Itken täällä, kun olen ihan paska ihminen, paska äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikea paskamutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikea paskamutsi

Vieras
Hitto että tuli taas niin paska olo. Unohdin ihan kokonaan lapsen esikouluun tutustumispäivän. :( Helvetti että hävettää ja nolottaa.

Olen saamaton paska ihan kaikessa. En vaan osaa hoitaa asioita ja unohtelen. Mikä sitten aiheuttaa ahdistusta ja masennuksen kaltaista olotilaa. :(

En osaa hallita elämää. En osaa tehdä mitään, enkä onnistu missään. Olen epäonnistunut ihan kaikessa. Paska paska paska!

Mulla nyt pitkästä aikaa itsemurha-ajatuksia päässä. Viimeksi olen ajatellut näin 7 vuotta sitten. Ennen kun tulin raskaaksi siis.

Miten ihminen voi olla näin epäonnistunut??? En edes kohta oikeasti jaksa tsempata missään, kun lopputulos on aina epäonnistuminen ja kilokaupalla virheitä. :( :'(

Nyt vaan itseäsi niskasta kiinni ja teet jonkun kalenterin itsellesi johon kirjaat kaikki muistettavan ylös. Tuo ongelmasi on siis helposti korjattavissa :).

Ja paras äiti olet omille lapsillesi!

No tuskin nyt itseään kannattaa tappaa sen takia, että eskariin tutustuminen unohtui... Mutta siis, onko sulla kalenteria käytössä, joko ihan perinteistä paperista tai sitten puhelimessa? Kalenteria kannattaa opetella pitämään mukanaan ja HETI merkitsemään kaikki mahdolliset menot ylös, ja tietysti joka ilta tarkistaa seuraavan päivän merkinnät. Vaatii hieman vaivannäköä, mutta vältyt noloilta tilanteilta.

Minä unohtelen asioita niin paljon nykyään, että jos pää ei olisi hartioissa kiinni se jäisi päivittäin useaan otteeseen matkan varrelle...

Ota eskaan yhteyttä, uskoisin, että ihka varmasti voitte mennä tutustumaan jonain toisena päivänä.

Ja allakka jääkaapin oveen tms., ja siihen kaikki asiat ylös. Toimii minulla. Töissä kirjoitan heti aamulla muistettavat asiat lapulle, ja vedän sitä mukaa pukkia yli kun olen ne tehnyt.

Älä itseäsi soimaa, se on ihan turhaa. Olet varmasti hirveän hyvä äiti, kun sinulle noin paha mieli tästä unohduksesta tuli :hug: Omallesi/ omillesi maailman paras ja ainoa äiti.

Niin unohdin minäkin. Käytiin sitten erikseen tutustumassa. Mitä sitä kannattaa kaikesta stressiä vetää, ihmiset on erilaisia, ainoastaan odotukset muilta ovat samanlaisia. Ei kukaan voi taipua tiettyyn muottiin.

Unohtelu ei tee sinusta huonoa äitiä eikä huonoa ihmistä. Ei meistä kukaan ole täydellinen. Sallikaamme itsellemme virheitä ja hyväksykäämme itsemme sellaisena kuin olemme.

Kurkkaa huvikses flylady.com, sieltä vois löytyä sullekin hyviä vinkkejä ja ennen kaikkea myös vertaistukea ja eväitä positiivisempaan arkeen :) Meillä joillan nyt vaan on vähän hatara pää ja sen kanssa täytyy opetella pärjäämään parhaansa mukaan...

Sinun kannattaa mennä lääkärille juttelemaan olostasi. Voimia!

Tuo asia, joka sinut nyt näihin mietteisiin ajoi ei todellakaan ole niin vakava. Jos sinä et viitsisi mennä lapsen kanssa eskariin tutustumaan, olisikin syytä katsoa peiliin. Mutta unohdukset ovat inhimillisiä, tuskin olet ainut edes lapsesi eskarissa. Uskon, että voitte mennä sinne katsomaan joku toinen päivä.

