Itkettää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru

Vieras

Ehkä olen vain jotenkin katkera, mutta pahoitin vaan mielini niin pahasti.

Mulla on ollut tässä vuoden aikana useampi sellainen tilanne, että olen pyytänyt lastenhoitoapua äidiltäni tai nuorilta sisaruksiltani. Enkä ole saanut sitä. Minulla on ollut tärkeitä menoja, jonne ei ole lapsen kanssa voinut mennä ja raskauden aiheuttamisa terveydellisiä ongelmia. Näissä tilanteissa oma puolisoni on ollut töissä tai työmatkalla, eli siksi olisin tarvinnut jonkun ulkopuolisen apua.

Kuulin, että nyt äitini oli lähettänyt taas nuoremmat sisarukseni kolmannen siskoni luo lapsenvahdeiksi, ettei siskon miehen tarvitse kesälomalla vahtia yksin heidän lastaan. Heillä on siis vain yksi lapsi.

En voi mitään sille, että harmittaa taas :ashamed: Minä olen pari kertaa joutunut oikein rukoilemaan, että joku tulisi auttamaan mutta kun ei niin ei. Olen sitten joutunut perumaan omia menoja tai tilaamaan ulkopuolisen lastenhoitajan, että saan käytyä lääkärillä. Kyse ei ole siitäkään, että meille olisi hankalampi tulla, meille on matkaa kolme varttia ja siskon luokse kolme tuntia. Matkan olisin maksanut, ja korvauksen hoitoavusta.

Olen vaan niin väsynyt, ja harmissani. Meidän lapsemme on ollut erittäin vaativa, hän ei ole terve mutta näissä lastenhoitotilanteissa ei hoitaja olisi joutunut antamaan lapselle lääkkeitä tai muulla tavoin hoitamaan vaan olemaan ihan kuin tavallisen lapsen kanssa tavallista elämää. Lapsi ei siis ole niin sairas, että ei voisi elää normaalia elämää lääkitysten välissä.

Yöksi en edes yritä ehdottaa, että joku hoitaisi lasta. Lapseni on koko elämänsä aikana ollut yhden yön mummolassa, muuten äitini ei häntä sinne ota yöksi vaikka meillä olisi mitä menoja. Esim on ihan turha olettaa, että lapsi saisi olla äitini luona, kun minä olen piakkoin menossa synnyttämään. Siskoni lapsi on ollut jo parin viime kuukauden aikana siellä useamman kerra yöhoidossa ja ottaa hänen lapsensa sinne ihan mielellään aina.

Ja harmittaa sekin, että jos olemme äitini luona käymässä ja pyydän äitiäni tai siskojani tekemään jotain puolesta, siis vaikka antamaan lapselle lasin vettä tai viemään potalle, niin äitini vaan marmattaa kuinka laiska minä olen ja passuutan muita koko ajan. Siskon lapselle vaihtaa mielellään vaipat, antaa ruokaa, syöttää, nukuttaa. Mutta minua ei auttaisi, koska minä olen hänen mielestään vain laiska. Väsymyksenikin on pelkkää laiskuutta, vaikka minulla lääkäri totesi olevan vakavan uupumuksen jo puolitoista vuotta sitten eikä tilanne siitä ole juuri miksikään muuttunut.

Ihmeitä en kaipaa, mutta jos joskus saisi edes muutamaksi tunniksi jonkun olemaan lapsen kanssa, tai että oltaisiin edes lähes samanarvoisia siskon kanssa. Mutta turha sitä on kai olettaa.

Jospa äitisi lähettikin sisaruksesi siskon miehelle "avuksi" hoitoon, että saa itse olla rauhassa? kolmen tunnin matkasta ei tulla samantien kotia takaisin passattavaksi... En tiedä, tuli vain mieleen.

toi on niin tyypillistä että jotakuta lapsista suositaan =( ainakin meillä on ihan selvää että mua vihataan yli kaiken.ikinä ei oo meidän lapset ollu mun porukoilla,miehen porukat on ehkä yhteensä 5 kertaa ollu lapsenvahtina 8v aikana!yksin on pitäny pärjätä...siksi aattelinki kysyä että missäpäin asuu,josko minä voisin vaikka auttaa joskus =) ei siitä mulle koidu niin kauheesti vaivaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Jospa äitisi lähettikin sisaruksesi siskon miehelle "avuksi" hoitoon, että saa itse olla rauhassa? kolmen tunnin matkasta ei tulla samantien kotia takaisin passattavaksi... En tiedä, tuli vain mieleen.

