Istutteko te muut siitepölyallergiset vaan sisällä koko ajan?

08.05.2012
772
0
16
Minä istun ja mua harmittaa, koska kevät ja alkukesä on mun lempivuodenaikoja. Tai oli ennen, ei taida olla enää tämän allergian takia. En kehtaa mennä ulos kun silmät alkaa vuotamaan ja kirvelemään heti ja näytän ihan itkeneeltä ja ärsyttää kun pitää koko ajan niistellä. En tajunnut hakea reseptilääkkeitä ja nuo käsikauppalääkkeet ei auta mitään. Ennen ei oo ollu näin pahana tämä allergia.

En tiedä että onko tuon silmien kirvelyn osasyynä sekin että auringonpaisteessa silmäluomet rasvoittuu ja sitten se öljy valuu silmiin, niin kävi viime kesänä vielä silloinkin kun siitepölykausi oli ohi. Mitäköhän sillekin ongelmalle tekee...

Itselläni ei onneksi ole allergiaa, mutta nyt kun havupuut päästää sitä keltasta siitepölyä ja koko kämppä on keltasenaan. Joka päivä saisi olla pyyhkimässä tasoja ja lattioita kun ovat keltasen pölyn peitossa.

Kovat on oireet mullakin, mutta en anna sen rajottaa mun elämää. Ihan sama se mulle on miltä näytän, mulla on astmapiiput ahkerassa käytössä vaan kun ei henki kulje.

Kirjoitinkin oman ketjun tuossa joku hetki sitten..

Oireilen ensimmäistä kertaa ja tämä on ihan hirveää :( Tosi rajuna tullut. Ja sain aikamoisen astmakohtauksen? tai niin lääkärit sanoivat. Ja pelkään saavani sen uudestaan herkästi. Koko toukokuu mennyt ihan pilalle, kun ei voi nauttia yhtään ulkoilusta. odotan vaan että loppuisi kokonaan ja vois elää niinkuin ennenkin.

Hups, en huomannut tuota toista aoitettua ketjua kun en katsonut nyt kun aloitin tän. (Kävin täällä palstalla joskus tunti sitten ja meinasin silloin jo kysellä ja sitä ketjua ei ollut silloin vielä, ja nyt kun tulin uudestaan niin tein vain aloituksen lukematta muita.)

On se kyllä ikävää kun Suomessa on aina kylmä ja huono sää niin sitten kun ois kaunis ilma niin ei voi mennä ulos. Mulla on vielä heinäallergiakin ja pujoallergia, saa nähdä onko nekin pahentuneet...Niin ja kukillekin oon allerginen aika monille. Tyhmää. Silloin kun mulle tuli tämä koivuallergia n. viisi vuotta sitten niin samana keväänä sain pahan pähkinäallergian ja se ei oo parantunut ollenkaan.

Eipä se haittaa vaikka olis 10 ketjua samaa aihetta :)

Alkoiko sulla siitepölyallergia ihan yhtäkkiä vaan silloin 5 v sitten? Onko sulla ollut muita allergioita ennen sitä?
Mulla ei ole koskaan ollut mitään allergioita. Siksi olen jotenkin tosi ihmeissäni ja surullinenkin tästä tilanteestani. Olin niin ajatellut että laitetaan uuden kodin pihaa yhdessä miehen kanssa ja nyt nyhjötän sisällä kun ulkoilemaan en uskalla kuin pieniä hetkiä. Mietinpä vaan että miten sitten kun ajattelin laittaa istutuksiakin. Saankohan niistäkin jotain oireita??

Mulla alkoi jo yläasteella lievä heinäallergia ja allergia kukille ja pujolle. Ala-asteella alkoi villa-allergia. Sitten nyt aikuisena viisi vuotta sitten alkoi allergia koivun siitepölylle ja pähkinöille ja kiiville. Niin ja ihan pienenä olin allerginen kananmunille, mutta se parani. Ikää myöten tuntuu kuitenkin allergiat lisääntyvän.

Toivotaan että tämä vuosi on jotenkin vaan tavallista pahempi eikä sullekaan tule enää niin pahoja oireita tulevaisuudessa. En usko että saat istutuksista oireita, et kai säkään nyt ihan kaikelle voi yhtäkkiä olla allerginen. (siis mikäli istutat vasta sitten kun koivun siitepölyä ei oo enää)

Kai ap nyt kuitenkin on alkanut ottaa jokapäiväisen lääkkeensä? Minäkin kärsin siitepölyistä niin paljon, että aamulla ja iltapäivällä täytyy ottaa yhden tabletin silmätippoineen ja nenäsuihkeineen

Paha on ollut mullakin allergia tänä vuonna. Sisällä jouduin olemaan viikko sitten kunnes menin lääkäriin. Olen viimisilläni radkaana ja sain reseptin pillereihin,joita voi raskaana ottaa,sitten laitan vielä silmätippoja ja olo helppasi! Mutta ikinä en ole näin pahasti oireillut :(

Oon ottanut Heinixiä joka päivä viikon, ei auta mitään. Sitä ennen söin pari tablettia Zyrtecin jämiä, ei mitään vaikutusta. Huomenna ajattelin hakea jotain parempaa antihistamiinia ja silmätippoja. No hyvä puoli on se että mulle ei tuu noista käsikaupan antihistamiineista myöskään mitään sivuvaikutuksia, ihan niin kuin en ois syönytkään niitä ollenkaan. Allergia väsyttää kyllä muuten.

Mä vuorottelen 1 vko Zyrtec ja 1 vko Cirrus pahimpaan aikaan, kohta voi siirtyä kokonaan Z:aan. Töissä onneksi jo tietävät että itkuiset silmät ja niiskutus ei ole työkavereiden tai kotijoukkojen aikaansaamaa (eikä tartu) :D

Yhteistyössä