Itkettää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei soita nyt vaikka perheneuvolaan tai perheasiain neuvottelukeskukseen ja varaa itselles kriisiaika asioista puhumiseen. Saat siellä vaitiolovelvollisen ammattilaisen kanssa purkaa mieltäsi ja etsiä ratkaisuja. :hug:

tää ero tulisi kyllä koko suvulle niiin yllätyksenä. Meitä on pidetty aina ihanneperheenä ja muuta lässynlässyn. En ole kertoillut näitä juttuja kun parille hyvälle ystävälle. Mulla on sellanen häpeä fiilis, että tietääkö moni jos mies onkin mua pettänyt??? Siis syytän niinku itteäni... mikä nolous.

Kuulostaa tutulta tuo miehesi käytös. Meillä ei ole riitaa syntynyt pettämisestä tai valehtelusta, mutta miehen reaktio "alakynteen joutumiselle" on ollut samanlainen: suuttumus, erolla uhkailu (tapahtunut kerran) ja vaikeneminen.
Meillä on auttanut se kun olen ainakin näennäisesti "nöyrtynyt". Ei ole reilua ei. Mutta uskon että miehesi ei ollut tosissaan puhuessaan erosta, vaan saatte kyllä välit sovittua. Jos siis haluat niin. Mutta ehkä tosiaan on parempi ensin avata puheväylät, ja sen jälkeen (kun siis on valinnanvaraa) miettiä että haluatko SINÄ jatkaa suhteessa.
Muista että sinä olet tärkeä lapsillesi (ja todennäköisesti myös miehellesi) ja tämä on niitä hetkiä jolloin sinun on oltava vahva. Suosittelen että avaudut asiasta jollekin läheiselle ystävälle tai sukulaiselle ja tämän henkilön avulla vaikka vain ajatuksen tasolla suunnittelette sinulle ja lapsille vaihtoehtoista tulevaisuutta.
Voimia!

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Musta on outoa että (kuten kirjotit) mies sanoo että ''ala ettiä asuntoa lasteS kanssa'', eikö ne lapset sitten miehenkin ole? Toisekseen kyl nuo asiat viittaa kaikki siihen että mies pettää ja minä en ainakaan kyllä kattelis jos on kerta sitten herpeksenkin onnistunu hankkimaan. Ja musta on ärsyttäviä nämä uhkailut että otan lapset ja ajan rekan alle, ihan kun se muka olisi mikään ratkasu. Anteeks nyt vaan mutta tällä palstalla on nähnyt aika paljon näitä uhkauksia ja sieltä sitten onkin paljastunu joku sellanen joka kirjottelee mitä vaan saadakseen vaan huomiota. ja sitten on koko palsta sekasin sen takia ja ihmisiä vedätetään. Jos ihan oikeesti sellasta ajattelet/suunnittelet vakavissas niin sitten tosissaan kyl tarviit apua ja lapset kannattais laittaa vaikka hetkeks jollekkin hoitoon. Kai itsekkin kuitenkin tajua että tuollasten suunnittelu ei ole tervettä eikä oikein. Vaan sä itse voit tehdä elämälles jotain, jos mies on monen yrityksen jälkeenkin haluton puhumaan ja selvittämään niin ota itse ohjat käsiis. Asia helpottuu vaan sen läpikäymällä, se tuskin mihinkään katoaa. :hug:

Paljon asiaa :). Yksi kommentti siis tuohon herpes-asiaan vain. Herpes tosiaan on kovin yleinen. Itsekin onnistuin sen hankkimaan sitoutuneessa suhteessa avomieheltäni, jolla oli se entisestä parisuhteestaan. Ja minä sitten onnistuin antamaan sen uskolliselle aviopuolisolleni. Eli: herpes sinänsä ei ole "todiste". Lääkäri kertoi minulle, että etenkin miehillä voi itää vuosia oireilematta eikä mies automaattisesti tiedä virusta kantavansa. Sen sijaan ap:n tapauksessa toki moni muukin asia kuulostaa kovin raskauttavalta. Herpeksen esiintyvyys aikuisväestössä? Hmm. googlettamalla selviäisi, mutta lääkäri heitti arvion joka neljänneksellä aikuisista...

Eiks ap kertonut että ovat pitkään olleet naimisissa. Epäilen hieman tota teoriaa, että nyt vasta herpes näkyisi.. Taitanut mies käydä muualla. Anteeksi kovasti. Ja haleja... Kommenttini..
Koittakaa puhua miehesi kanssa ja selvittäkää tilanne.

En voisi pettämistä antaa anteeksi, mutta haluaisin tietää onko näin käynyt. Miksi se on niin vaikea sitten sanoa kun tuntuu että hänellä ei ole kuin inhoa mua kohtaan. ainakaan tän päiväisestä päätellen.

Koittakaa rauhoittua molemmat. Pääsetkö ap vaikka ystävän tai sukalaisen luo yöksi muutamaksi päiväksi? Parin päivän pääsät suurimmat suuttumukset ja kiukut on purettu ja voitte yrittää keskustella tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Eiks ap kertonut että ovat pitkään olleet naimisissa. Epäilen hieman tota teoriaa, että nyt vasta herpes näkyisi.. Taitanut mies käydä muualla. Anteeksi kovasti. Ja haleja... Kommenttini..

