Itkettää ja pa**a olo!!!! ;(((((((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmis

Vieras
Eli mies ilmoitti haluavansa erota vajaa 2 kk sitten, haki tavaransa ja muutti 19-vuotiaan tytön luokse, kunnes saa oman asunnon. On sanonut että tyttö on vain kaveri hänelle, vaikka tuota on vaikea uskoa ja jossain vaiheessa sanoikin että kertoisi kyllä jos jotain kerrottavaa on heidän suhteestaan. Meillä on 2 lasta, kolmas syntyy parin kuukauden päästä. On tavannut nyt lapsiaan kerran viikossa parin tunnin ajan, ja melkein joka kerta tämä tyttö/nainen on ollut mukana. Nyt käytiin eilen miehen äidin luona, joka on itsekin eronnut miehen isästä aikoja sitten. Ajattelin sitten häneltä kysyä, miten heillä meni tapaamiset sun muut asiat. Juteltiinkin aika paljon siitä ja kertoi sellaisia asioita mitä en tiennyt ennestään, mm. eronsa syistä. Oltiin sitten parvekkeella,kun katsoin että meidän auto tai siis miehen auto ajoi pihaan, ja tämä toinen oli siellä kyydissä. Miehen äitikin jäi kulmat rytyssä katsomaan, kun ei siis oikein tiedä tästä meidän erosta mitään kun mies ei suostu hänelle puhumaan. Olisi pitänyt olla siinä vaiheessa ihan hiljaa ja olla kuin ei mitään, mutta ei kun piti tyhmänä mennä avaamaan suu ja alkaa puhumaan erosta.
Nimittäin mies, ex siis laittoi äsken viestin että mitä oikein luulen saavuttavani sillä, että marisen sen äidille meidän erosta. Olin ihan, että mitä vit**a, mitä olen marissu. Vastasi vaan, että menen lasten kanssa käymään siellä ja puhun erosta minkä ehdin. Ja että yritänkö saada sen mutsin mun puolelle, että onneksi se ei lähde siihen mukaan. Sitten tuli puhe eron syistä, ja kirjoitin että mieshän se minut jätti ja rikkoi lapsilta perheen, jonkun teinitytön takia. Koska tuolta minusta tuntuu, että se tyttö/nainen on osasyy eroon vaikka kuka väittäisi mitä muuta! Ja että silloin kun oltiin vielä yhdessä, niin ei miestä kiinnosta perhe, aina oli omissa hommissaan ja harrastuksissaan. Melkein koskaan ei tehnyt lasten kanssa keskenään mitään, eikä tehty perheenä eikä myöskään kahdestaan mitään. Minä hoidin lapset ja mies eli omaa elämäänsä siinä sivussa. Ja nyt onkin lähes tulkoon kokonaan vain ja ainoastaan minun syyni että mies halusi erota!
Kaiken huippu oli että tuohon viimeiseen viestiin vastaus tulikin tämän tytön puhelimesta. Että mikäs helvetin teinityttö se mulle on, ja että enemmän mussa on teinitytön tuntomerkkejä kuin siinä. Ja että mies ei jättänyt mua sen takia ja rakastaa lapsia, eikä todellakaan ole unohtanut niitä. Ja että vaikutan niin katkeralta että oikein naurattaa!
Mä oon niin loukkaantunut siitä, että mies sekoittaa tuon toisen meidän välisiin asioihin! Eikö se itse kykene selvittämään meidän välejä, kun pitää toinen nainen laittaa siihen väliin selvittämään? Ja totta helkkarissa olen katkera, eiköhän mulla ole syytä siihen, mutta olen yrittänyt laittaa sen taka-alalle ja unohtaa koko katkeruuden.