Unohduksia sinänsä voi ehkäistä esim. laittamalla kännykkään muistutuksia. Sellainen mahdollisuus on varmaan kaikissa vähänkään uudemmissa puhelimissa ja on varmempi konsti kuin kirjata asiat paperikalenteriin. Se kalenteri kun ei piippaa muistutukseksi, toisin kuin puhelin.

Koeta jaksaa ja antaa anteeksi tuo unohdus! Mutta muuten täällä kohtalotoveri, tuntuu että arjenhallinta on kadoksissa. Kalenterit löytyy, ihan miehen kanssa jaetut sähköiset sellaiset, samoin sähköiset miehen kanssa jaetut kauppalistat. Emme kumpikaan osaa olla suunnitelmallisia, unohtelemme, kotia ei voi useinkaan sanoa siisitiksi jne. Meillä on onneksi toimivat rutinnit ja tavart pistetään suunnilleen paikoilleen illalla jne. asiat tapahtuvat aina samaan aikaan, mutta muuten to do -listat vain kasautuvat, kukat kuivuvat paahteessa vaikka niitä yrittäisi kastella jne. jne. Kaupassa voisi käydä kolme kertaa päivässä, kun ei vaan osaa ajatella, mitä puuttuu. Esimerkkejä riittäisi vaikka kuinka.

No itse unohtelen jos lasten koulusta on tullut jotain aikataulumuutoksia, retki-ilmoituksia tms, huomaan ne mutta empä muista enää sitten kun se päivä koittaa. Paska olo täälläkin, mutta tähän on auttanut se kun merkkaa kaikki puhelimen kalenteriin ylös HETI kun asiasta saa tiedon, muistutukset päälle.

Monet kerrat menneet myöhässä kouluun kun MINÄ en ole muistanut että tänään mentiinkin tuntia aikaisemmin kun viime viikolla päästiin tuntia aikaisemmin. Onneksi toinen lapsi on jo sen verran vanha että huolehtii näistä asioista ihan itse, mutta tuon toisen kohdalla se olen vielä minä joka loppupeleissä tällaisien asioiden muistamisesta on vastuussa

Hitto että tuli taas niin paska olo. Unohdin ihan kokonaan lapsen esikouluun tutustumispäivän. :( Helvetti että hävettää ja nolottaa.

Olen saamaton paska ihan kaikessa. En vaan osaa hoitaa asioita ja unohtelen. Mikä sitten aiheuttaa ahdistusta ja masennuksen kaltaista olotilaa. :(

En osaa hallita elämää. En osaa tehdä mitään, enkä onnistu missään. Olen epäonnistunut ihan kaikessa. Paska paska paska!

Mulla nyt pitkästä aikaa itsemurha-ajatuksia päässä. Viimeksi olen ajatellut näin 7 vuotta sitten. Ennen kun tulin raskaaksi siis.

Miten ihminen voi olla näin epäonnistunut??? En edes kohta oikeasti jaksa tsempata missään, kun lopputulos on aina epäonnistuminen ja kilokaupalla virheitä. :( :'(

HEI HEI HEI!!
Jos vielä luet tätä: itse aivan samanlainen! Ja mietin että miten on mahdollista että minä fiksu ihminen en saa järjestäni otetta. Adhd!!!! Mene lääkäriin! Saat apua!

Moi vaan täältäkin

Mäkin unohtelen tärkeitäkin asioita joten et tosiaan ole paska äiti etkä huono tms. Viimeks 1vk sitten mä unohdin täysin esikoisen kouluasioita koskevan palaverin. Esikoiseni on pienluokalla tarkkaavaisuushäiriön takia ja mun läsnäolo olis ollut välttämätöntä mutta kun unohdin niin unohdin ja minkäs sille. Palaveri peruttiin kokonaan ja siirrettiin 2vk eteenpäin. Voit uskoa et hävetti ja vitutti kun opettaja soitteli et missä olen. Yritin siinä sitte epätoivoisesti selitellä et olen pahoillani yms opettaja kuitenkin ymmärsi tilanteen.
Jokainen ihminen unohtelee asioita eikä se suinkaan ole harvinaista.
Voisit olla yhteydessä eskariin/koululle ja kysyä olisko mahdollista päästä vielä tutustumaan lapsen kanssa.

Yhteistyössä