Itkettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä juuri eronneena en uskalla ajatellakaan uutta miestä kun oma lapsuus on ollut mitä on.
Lapseni on minulle aivan liian rakas kärsiäkseen huonosta isäpuolesta.
Olen mieluummin yksin vaikka iänkaiken ja huolehdin että lapsella on hyvä minun kanssa ilman pelkoa että äiti ei enää välitäkään muusta kuin omasta olostaan.

Minun äiti tietää puutteensa ja vikansa ja kantaa kauheaa syyllisyyttä mitä on lapsilleen tehnyt miehen tuskissaan.
Nyt kun kaikki olemme aikuisia, niin äiti ajattelee että jospa me selvitään.
Muut kolme lasta selviääkin, minä en...

:'(

Itkettää :'( Todella kylmä isäpuoli. Äitisi on joutunut tekemään todella rankan valinnan. En voi ymmärtää että mies ei anna tavata lapsiaan. En ymmärrä sitä miestä yhtään. Jos se välittäisi oikeasti äidistäsi, antaisi hän äitisi olla yhteydessä lapsiinsa. Miten äitisi ottaa asian sisimmässään, hänhän parhaiten tuntee sinut ja sinun tilanteesi. Ei varmaan helppoa.

Haleja sinulle :hug: Mulle tuli paha olo sun puolestasi.

Alkuperäinen kirjoittaja manskumamma:
Onpas todella ikävä tilanne. :hug:
Etkö sä voisi mennä sinne siskopuolesi luo muutamaksi päiväksi?

Sisko lukeutuu porukkaan 'kovat ja kylmät'. En voi mennä sinne. Hänellä omat hankaluutensa ja avioliitossaan kovasti ongelmia.
Tämä siskon mies haukkui minut pentuna mustalaiseksi kun kesäisin kassien kanssa menin heille pariksi viikoksi kylään.
Hoisin pienenä tyttönä heidän lastaan sillon kesäisin ja he pääsivät bilettämään, siltikin tämä mies minua niin inhosi ja kai tulee aina inhoamaan. Hänen mielestään kun vain vahvat ja työssäkäyvät on ihmisiä.
Siskoni on hoitanut heidän kaksi lastaan ja yrittänyt päästä töihinkin välillä. Silti miehensä silmissä hän on pelkkää paskaa ja joutava elätettävä.

Siskonikin sitten valitsi miehen väärin..

Huhhuh. VIKAA on äidissäsikin, eikä vain isäpuolessasi. Uskomatonta, että tulee joku äijänkäppyrä ja äiti on valmis - juu, aivan oikein VALMIS - hylkäämään omat lapsensa. Aikamoinen suhde pitää olla... Äitisi ei ole minkään arvoinen ihminen. Pistäisin välit poikki, että saisi elää omaa elämäänsä prinssinsä kanssa kaikessa rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikenlaisia sitä jne:
Huhhuh. VIKAA on äidissäsikin, eikä vain isäpuolessasi. Uskomatonta, että tulee joku äijänkäppyrä ja äiti on valmis - juu, aivan oikein VALMIS - hylkäämään omat lapsensa. Aikamoinen suhde pitää olla... Äitisi ei ole minkään arvoinen ihminen. Pistäisin välit poikki, että saisi elää omaa elämäänsä prinssinsä kanssa kaikessa rauhassa.

No tuotakin mieltä voi olla. Jos tämä äitini olisi sinun äiti, et ajatteleisi noin. :/ Ei omaa äitiään voi syyllistää noin rankasti, ainakaan minä en voi.

Äitisi mies on NARSISTI!?Eli mielessä vikaa..Onko hän sellainen että vain hän on oikeassa ja kaikki muut hänen alapuolellaan?

Jos tällä miehellä on huono itsetunto ja jotenkin pelkää,että te voisitte kääntää äitinne häntä vastaan..Sairas mieli voi ajatella vaikka miten päin.

Surkea tilanne.Mä varmaan toivoisin,et tollanen mies kuolisi ja äiti löytäisikin paremman..:/

Alkuperäinen kirjoittaja hiiri79:
Itkettää :'( Todella kylmä isäpuoli. Äitisi on joutunut tekemään todella rankan valinnan. En voi ymmärtää että mies ei anna tavata lapsiaan. En ymmärrä sitä miestä yhtään. Jos se välittäisi oikeasti äidistäsi, antaisi hän äitisi olla yhteydessä lapsiinsa. Miten äitisi ottaa asian sisimmässään, hänhän parhaiten tuntee sinut ja sinun tilanteesi. Ei varmaan helppoa.