Heips. En esittänyt asiaa teoriana ap:n miehen tilanteesta, vaan kerroin, mitä lääkäri minulle sanoi asiasta. Esim. ex-avomieheni oli tosi äimänä omasta "kantajuudestaan" eikä ollut oireita. (Ei ollut motiivia valehdella, koska sain tartunnan heti suhteen alussa eikä ollut mitään pettämisepäilyä tms. ja suhde jatkui tämän jälkeen ja kaatui myöhemmin muihin asioihin). Ap:n kohdalla muu kirjoitettu jo kertoo riittävästi omaa ikävää kieltään, surkea tilanne.

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä jo kauan kauan, vanhimmat lapset on jo toisella kymmenellä. siksi ihmettelenkin tota herpestä, koska jos ressi sen laukaisee, olisi se tullut jo aikaisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä jo kauan kauan, vanhimmat lapset on jo toisella kymmenellä. siksi ihmettelenkin tota herpestä, koska jos ressi sen laukaisee, olisi se tullut jo aikaisemmin.

todennäköisesti niin, voi olla tuore tartunta. Ja voipi olla, että saat itsekin oireita. Itselläni ensitartunta oli tosi kivulloinen ja inhottava. Sittemmin oireilu on ollut lievää eikä avioliitossa kovin haittaa, kun kumpikin "tautisia" ollaan. Oletko ollut seksikontaktissa hänen kanssaan oireilun aikana tai sen jälkeen? Sukupuolitesteihin kannattaa itsesi vuoksi harkita menoa.

On oltu kontaktissa oireiden aikaan. Ja kun tässä on sellainenkin juttu vielä, että mulla on alkanut olemaan aivan outoja vuotoja yhen äkin. Kun niitä ei ikinä ennen ole ollut. Epäilin jo sitäkin että jokin tautiko vuodattaa.. ;(

On oltu kontaktissa oireiden aikaan. Ja kun tässä on sellainenkin juttu vielä, että mulla on alkanut olemaan aivan outoja vuotoja yhen äkin. Kun niitä ei ikinä ennen ole ollut. Epäilin jo sitäkin että jokin tautiko vuodattaa.. ;(

No herpes-tartunta aiheuttaa kipeitä rakkuloita alapäähän ja ehkä kuumetta. Itsellä myös wc:ssä käynti sattui kovasti. Uusintaoireet sitten tosiaan ovat paljon lievempiä. Toivottavasti et ole saanut tauteja.

mun siskolle lääkäri sanoi että herpes näkyy oireina viikon päästä tartunnasta. ja tästä diagnoosista on viikko.

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:

mun siskolle lääkäri sanoi että herpes näkyy oireina viikon päästä tartunnasta. ja tästä diagnoosista on viikko.

Minulle sanoi, että pari viikkoa on itämisaika, mutta siis voi olla myös oireettomana, etenkin miehillä! Mutta kokonaisuudessa tuo herpes on kuitenkin "pieni" asia ap:n elämäntilanteessa, jossa on nyt isoista asioista kyse. Kumpa asiat jotenkin järjestyisivät parhain päin, tarkoitti se sitten mitä hyvänsä.

En lukenut koko ketjua, joten voi tulla toistoa nyt. Mutta minusta tuo, että mies "suuttuu" noin kovasti, kun haluat asioista keskustella, on merkki siitä, että on pettänyt sinua, mutta myöskin odottanut syytä erota. Näinhän sen saa kätevästi sinun "vainoharhaisuutesi" syyksi :(
VOIMIA HIRVEÄSTI!!!!! HAE APUA, JOS ALKAA TUNTUA MAHDOTTOMALTA!!! Tulevaisuudella on vielä varmasti annettavaa sinulle, parempaakin kuin tähän asti, vaikka se nyt tuntuu vain sanahelinältä.

Sitähän toi mies mulle yritti herpeksestä puhua, ensin että se on tullut multa (???) ja sit että ei hällä ole ikinä oireillut, ja sit olikin teininä ollut... mutta toi eka oireilu oli sillä tosi kova, että ei se vissiin ennen ole ollut hälläkään..

Sitähän toi mies mulle yritti herpeksestä puhua, ensin että se on tullut multa (???) ja sit että ei hällä ole ikinä oireillut, ja sit olikin teininä ollut... mutta toi eka oireilu oli sillä tosi kova, että ei se vissiin ennen ole ollut hälläkään..

No, entistä selvemmältä kuulostaa... Ei taida tietää itsekään. Veikkaisin ensitartunta olevan miehellesi ja jos sinulla ei herpestä ole (aiemmin ainakaan ollut...), niin taitaa olla melko selvää. Esim. miehelläni oireilu on aika lievää kyllä ja kyllä sen tietää, jos oireillut on, että onko vai ei.

mun pitäis löytää ittestäni se sisukas ämmä, mikä olen joskus ollutkin. en tällainen saamaton lapamato. tuntuu ettei itsetuntoa ole ollenkaan. ei näytä miltään ei tunnu miltään ei ole mitään. säälittävää parkumista.

Yhteistyössä