Kaiken lisäksi nyt mietin, että kun vauva on syntynyt niin en menisikään selvittämään isyyttä vaan ottaisin yksinhuoltajuuden vauvaan ja antaisin hänelle oman sukunimeni. Muilla lapsilla on isän sukunimi ja yhteihuoltajuus. Mutta ei tuokaan kovin kivalta tuntuisi, mutta nyt vaan tuntuu helpommalta vaihtoehdolta. Ei tarvitsisi tapella miehen kanssa mistään vauvaan liittyvistä asioista.
Ja oli puhetta että mies tulisi kuitenkin synnytykseen mukaan, mutta enhän mä tuota voi ottaa sinne kun en voi luottaa siihen yhtään.

Sitten vielä mietin raha-asioitakin. Meillä on paljon yhteistä velkaa ja sen takia ollaankin jo käyty pankissa, missä tilanne on vielä hiukan auki, mutta sen lisäksi meillä on uusi auto, joka on nyt miehellä mutta on molempien nimissä. Mies on kyllä vaihtamassa sitä halvempaan, heti kun vain sopiva löytyy. Kerran jo soittelin rahoitusyhtiöön ja kysyin miten saan nimeni pois autosta, mutta päädyin sitten odottamaan että mies vaihtaa auton kaikkien kulujen ja maksujen takia. Tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä, että soitan huomenna sinne taas ja sanon että tehkää mitä teette mutta minun nimeni lähtee autosta pois. Lisäksi miehellä on rinnakkaiskortti minun nimissäni olevaan bensakorttiin, nyt sieltä tuli 500? lasku viime kuulta, ja mietin nyt jos huomenna soitan ja käsken sulkea rinnakkaiskortin (tiedä kuinka paljon sitä on jo tässäkin kuussa käytetty) niin mitä jos mies jättääkin laskun maksamatta. Ei minulla ole sellaisia rahoja, että sen saisi maksettua.

Kiitos jos jaksoitte lukea, laittakaas jotain kommenttia mitä mieltä olette ja miten minun pitäisi edetä.

En osaa sanoa muuta kun todella kurja tilanne ja vielä raskaana olet..Onko sinulla siskoa tai hyvää ystävää joka tulisi sinun luoksesi vaikka tueksi??? Tosi paskamainen äijä ja sitten että se tyttö vielä siihen sotkeutuu. Kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi ja voimahalit sulle=)

:hug: Vaikeita asioita mut mä ehdottasin et puhuisitte kasvotusten miehen kans asiat läpi...ja kaksin. Jos ei siitä tule mitään niin sitten johki tukitalolle puhuun siten että olette siinä te ja virkailija se yleensä helpottaa puhumista...! Yritä jaksaa ei varmasti ole helppoa elää tuon asian kanssa ja vielä raskaana, mutta onneksi sulla on lapset kenelle oot kaikkein tärkein eikä ne ainakaan ikinä hylkää!

Sinuna soittaisin oikeusaputoimistoon ja varaisin ajan asianajajalle. Saat sieltä tietoa, eikä sinun tarvitse yksin olla vastuussa laskuista esim. siitä bensalaskusta vaan kaikki menee puoliksi. Sulje ihmeessä se kortti.

Paljon voimia sulle ja lapsillesi.

Voimia :) Nyt äkkiä suljet kaikki kortit ym, mihin ex-miehelläs on käyttöoikeus..! Tosi paskamainen äijä, ei voi muuta sanoa. Mutta sääliksi käy myös sitä teinityttöä, ex-miehes käyttää sitä vaan hyväkseen saadakseen sut pahalle mielelle, on sille jonkinnäkönen laastarisuhde vaan. Voi että, kaikki järjestyy vielä :)

Hirveä tilanne. Nuo raha-asiat kannattaa ainakin sopia yhdessä. Eihän siitä tule muutaku lisää ongelmia jos vaikka rinnakkaiskortin suljet mitään sanomatta.

Vauvaan voit saadakin yksinhuoltajuuden kun eihän vauva voi olla erossa äidistään. Kannattaa sitä kysyä jostain. Myös exältä onko hällä mitään vastaan että otat yksinhuoltajuuden käytännön syistä.