Haleja sinulle :hug: Mulle tuli paha olo sun puolestasi.

Mutta on kyllä kylmä ja miehenkipeä äiti kun asettaa miehen lastensa edelle, vaikka aikuisia ovatkin.
Aikuisia ovat minunkin lapseni ja lapsenlapsia, joten outo mies pitäisi olla että huolisin. Haluan ehdottomasti ottaa lapsenlapsia yökylään, siinä kova kriteeri!
Voisin ehkä tapailla kun olen yksin mutta ei tulisi lasteni edelle!
Kuitenkin sinulle:HALAUS TheTitityy

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:

Sisko lukeutuu porukkaan 'kovat ja kylmät'. En voi mennä sinne. Hänellä omat hankaluutensa ja avioliitossaan kovasti ongelmia.
Tämä siskon mies haukkui minut pentuna mustalaiseksi kun kesäisin kassien kanssa menin heille pariksi viikoksi kylään.
Hoisin pienenä tyttönä heidän lastaan sillon kesäisin ja he pääsivät bilettämään, siltikin tämä mies minua niin inhosi ja kai tulee aina inhoamaan. Hänen mielestään kun vain vahvat ja työssäkäyvät on ihmisiä.
Siskoni on hoitanut heidän kaksi lastaan ja yrittänyt päästä töihinkin välillä. Silti miehensä silmissä hän on pelkkää paskaa ja joutava elätettävä.

No sitten ymmärrän, että hänenkään luo ei ole menemistä..
Kyllä mä ainakin ymmärrän, että silti haluat olla äitisi kanssa tekemisissä, vaikka hänellä onkin väärä mies. Ei kannata välittää noista, jotka kehoittaa laittamaan välit poikki, koska tiedän, että sitä kukaan viimeiseksi haluaa tehdä jos kyse on omasta äidistä.

Ei äiti tule.
Sillä paniikkihäiriö ja ei voi matkustaa linja-autossa, saatikka lähteä ajamaan tuota 200km matkaa.

26pv. äidillä 6-kymppiset ja laittoi viestiin että silloin voidaan tulla kun TARVITSEE minua tarjoiluun ja tiskaamiseen.

Taidan jättää väliin.
Jos en saa käydä silloin kun todella äitiä tarvitseisin, niin en mene ollenkaan.

Isäpuoli inhoaa ajatusta niistä synttäreistä ja aikoo lähteä pakoon koko touhua.
Inhottava mies. Se on niin erakko ja vihaa kaikkia ihmisiä, haluaa äidin omia ja sen on tehnytkin.

:'( :'( :'(
Johtuukohan äitisi paniikkihäiriökin tästä?

Ottanut äidistään mallia!

Voi että! :hug:

Sä tarvisit keskusteluapua,vai?Ootko käyny psykologilla tms.?Ettäs saisit purkaa tuntojasi,melkoinen vyyhti tuntuu ulottuvan lapsuuteen saakka?Kirjoittaminenkin on eräänlaista terapiaa tietty..

En tiedä,mitä sanoisin...Mut muista,et tässä ainakin yks joka jaksaa aina KUUNNELLA :)

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Ei äiti tule.
Sillä paniikkihäiriö ja ei voi matkustaa linja-autossa, saatikka lähteä ajamaan tuota 200km matkaa.

26pv. äidillä 6-kymppiset ja laittoi viestiin että silloin voidaan tulla kun TARVITSEE minua tarjoiluun ja tiskaamiseen.

Taidan jättää väliin.
Jos en saa käydä silloin kun todella äitiä tarvitseisin, niin en mene ollenkaan.

Isäpuoli inhoaa ajatusta niistä synttäreistä ja aikoo lähteä pakoon koko touhua.
Inhottava mies. Se on niin erakko ja vihaa kaikkia ihmisiä, haluaa äidin omia ja sen on tehnytkin.

:'( :'( :'(
Johtuukohan äitisi paniikkihäiriökin tästä?

Samaa epäilen minäkin, johan tyossa paniikki normaaliäidille tulee, kun ei voi lapsiaan tavata!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitisi mies on NARSISTI!?Eli mielessä vikaa..Onko hän sellainen että vain hän on oikeassa ja kaikki muut hänen alapuolellaan?

Jos tällä miehellä on huono itsetunto ja jotenkin pelkää,että te voisitte kääntää äitinne häntä vastaan..Sairas mieli voi ajatella vaikka miten päin.

