Istukka kohdunsuun päällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On todella suuri todennäköisyys, että siirtyy pois edestä kohdun kasvaessa!
Tilannetta seurataan tiheillä ultrauksilla. Tsemppiä, minulla siirtyi kokonaan pois edestä vasta viikolla 30.

Itselläni ei ollut vielä yhtään siirtynyt 29+2 ja nyt menossa 31+4..seuraava ultrakontrolli 34+2 joten jännityksellä odotan,että onko yhtään siirtynyt. Tällä hetkellä ei paljoa enään olla toivoa annettu,vaikka pieni mahdollisuus vielä onkin =) Tosin ei kannata vielä stressata,kun on hyvin pieni mahdollisuus ettei siirry pois.

Minulla oli ekassa raskaudessa istukka kohdunsuun päällä. Huomattiin nt ultrassa. Siirtyi osittain pois ja taaksepäin joskus viikkojen 22 ja 28 välillä. Rv 31 alkoi hieman tiputella verta ja lääkäri totesi sen tulevan istukasta. Poika syntyi sektiolla rv32 mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Kakkosen kohdalla oli laita päällä. Sain silloin mattojenkopistelu ja imurointikiellon joulun alla siitä. Rakenneultrassa oli jo siirtynyt ylemmäs, ettei haitannut.

mulla ol NT-ultrassa pikkasen kohdun suun päällä. tänään menossa rakenne ultraan jossa selviää onko noussut. sit varmaan tulee tiheämpiä ultrauksia ja jos ei nouse pois, niin varmasti sit sektioon lasketun ajan lähistöllä. Onneksi ei ole verta tiputellut edes seksin jälkeen.

En osaa olla murheissani luotan terveydenhoitoon :)

Mulla oli toista odottaessa osittain etinen istukka. Ei siis kokonaan kohdunsuun päällä. Sitä sitten ultralla seurailtiin mutta ei se siirtynyt. En muista mitkä ne viikot on, johon mennessä sen pitäisi siirtyä jos on siirtyäkseen. Kuitenkin loppuun asti oli mahdollista alateitse synnytys, sen verran vähän oli kait sitten kohdunsuun päällä. LA:n iltana alkoi voimakas verenvuoto ja ampparilla sairaalaan. Siellä verenvuoto hilliintyi kun olin makuulla, tai niin mä ainakin luulin ja edelleen lääkäri sanoi että on mahdollista alakautta synnyttää, kutitteli vauvan päätä. Seuraavana aamuna käynnisteltiin ja kun supistukset alkoi niin se ilmeisesti myös sitten sai istukan reunat repeilemään ja vuotamaan verta. Kysyinkin sit että onko tää nyt ihan normaalia, ylilääkäri vai mikä lie katsoi että jaahas, nyt on parasta tehdä leikkaus.
Kiireellisellä sektiolla poika sitten syntyi.

Yhteistyössä