isyyskuukausi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
mä en ymmärrä siitä kyl yhtään mitään. tyttö siis täyttää vasta kesäkuussa vuoden. Eli miehen pitää siis ennen synttäreitä pitää se 12 päivää lomaa, vai miten se menee. minä en siis mene töihin vaan jatkan sitten lapsen kanssa olemista kotona..

kelan sivut ku on mulle ihan hepreaa :ashamed:

Siis isän tulee pitää vanhampainraha kaudesta se viimeiset 12 päivää, jolloin hän saa sitten ekstraa sen 12 päivää eli yhteensä tule kk. Sun vanhempianrahakausi loppuu siis 12 päivää aikaisemmin. Tuo kk on mahdollista siirtää muistaaksin 6 kk eteenpäin pidettäväksi.

kauas se vanhempainrahakausi on. oliks se tasan vuoden ku vaihtuu kotihoidontuelle? :ashamed:
Kelalle täytyy siis ilmoittaa tuo ajankohta milloin.. eli mies on siis kuukauden kotona? :ashamed: Miks sinne ekstraa tulee?

jaa minäkö tyhmä?, tyhmääkin tyhmempi :D :snotty:

Sen ekstran saa kun isä pitää ne viimiset 12 päivää. Eli isää "palkitaan tästä". Vanhempainvapaa kestää n. siihen asti kun lapsi täyttää 9kk. Tarkista papereista tai kelan sivuilta mihin asti teillä! ja kelalle pitää ilmottaa siitä muutoksesta 2kk aiemmin jos en ihan väärin muista.