Hei,
Kurja tilanne sulla ja lapsellinen mies! Mene heti oikeusaputoimistoon, niin saat tarkempaa tietoa oikeuksistasi omaisuutenne ja velkojenne suhteen ja näin et myöskään joudu maksamaan sellaista, mikä ei sinulle kuulu. Löytyisikö ketään läheistä, joka voisi tulla hetkeksi asumaan luoksesi? Vaikka se miehen anoppi, jos teillä on hyvä välit ja ymmärtää poikansa olevan vastuuton kakara. Vaikutat järkevältä etkä ole "paniikissakaan", joten varmasti selviät kriisistäsi. Näin ulkopuolisena tietysti huolettaa, että miten kun vauva tulee - selviättekö taloudellisesti ja miten jaksat. Minkä ikäisiä muut lapset ovat? Voisitko saada myös jotain kotiapua kunnalta? Voimahali sulle!

Ex-mies on 23, ite olen 25. En mä tiedä pystyykö sen kanssa enää puhua mitään! Oon tullut vastaan vähän kaikissa asioissa sitä (mm. se että sanoin että on ok jos se tyttö on välillä lasten tapaamisissa mukana) ja nyt se sitten yhtäkkiä sotkee sen tytön tähän mukaan aivan täysin. Enkä tällä hetkellä edes halua puhua sen kanssa, mut kai se on jonkinlainen keskusteluyhteys saatava ihan vaan lastenkin takia. Mutta loukkaa tosi paljon että se veti ton tytön tähän mukaan, ja oikein yrittää tahalleen varmasti loukata.
Tuota just mietin noissa raha-asioissa et jos menen selän takana tekemään jotain niin miten se sen kostaa.

Varmasti herättää katkeruutta tuollainen. Lapsellista mieheltäsi sekoittaa toinen nainen teidän välien selvittelyyn. Minusta sinulla on täysi oikeus puhua anoppisi kanssa, ja hyväkin jos tulette juttuun. Sekin on ymmärrettävää, että miehesi siitä suuttuu mutta älä siitä välitä, vaan tee nyt asioita jotka tunnet tarpeelliseksi eteenpäin pääsemisen kannalta. Lapset ja heidän hyvinvoinnistaan huolehtiminen antaa uskomattoman paljon voimia ja kannustaa eteenpäin. Paljon joudut työtä tekemään päästäksesi tasapainoon mutta usko pois, vielä joskus asiat alkavat tuntumaan paremmalta. Puhu asiasta paljon, paljon ja paljon niin olosi helpottuu. :hug:

Paljon paljon voimia sulle :hug: toivottavasti sulla on tukiverkostoa ympärilläsi, ystäviä, sukulaisia..ym. Ei varmasti ole helppoa tilanteessasi. Puhu vaikka neuvolassa tilaanteestasi, ehkä voivat auttaa sua jotenkin. Täytyy olla aika välinpitämätön mies kun jättää sinut raskaana ollesasi :ashamed: inhottavaa!! Niin voisitko ehkä ystävälliseen sävyyn sanoa sille teinitytölle että jättäis tämän tilanteen sinun ja miehen väliseksi? Ehkä on niin nuori ettei edes ymmärrä mihin tilanteeseen on joutunut. Varsinkin jos miehesi on puhunut sinusta ikävään sävyyn. Sen ikäiset saattavat olla todella lapsellisia, niinkun varmaan tiedät.
Mielestäni tuo yksinhuoltajuus kuulostaa hyvältä ratkaisulta etenkin jos mies ei vietä lasten kanssa aikaa. Antaa sinulle vapauden päättää vauvan asioista niinkun jo mainitsitkin.
Tesemppiä sulle tuhannesti, toivottavasti asiat kääntyy parhain päin :hug:

Onpa kurja tilanne sinulla.

