasta viikolla 22.

Sanottiinko siis että istukka olisi alhaalla tai osittain edessä? Seuraavat ilmeisesti tilannetta raskauden loppuun asti? Mulla oli osittain etinen istukka, mutta ei se sitten noussut tarpeeksi vaikka sanottiin kyllä että voi synnyttää alateitse. Laskettuna päivänä alkoi vuotamaan ilmeisesti supistusten takia niin paljon että veivät ambulanssilla sairaalaan. Siellä kuitenkin vieläkin meinasivat käynnistää seuraavana päivänä synnytyksen koska verenvuoto hyytyi. Mutta alkoi taas uudestaan että kiireellinen sektio sitten tuli.

Ilmeisesti jos istukka on edessä, se voi aiheuttaa vuotoja jotka ei kuitenkaan ole välttämättä vaaraksi. Ja tosiaan jos se ei nouse tarpeeksi niin ehkä edessä on sitten sektio.

Millä viikoilla olet?

Jos edessä, siis etu seinässä, ei siitä ole haittaa. Paitsi jos menent lapsivesipunktioon, ottavat istukasta sen näytteen. Ainakaan mulla ei hainannut eikä seurattu, oli ihan normaalia.

Rakenneultra tehtiin 20+0. Liikkeitä tunsin ekan kerran vasta 17+0 ja tosi vaimeena. Kunnolla ja päivittäin liikkeet alkoi tuntuu vasta 19+0. Silti tosi mietoja verrattuna ekaan raskauteeni, jossa istukka oli takana. Silloin tunsin ekat liikkeet jo rv 14+5 ja mahasta näkyi läpi potkut 17+0 ja jo 19+0 vauva sai potkittua mahani päällä olevaan kaukosäätimeenkin niin, että kaukosäädin pomppi kun makasin selälleni kaukosäädin mahan päällä.

Olen nyt 21+0.

Sanoi rakenneultrassa, että on edessä, ei kohdun edessä.

Jos se on siellä etuseinämässä eikä mitenkään kohduun suulla, niin ei siitä ole mitään haittaa. Minulla se synnytys sujui parhaiten, missä istukka oli etuseinämässä kiinni, liikkeet vaan tuntuivat myöhemmin. Eikä haitannut mitenkään edes lapsivesipunktion ottamista.

Minä tunsin liikkeet jo rv 14:n tienoilla. Käsi sydämellä vannon että tunsin! Ja istukka on molemmissa raskauksissa ollut etuseinämässä.

Etuseinä istukka ei tee mitään haittaa. Ihan normaali paikka sille. Potkut tuntee myöhemmin ja ei koske loppuraskaudessakaan liikkeet niin paljon kuin mitä jos takaseinässä istukka ja oma mahanahka ohut.

mulla oli kakkosen raskaudessa istukka etuseinämässä ja kyllä potkut tuntui ihan yhtä kovaa kuin esikon odotuksessakin (silloin takaseinämässä). eli ei välttämättä vaimenna potkujakaan

mulla kyllä on radikaalisti vaimeammat potkut nyt ku istukka edessä, kuin mitä oli ku istukka oli takana :) Mutta hyvä niin. Ekassa raskaudessa ne potkut oli tosi kovia ja häiritsi öitäkin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mulla kyllä on radikaalisti vaimeammat potkut nyt ku istukka edessä, kuin mitä oli ku istukka oli takana :) Mutta hyvä niin. Ekassa raskaudessa ne potkut oli tosi kovia ja häiritsi öitäkin

Mulla kolme kertaa takana ja nyt edessä ja toivoisin kyllä että nytkin ois ollut takana.. On sen verran kipeitä potkuja ja tuntuu että nahka repee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla sama homma, ja rakenneultrassa meinasivat että toi etuseinä on istukalle ihan OK paikka. Eri asia tosiaan ois, jos se ois kohdunsuun päällä. Mutta liikkeet tuntuu tosiaan ihan eri tavalla nyt.

Täällä kyllä puhutaa asioista ihan ristiin. Etinen istukka ja kohdun etuseinässä sijaitseva istukka ovat kaksi ihan eri asiaa. istukka kasvaa kohdun etu tai takaseinässä, sillä ei ole merkitystä. Erinen istukkka taas on vaikeusasteestaan riippuen enemmän tai vähemmän hankala juttu.

Uusimmat

Yhteistyössä