Meillä olis saanut olla myös yötä, ja meillä olisi lapsenvahdille ihan oma huonekin. Sisko asuu pienessä asunnossa, ja nukkuvat siellä sohvalla olkkarissa.

En tiedä mistä tämä johtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja sss:
tää ei tietysti auta, mutta musta tuntuu että ne kaikesta huolimatta pelkää lastasi ja sitä että tulee jotain ja ne ei osaa toimia...

En tiedä, ehkä mutta kun ei tuo lapsen tilanne vaikuta yhtään mihinkään lastenhoitajan kannalta. Ei ole mitään syytä olettaa, että sen takia tulis mitään äkillistä että lapsen tila romahtais tai joutuis sairaalaan niin kiireellä, että minä tai mies ei ehdittäis ennen sitä kotiin. Ja olen vielä sen aina luvannut, että minä voin itse olla paikalla antamassa lääkkeet, niin ei tarvi muiden tehdä mitään sellaista.

Niin missä päin asut? Täällä olisi kans yks mamma joka haluaisi auttaa. Tiedän tuon tunteen kun vanhempi tytär oli pieni, ikinä en saanut ex-anopilta mitään apua lapsen hoidossa kun taas ex-miehen sisko vei pojan mummolaan hoitoon ja plääh... Että otti pannuun aina sillä hetkellä. Oma äiti onneksi olisi ottanut hoitoon jos olisi välimatka ollut lyhyempi eli olisi asuttu samalla paikkakunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
missäpäin asut?jos vaikka joku meistä mammoista vois autella?

Meillä aloittaa apuna kunnalta kotityöntekijä parin viikon päästä. Kiitos kuitenkin :hug: :hug:

Silti sitä toivoisi, että omat sukulaiset edes haluaisivat auttaa :(

saako udella että mikä sun lapsella on?

En mä halua sen tarkemmin selittää nyt :ashamed:

Sellainen tilanne, että tarvitsee päivittäin lääkkeitä ja joudutaan käymään usein lääkärin vastaanotoilla, mutta ei ole mitään tarttuvaa eikä mitään sellaista, että lapsen kunto romahtaisi yhtäkkiä eikä mitään sellaista että kukaan lapsenvahti vois aiheuttaa lapsen kunnon huonontumisen, paitsi me jos ei annettaisi lääkkeitä. Eikä ole mitään ylivilkkautta tai muutakaan, eikä ole mitenkään normaalia hankalampi ihmisenä, kun ei hoitajat joudu kuitenkaan hänen kanssaan hoitamaan lääkkeitä tai lääkärikäyntejä.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
voi kamala. ootko koskaan kehdannut kysyä että miksi näin on?

:hug:

En ole, tuntuu vähän liian kipeältä asialta ottaa esille. Mutta ei siinä ole mitään uutta, että mun äitini ei oikein pidä minusta samalla tavalla kuin siskosta. Ei vaan jotenkin hyväksyä minua, ja nyt minun perhettäni. Miestänikin inhoaa, siskon mies on täydellinen äidin mielestä.

Minkä ikäisen lapsen kanssa olet kotona? Onko siskosi töissä?

Meillä anoppi ihan selvästi sorsii tahallisesti ja ilkeästi lapsiani , ja osaksi sen takia, että olen kotiäiti. Toisille ostelee kalliita lahjoja, meidän lapsille tiimarista. Toisillle vie kalliita tuliaisia, juustoja ym. ruokia, meille nakkipussin. toisten lapsia hoitaa jatkuvasti, meidän lapsia jos hoitaa, pitää miehen tehdä hänelle sitten vastaavasti töitä, (Noin kerran vuodessa on pyydetty, koska ensimmäinen hoitokerta oli sellainen, että jäi arvet sieluun...), toisia lapsia auttelee kaikin tavoin (rakennus ym. apua)

Olisiko kyse tällaisesta? Pitää sinua laiskana kotiäitinä ja toinen on töissä tai hänellä viel pieni lapsi?

onko pysyvää vai onko toivoa paremmasta?minkä ikänen? aattelin vaan ku jos onki toisaan niin että äitis ei uskalla hoitaa =(

On pysyvää ja pieni lapsi kyseessä. 2,5-vuotias. Siskon lapsi on vaan pari kuukautta nuorempi, että ei ole ikäkysymyskään. Ja lapsi ihan oikeasti elää jos ei nyt ihan täysin normaalia elämää, niin ainakin 85% normaalia elämää eikä lastenvahdin tarvi sillain varoa.