Minusta kannattaa kuitenkin merkitä miehesi kolmannenkin lapsenne isäksi. Myöhemmin lapsi voi tuntea olonsa huonommaksi, jos hänen sisaruksillaan vain on isä.
Ei sinun tarvitse antaa alle 2-vuotiasta yön yli tapaamisiin ja vauvan tapaamiset saa hoidettua ihan vaan sinun kodissasi jo imetyksen yms. vuoksi.
Voit kysellä paikkakuntasi lastenvalvojalta noista tapaamisasioista. ja kannattaa varmaan ottaa yhteyttä sinne oikeusaputoimistoon.

Voimia. Syksyllä on varmaan jo helpompaa ja ensi vuonna olet vain tyytyväinen, että pääsit eroon moisesta lapsellisesta miehestä.

Ja vielä sellaista, että lasten huolto- ja tapaamisasioista pitäisi teidän myös sopia. Mutta tässäkin neuvoo oikeusaputoimisto. Pitää nimittäina laati myös elatusmaksuista paperit - ja älä anna niissä äijän vedättää. Samoin lapsilisät pitää tulla sulle, jos sulla kerran on lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Hei,
Kurja tilanne sulla ja lapsellinen mies! Mene heti oikeusaputoimistoon, niin saat tarkempaa tietoa oikeuksistasi omaisuutenne ja velkojenne suhteen ja näin et myöskään joudu maksamaan sellaista, mikä ei sinulle kuulu. Löytyisikö ketään läheistä, joka voisi tulla hetkeksi asumaan luoksesi? Vaikka se miehen anoppi, jos teillä on hyvä välit ja ymmärtää poikansa olevan vastuuton kakara. Vaikutat järkevältä etkä ole "paniikissakaan", joten varmasti selviät kriisistäsi. Näin ulkopuolisena tietysti huolettaa, että miten kun vauva tulee - selviättekö taloudellisesti ja miten jaksat. Minkä ikäisiä muut lapset ovat? Voisitko saada myös jotain kotiapua kunnalta? Voimahali sulle!

Joka tapauksessa laitetaan noi kaikki velat puoliksi, yhdessähän ne kaikki on tehty, ja kun laskee paljonko miehen nimissä on velkaa ja paljonko minun niin suunnilleen saman verran siitä tulee. Auto jää toistaiseksi miehelle koska minulla ei siihen ole varaa, mutta pitäisi saada vaan oma nimi pois siitä ettei tule ongelmia jos mies ei pystykään maksamaan sitä. Ja tuo bensalasku kun tuli ja ilmoitin siitä ex:lle heti, niin tuli hakemaan laskun samana päivänä pois eli oli selvästi aikomus hoitaa se itse pois.
Nyt tuntuu kyllä, että pidän etäisyyttä tuohon miehen äitiin, jos on kerran mennyt heti pojalleen puhumaan että minä olen puhunut erosta.

Meillä on tosiaan paljon velkaa, ja on ollut talous tosi tiukalla, eli minua tämä ero helpottaa taloudellisesti huomattavasti! Jää paljon enemmän rahaa käteen kuin ennen, jolloin kaikki on menny ja ylikin.
Mulla on tosi hyvä tukiverkosto, on sisko, vanhemmat, isovanhemmat ja kaverit sun muut sukulaiset, eli en kyllä kaipaa mitään kotiapua, ainakaan tällä hetkellä. Enkä täysin yksin tule ikinä jäämään, siitä olenkin onnellinen!! =)