Surkea tilanne.Mä varmaan toivoisin,et tollanen mies kuolisi ja äiti löytäisikin paremman..:/

Narsisti on.
Kaikessa on oikeassa ja hänen sana on laki.

Olen tosiaankin toivonut että tuo mies kuolisi :ashamed:

No tuotakin mieltä voi olla. Jos tämä äitini olisi sinun äiti, et ajatteleisi noin. :/ Ei omaa äitiään voi syyllistää noin rankasti, ainakaan minä en voi.

Kyllä mä ajattelisin just noin jos oma äitini olisi kyseessä. Miksi omaa äitiä ei muka voisi syyllistää noin rankasti? Miksi, jos kerran on ansainnut syyllistämisen käytöksellään? Onko sinusta äiti aina se pyhä ihminen, jota ei missään olosuhteissa saisi arvostella?

tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu, jouduin 17veenä muuttaa pois omasta kodistani äidin miehen takia. äitini valitsi ennemmin miehen kuin oman lapsensa... no oli ihan hyvä ikä muuttaa pois mutta silti. en ole sen päivän jälkeen ollut ainoatakaan yötä siinä talossa..

Alkuperäinen kirjoittaja kaikenlaisia sitä:

Kyllä mä ajattelisin just noin jos oma äitini olisi kyseessä. Miksi omaa äitiä ei muka voisi syyllistää noin rankasti? Miksi, jos kerran on ansainnut syyllistämisen käytöksellään? Onko sinusta äiti aina se pyhä ihminen, jota ei missään olosuhteissa saisi arvostella?
Mä luulen, että se on se rakkaus! Kun rakastaa äitiään, sitä kestää aika paljon ikäviäkin asioita. Ja jos jota kuta rakastaa, siihen ei tosiaankaan laita välejä poikki!
Tämä pätee tässä varmasti äidin ja tyttären suhteeseen, samoin kuin äidin ja isäpuolen suhteeseen.

Olen käynyt psykologeilla ja koettanut vaikka mitä.

Pienestä tytöstä asti kun tuollainen mies kasvattaa, ei voi kasvaa muuta kuin kieroon.
Olen itsetunnoton, pahoinvoiva ja tunnen olevani täysin mitätön.
Tuo mies sen minulle teki.
Se aina jaksoi toistaa että sinä et ole mitään ja koska olet tuollainen, et kaskaan saa kavereita ja sinun elämästä ei tule mitään.

Minun olisi pitänyt olla hiljaa, totella ja painua maanrakoon. Perusluonne minulla on hyvin temperamenttinen ja sehän ei hänelle sopinut.

Voi miten paljon me riideltiin.
Sain selkääni 15v. asti. :/
Sen jälkeen nousi uhma ja kun ensimmäisen kerran uskallin katsoa tuota miestä silmiin, loppui lyöminen. Ajatelkaa, piti uskaltaa katsoa silmiin! :o
Miten kylmät ja kuolleet ne silmät olikaan, en unohda ikinä! Katse piti kääntää äkkiä pois.

Eipä mennyt aikaakaan kun muutin pois kotoa, minut laitettiin pois niin nuorena kun en enää ollut kelpaava kotona olijaksi, olinkin uhmakas ja hankala.

Voi kamala mikä tilanne sulla on!
Äitisi mies ei taida olla ihan täysissä järjissä tai jos on niin taitaa olla paha ... ja vielä kutsuu itseään uskovaiseksi.
Säälin myös äitiäsi, vaikka tavallaan ymmärränkin häntäkin... eräs tuttu mummo sanoi, että jos hänen pitäisi valita mies tai lapset hän valitsisi ehdottomasti miehen, sillä lapset kasvavat isoiksi ja jättävät, mutta mies ei jätä jos nainen on mieliksi. Ehkä äitisikin ajattelee näin, hän ei varmaankaan tahdo vanhentua yksin.

En syytä äitiä mistään. Äiti on heikko ihminen ja on ollut vietävissä.
En ikuna voisi olla äitille vihassa ihan tosissani.

Oma äiti vähän samanlainen. Huono itsetunto juontuen lapsuudesta. toisten vietävissä. Kuitenkin olen todella vihainen siinä vaiheessa kun lapseni kärsivät. Pistän jopa välit poikki.

Kysy äidiltäs jos se jättäiski sen ukon ja muuttais vaikka samalle paikkakunnalle kuin sie... Vaikka naapuriin jos haluaa! Sitten ei olis yksin teistä kumpikaan. Ihan tosissaan...

Yhteistyössä