Yksi mun siskoista on ollut nuorempana sairas, tai on kai edelleen mutta siis lapsesta tarvinnut lääkkeet jotka on vasta teininä saatu lopetettua, ja käynyt paljon sairaalassa että ei ole ihan kuitenkaan täysin outo asia meidän äidille. vaikka erilainen sairaus onkin kyseessä.

Meillä anoppi ihan selvästi sorsii tahallisesti ja ilkeästi lapsiani , ja osaksi sen takia, että olen kotiäiti. Toisille ostelee kalliita lahjoja, meidän lapsille tiimarista. Toisillle vie kalliita tuliaisia, juustoja ym. ruokia, meille nakkipussin. toisten lapsia hoitaa jatkuvasti, meidän lapsia jos hoitaa, pitää miehen tehdä hänelle sitten vastaavasti töitä, (Noin kerran vuodessa on pyydetty, koska ensimmäinen hoitokerta oli sellainen, että jäi arvet sieluun...), toisia lapsia auttelee kaikin tavoin (rakennus ym. apua)

Olisiko kyse tällaisesta? Pitää sinua laiskana kotiäitinä ja toinen on töissä tai hänellä viel pieni lapsi?

Sisko aloitti työt vasta ihan pari viikkoa sitten, ja tätä on ollut jo silloin kun sisko oli lapsen kans kotona. Meillä on siskon kanssa lähes samanikäiset lapsen, ihan vaan vähän ikäeroa.

Ja nyt tällä kertaa siis oli ollut se tilanne että lähetti siskot auttamaan siskon miestä, ettei sen tarvi kesälomalla hoitaa lasta yksin kun sisko on töissä ja hoitoon lapse menee vasta parin viikon päästä.

Mun äiti oli kotiäitinä vuosikymmeniä, ei se ole ollut ikinä kodin ulkopuolella töissä. Mä oon tässä tehnyt välillä osa-aikaisesti töitä pikkuisen, että pää kestäis paremmin kotona oloa.

Alkuperäinen kirjoittaja suru:

Sisko aloitti työt vasta ihan pari viikkoa sitten, ja tätä on ollut jo silloin kun sisko oli lapsen kans kotona. Meillä on siskon kanssa lähes samanikäiset lapsen, ihan vaan vähän ikäeroa.

Ja nyt tällä kertaa siis oli ollut se tilanne että lähetti siskot auttamaan siskon miestä, ettei sen tarvi kesälomalla hoitaa lasta yksin kun sisko on töissä ja hoitoon lapse menee vasta parin viikon päästä.

Mun äiti oli kotiäitinä vuosikymmeniä, ei se ole ollut ikinä kodin ulkopuolella töissä. Mä oon tässä tehnyt välillä osa-aikaisesti töitä pikkuisen, että pää kestäis paremmin kotona oloa.

Sitten tuo sinun kotiäitiys tuskin on syy, jos äitisi on itse ollut kotiäitinä. Anoppi kun on itse käynyt töissä. Vai oliko äidilläsi paljon lapsia lyhyellä ikäerolla? Mutta jos äitisi mielestä vaan olet sitten laiska, itsekin joskus ärsyttää kun kaikki yksilapsiset kotiäidit yleensä sanovat että lapsi on vaativa.
No, mutta ikävältä tuntuu, jos tuntuu, että oma äiti ei hyväksy. Monesko olet sisarussarjassa?

Sitten tuo sinun kotiäitiys tuskin on syy, jos äitisi on itse ollut kotiäitinä. Anoppi kun on itse käynyt töissä. Vai oliko äidilläsi paljon lapsia lyhyellä ikäerolla? Mutta jos äitisi mielestä vaan olet sitten laiska, itsekin joskus ärsyttää kun kaikki yksilapsiset kotiäidit yleensä sanovat että lapsi on vaativa.
No, mutta ikävältä tuntuu, jos tuntuu, että oma äiti ei hyväksy. Monesko olet sisarussarjassa?

Ei mun siskollanikaan ole kuin yksi lapsi, meille on nyt toinen tulossa. Eli ei oikein silläkään voi perustella, että miksi auttaa siskoa ja sen miestä, mutta ei minun perhettä.

Minä ja sisko ollaan lyhellä ikävälillä, nuoremmat siskot on sitten usemman vuoden välillä. Lieko ollut vahinko minä, kun on ollut niin lyhyt ikäero ja äidillä on niin selvä asenne ollut aina :ashamed: Olen siis neljästä tytöstä toiseksi vanhin.

Yhteistyössä