Alkuperäinen kirjoittaja vaikkupallero:
Paljon paljon voimia sulle :hug: toivottavasti sulla on tukiverkostoa ympärilläsi, ystäviä, sukulaisia..ym. Ei varmasti ole helppoa tilanteessasi. Puhu vaikka neuvolassa tilaanteestasi, ehkä voivat auttaa sua jotenkin. Täytyy olla aika välinpitämätön mies kun jättää sinut raskaana ollesasi :ashamed: inhottavaa!! Niin voisitko ehkä ystävälliseen sävyyn sanoa sille teinitytölle että jättäis tämän tilanteen sinun ja miehen väliseksi? Ehkä on niin nuori ettei edes ymmärrä mihin tilanteeseen on joutunut. Varsinkin jos miehesi on puhunut sinusta ikävään sävyyn. Sen ikäiset saattavat olla todella lapsellisia, niinkun varmaan tiedät.
Mielestäni tuo yksinhuoltajuus kuulostaa hyvältä ratkaisulta etenkin jos mies ei vietä lasten kanssa aikaa. Antaa sinulle vapauden päättää vauvan asioista niinkun jo mainitsitkin.
Tesemppiä sulle tuhannesti, toivottavasti asiat kääntyy parhain päin :hug:

Itseasiassa olen jotenkin tyytyväinen, että jätti nyt eikä vaikka vasta vuoden päästä. Nyt on aikaa totuttautua tähän tilanteeseen ja aikomuksena on jäädä hoitovapaalle kunnes vauva sitten täyttää 3v ja vanhin lapsista aloittaa silloin koulun. Eipä tarvii nyt stressata töihin paluuta, kun olen ollut nyt 4 vuotta kotona lasten kanssa ja tuntuu tosi vaikealta palata töihin ja viedä lapset hoitoon..
Lähetinkin sille tytöllle takaisin viestin että on ystävällinen ja pitää huolta omista asioistaan ja että tämä asia ei mun ymmärtääkseni hänelle kuulu =)

Nyt mitä ollaan miehen kanssa puhuttu tapaamisista, niin on ottamassa lapset joka toinen vko-loppu 2 yöksi ja viikolla jos ehtii jonkun lyhyen tapaamisen. Mutta mistäs senkin tietää miten siitäki mieli muuttuu ku saa elää tota "teinielämää".. Kiitos =)

Alkuperäinen kirjoittaja riouska:
Onpa kurja tilanne sinulla.

Minusta kannattaa kuitenkin merkitä miehesi kolmannenkin lapsenne isäksi. Myöhemmin lapsi voi tuntea olonsa huonommaksi, jos hänen sisaruksillaan vain on isä.
Ei sinun tarvitse antaa alle 2-vuotiasta yön yli tapaamisiin ja vauvan tapaamiset saa hoidettua ihan vaan sinun kodissasi jo imetyksen yms. vuoksi.
Voit kysellä paikkakuntasi lastenvalvojalta noista tapaamisasioista. ja kannattaa varmaan ottaa yhteyttä sinne oikeusaputoimistoon.

Voimia. Syksyllä on varmaan jo helpompaa ja ensi vuonna olet vain tyytyväinen, että pääsit eroon moisesta lapsellisesta miehestä.

Just tuotakin olen miettinyt tuossa kolmannen lapsen isyysasiassa. Ei varmasti ole kovin kiva pienelle, kun ei muka ole isää ollenkaan vaikka taatusti onkin sama kuin sisaruksilla. Ja loppujen lopuksi haluaisin että lapsilla on sama sukunimi, niin ei kenellekään tule ulkopuolista oloa!
Olen jo NYT tyytyväinen, että pääsin tuosta lapsellista ukosta eroon, kun vain saisi kaikki käytännön asiat selviksi, raha-asiat erilleen ja tapaamiset rullaamaan, mutta sekään ei onnistu ennen kuin mies saa oman asunnon.
Vaikka jos ottaisi lapset nyt jo sinne tytön luokse, saisi tyttökin nähdä millaista se lapsiperhearki oikein on. Ei mitään ruusuillatanssimista aina =) Kiitos! Helpottaa kun saa täälläkin puhua!

Mä sanosin tollaselle miehelle, että kasvaa aikuiseksi. Ja sille pimulle mä olisin sanonu suorat sanat että tajuaa olla sekaantumatta toisten asioihin. Ja kolmanneksi mä kyllä jättäsin tulevalta vauvalta joko kokonaan isyyden tunnustamatta tai ainakin ottasin sen yksinhuoltajuuden.

Vaikka nyt tekee kipeää niin kai ymmärrät, että tuleva lapsi on viaton ja hänellä on oikeus isäänsä.
Jos isä haluaa kantaa vastuun lapsistaan niin se on aina parempi, on liian paljon isättömiä lapsia joista isät ei välitä.
se ei ole sinulta pois vaan lapsille merkitsee paljon.
Mutta kyllä se vielä helpottaa ja hienoa, että sinulla on tukiverkostoa.
voimia sinulle

Olenkin tainnu sanoa sille jo kerran tai kaksi, samoin sen äiti =) Pakko myöntää et vihoissani teki mieli laittaa vaikka minkälainen haukkumaviesti takaisin, mut pystyin sen verran rauhoittumaan et laitoin vain tollasen "kohteliaan" pyynnön. Siihenki se vastas että kyllä se kuuluu hänelle jos mä haukun häntä tai miestä! Huh huh, mikä pimu!! Tähän laitoin vaan takasin että "täytyypä laittaa mieleen että teinityttö on haukkumasana". Siihen se vastas et "yrität vissiin olla jotenki hauska? No joo kieltämättä me täällä nauretaan" =o Tähän vastasin vaan että pitäkääpä hauskaa niin siihenkin piti viel päästä sanomaan viimeinen sana "Varmasti"...
Mä en oikeesti tajuu mitä ton äijän päässä liikkuu!!? Muuttuuko ne kaikki tollasiksi mulkuiksi eron jälkeen?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Vaikka nyt tekee kipeää niin kai ymmärrät, että tuleva lapsi on viaton ja hänellä on oikeus isäänsä.
Jos isä haluaa kantaa vastuun lapsistaan niin se on aina parempi, on liian paljon isättömiä lapsia joista isät ei välitä.
se ei ole sinulta pois vaan lapsille merkitsee paljon.
Mutta kyllä se vielä helpottaa ja hienoa, että sinulla on tukiverkostoa.
voimia sinulle

Ymmärrän, ja olen täysin samaa mieltä! =) Mieskin jossain vaiheessa sanoi että jos meinaan estää sitä tapaamasta lapsia niin vie sitten oikeuteen, mutta sanoin että mulla ei ole mitään aikomuksia saati sitten haluja viedä lapsilta isää. Johan ne on menettäneet kokonaisen perheen. Yritän lapsillekin puhua, että eikö olekin kivaa kun on pian kaksi kotia, isin luona ja äitin luona. Ja miestä olen kannustanut olemaan lasten kanssa enemmänkin, mutta minkäs sille voin jos ei ehdi olla tällä hetkellä kuin 2 tuntia lasten kanssa viikossa.. Toivottavasti tilanne muuttuu ja tapaamiset tulee menemään niin kuin ollaan puhuttu.

en mäkään osaa muuta sanoa, kuin että itse vaikutat fiksulta ihmiseltä ja jätä tää teinityttö omaan arvoonsa. uskomattoman törkeetä, että se sulle alkaa noin viestittelemään. ja jos sun ex ois vähäänkään fiksu itse, olis se kieltänyt tätä teiniä sulle turhaan viestimästä. mutta toivon sulle kaikkea hyvää ja toivottavasti saatte asiat sujumaan tilanteeseen nähden hyvin!

Oletko saanut tilannetta selvitettyä? Tuli mieleen vielä, että älä alennu sen miehes uuden naisen tasolle eli jos se alkaa sulle viestittelee, niin älä vastaa sille mitään. Ihan turhaan saat pahan mielen itsellesi. Vaikuttaa todella lapselliselta naiselta....huh. Edelleen voimia sulle ja lapsillesi.. :wave:

Yhteistyössä